|
ramsesser
Gast
|
 |
« Gepost op: 5 December 2006, 18:13:35 » |
|
Hallo iedereen, Niet te geloven, maar er is opnieuw een verandering in de update van de mio map 3.2 (dus na de vorige van 7nov.). Ik kan hier nog moeilijk volgen zulle... . Specifiek gaat het over de map met de kaarten (maps). Toen ik de gps van mijn schoonbroer aan updaten was merkte ik dat in de map maps het bestand: "WestEu Major.fbl" erbij gekomen is (grote 36,17Mb). Op de mio zelf zie je bij Mio info, kaarten, Major roads of Western Europe 2006.06 erbij gekomen is. Bij de keuze van land komt het daar op neer dat je nu ook de kaart bezit van TSJECHIE!!!  Op zich wel dus goed, maar nu volgende probleem... . Ik wilde op zijn mio ook Griekenland erbij plaatsen, maar toen kwam er op zijn mio de melding dat er landen zijn die op slot/vergrendeld zijn! Maw zit er in de nieuwe update geen licentie meer (denk ik) om dat land zomaar bij de rest te plaatsen. Op mijn eigen mio heb ik dus het westEu major bestand van de andere mio op comp. gezet en dan via mio transfer hacked zo bij mijn landen gezet. En ja hoor, het werkt, maw heb ik nu 26 landen erop.  Kan er mij nu iemand vertellen waar de licentie voor Griekenland te vinden is op mijn toestel, zodat ik die kan kopieren naar toestel van mijn schoonbroer zodat hij er ook gebruik kan van maken. Of is dit niet legaal? Groeten Ramsesser 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 5 December 2006, 18:37:36 door ramsesser »
|
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 5 December 2006, 21:03:55 » |
|
net een verse, dus lege updater gestart maar lijkt alleen de data.zip en de flitspalen te willen updaten. dus geen maps ondanks dat mijn major roads of europe 2006.1 is
EDIT: voor de zekerheid ook ff geprobeerd met de originele data.zip van november op de mio dan alleen een update voor het flitspaalbestand
license staat in miomap onder license.db of igo.db, ik meen de eerstgenoemde
blijkbaar had jij weer mazzel en stond de update er maar even op
|
|
|
|
« Laatste verandering: 5 December 2006, 21:12:20 door Cor »
|
|
|
|
|
|
melissen
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 5 December 2006, 21:44:24 » |
|
Ik heb Tsjechie en WestEUMajor er ook bij gekregen. (inderdaad met de update van 7 nov)
Hein.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ramsesser
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 5 December 2006, 22:03:38 » |
|
blijkbaar had jij weer mazzel en stond de update er maar even op
Dat meen je niet, heb anders op die dingen meestal geen geluk... nu, mag ook wel eens anders zijn.  Als ze dat voortdurend veranderen bij mio vraag ik mij af welke kaarten er nog allemaal in omloop zijn? Misschien is het enkel maar van toepassing voor de nieuwe mio's die nog nooit eerder een update deden, (bij mijn schoonbroer was laatste versie van augustus en werden alle landen opnieuw gedownload) al zie ik niet echt in hoe dit practisch haalbaar is?! Ja, hein, moet mijn bericht dus weer aanpassen  (was juist ook aan antwoorden, vandaar), blijkbaar is er dan bij Cor iets anders aan de hand? Raar, raar... Groeten Ramsesser
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 5 December 2006, 22:07:37 » |
|
Tsjechie had ik al meegekregen met de november update MRE map is echter van 2006.1, van Mei 2006 Griekenland is nog gewoon beschikbaar op mijn mio, oktober 2006
Grappig verschil dus
PS Ramsesser; in jouw post van 28 november over de november update zie ik Tsjechie ook al in jouw lijst staan, kon je deze nog niet benaderen dan?
|
|
|
|
« Laatste verandering: 5 December 2006, 22:27:28 door Cor »
|
|
|
|
|
|
ramsesser
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 5 December 2006, 22:59:39 » |
|
Ja, ben blijkbaar te hard van stapel gelopen... Hoe kon ik zo stom zijn  Chzechref is dus gelijk aan Tsjechie... maar toch twijvel ik er aan of ik die kon benaderen? Ik vind raar dat dit mij niet opgevallen zou zijn, nu ja, moet er niet meer achter zoeken, mijn excuses voor de niet correcte info  Toch is er wel degelijk iets veranderd, blijkbaar qua licentie die nu niet meer standaard Griekenland dekt, en dat extra "WestEu Major.fbl" is erbij gekomen! Maar voor welk land, of wat is nut van dit bestand dan wel, of zie ik nogmaals terug iets over het hoofd  Dat bestand, en dat ben 100% zeker stond nog niet op mijn mio, maar nu het erop staat heeft het blijkbaar ook geen werking, want ik heb alvast geen (land) kaarten erbij? Voor alle duidelijkheid, bij menu, info, naast bijdragen, kaarten staat nu ook Major roads of Western Europe 2006.01 data source 2006 atlas n.v.[060803]. En bij de landen kan ik kiezen tussen 21 landnamen (met dus griekenland inclusief). Nu, geraak hier niet meer mee, als er hier niets mee van klopt, zet de boel dan maar op slot en sorry dan voor de misverstanden. Groeten Ramsesser
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 5 December 2006, 23:30:57 » |
|
Ik zit even te denken. Heb mijn mio nu toch al wel een maand ? Bij het installeren van de eerste update kwam toch echt zeker weten de map mainroad ook al voorbij. Zat me toen nog af te vragen welk een nut deze map had als je ook de volledige mappen al hebt ? Lijkt me meer iets voor een versie die alleen de benelux heeft.
Ik heb het nu dus over , volgens het schermpje op mijn Mio 710....., versie V3.2 van Sep 22 2006. Kijkend in de Mio kaarten zie ik de map Basemap 2006.01 staan....ik neem aan dat dat de mainroads zijn ?
Nick
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
|
Cor
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 6 December 2006, 00:04:42 » |
|
zonder kennis van zaken meen ik dat basemap de hele aarbol is, waarschijnlijk om de kaarten een plaats tov elkaar te geven major roads of west europe zijn de doorgaande routes, dus geen details, van Europa; Lijkt me idd iets voor de benelux versie
Beide mappen staan op mijn mio, zeker vanaf de eerste, toen nog niet officiele update. of ze ook op de DVD staan heb ik niet gecontroleerd.
vreemd blijft dat verschillende 710's toch verschillend updaten
|
|
|
|
« Laatste verandering: 6 December 2006, 00:19:54 door Cor »
|
|
|
|
|
|
ramsesser
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 6 December 2006, 11:13:44 » |
|
Hallo, hier nog even terug. Ik lig alvast niet wakker van Tsjechie, Griekenland en wat Major roads of Western Europe nu juist doet... ben niet van plan om in het kort naar deze eerste twee landen te reizen  en ben al blij dat de rest allemaal goed functioneert. Of Tsjechie nu er al op stond of niet, daar durf ik niet mijn hand in vuur steken, maar ben er wel zeker van, toch bij mij, dat Major roads of Western Europe erbij gekomen is. Het was mij als eerst opgevallen door feit dat de totale grote van de kaart map die mijn schoonbroer op zijn mio update gisteren in de 9000(Kb?) was tewijl dit bij mij maar (28 nov) iets rond de 8900 lag. Nu, nogmaals, ligt er dus niet van wakker, maar toch bedankt voor jullie reacties  Groeten Ramsesser
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 6 December 2006, 11:56:06 » |
|
ramsesser, ik kan toch even niet volgen. Bedoel je deze : WestEUMajor.fbl? Zo ja, die is bij mij 34,3 MB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ramsesser
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 6 December 2006, 17:17:50 » |
|
"WestEu Major.fbl" erbij gekomen is (grote 36,17Mb). Ja, sylvester, die bedoel ik, maar zal nog even checken als ik thuis kom, ben sint aan spelen op werk... zie mij lijstje op 28 nov, toen niet aanwezig: http://www.mioforum.be/index.php/topic,2287.msg14352.html#msg14352Groeten Ramsesser
|
|
|
|
« Laatste verandering: 6 December 2006, 17:20:40 door ramsesser »
|
|
|
|
|
|
Georges
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 6 December 2006, 19:11:00 » |
|
WestEUMajor .fbl stond inderdaad voorheen ook niet op mijn 710 ,na de laatste update was die erbij. en ze is :34,3 MB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 6 December 2006, 20:09:22 » |
|
vandaag miomap versie 24 november 2006 en een nieuwe data.zip kunnen downloaden; dat is voor mij wel nieuw ook igo.db is nieuw
mijn WestEUMajor is nog steeds 34,35 MB van 16-05-2006, versie 2006.1
|
|
|
|
« Laatste verandering: 6 December 2006, 21:33:30 door Cor »
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 6 December 2006, 20:54:27 » |
|
Als die er voorheen niet op stond, hoe zou het dan mogelijk zijn om toch te navigeren op de hoofdwegen van West-Europa? Volgens mij stond die er wel op. Ik ben effe gaan zien op de DVD, daar staat hij dus ook al op, en dat was nog versie 3.1 Ik draai ondertussen 3.2 van 22 oktober (de eerste 3.2), en daar zit die ook al/nog in.
Dus ramsesser, ik weet niet hoe het komt dat jij die niet had.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
melissen
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 6 December 2006, 21:25:33 » |
|
Als die er voorheen niet op stond, hoe zou het dan mogelijk zijn om toch te navigeren op de hoofdwegen van West-Europa? Volgens mij stond die er wel op. Ik ben effe gaan zien op de DVD, daar staat hij dus ook al op, en dat was nog versie 3.1 Ik draai ondertussen 3.2 van 22 oktober (de eerste 3.2), en daar zit die ook al/nog in.
Dus ramsesser, ik weet niet hoe het komt dat jij die niet had.
Op een c210 staat alleen basemap en MRE (naast nederland,luxemburg,belgie) Dus ....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|