|
Sylvester
Gast
|
 |
« Gepost op: 5 September 2006, 21:00:25 » |
|
Buiten de bugjes, heb ik op die enkele weken intensief gebruik van de C710 toch al wat taalfoutjes gevonden. Laten we hier ook even alles op een rijtje zetten. Het is onze bedoeling dat we dit aan onze contactpersoon bij Mio overhandigen, zodat zij de gepaste acties kunnen ondernemen (mocht dat nog niet gebeurd zijn).
- Camera will be deleted : verschijnt als je een camera wil verwijderen die je zelf hebt geplaatst, ondanks dat de taal Nederlans of Vlaams werd ingesteld. - Uitgebreidt : in plaats van uitgebreid. Dit staat in de algemene instellingen bij de flitspalen-opties. - Bekjk POI : als je een POI bekijkt staat er bovenaan ipv bekijk POI, bekjk POI
Stemproblemen (?): - Ulla :"hebt u bestemming bereikt" : zegt ze steeds. Het zou ook kunnen zijn : "hebt u uw bestemming bereikt". - Ulla :"na 300 meter rij-hebt u bestemming bereikt" : ze verslikt zich even in het rijden. - Tom :"de hoofdweg links de hoofdweg" :in plaats van links de hoofdweg aanhouden...
Iedereen mag en kan hier posten, we zullen het dan wel in dit rijtje bijvoegen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 13 December 2006, 18:22:57 door Sylvester »
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 5 September 2006, 21:08:17 » |
|
De stem Ulla zegt soms rare dingen. Ik weet niet of dat nu aan de stem zelf ligt, of aan de software. Laat ik het maar bij de stemproblemen zetten.
Ulla zegt steeds : "hebt u bestemming bereikt". Het zou ook kunnen dat ze zegt : "hebt u uw bestemming bereikt", maar ik ben er nog niet in geslaagd om dit op het gehoor te filteren. Misschien dat iemand dit eens softwarematig kan checken hoe dat zit.
Ulla zegt ook : "na driehonderd meter rij-hebt u bestemming bereikt" Ze verslikt zich even...
Beter : "bestemming bereikt", gewoon kort dus. Past ook goed bij : "na xxx meter ...." Of andere ideeën?
|
|
|
|
« Laatste verandering: 5 September 2006, 21:12:23 door Sylvester »
|
|
|
|
|
|
Defdada
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 5 September 2006, 21:12:43 » |
|
Je zou het geheel kunnen inlezen in de command.csv editor van AC3. Kun je alle mededelingen testen geloof ik.
|
|
|
|
|
|
Mio C620T unlocked Downgraded naar C520T Igo Primo met Gurjon skin
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 7 September 2006, 00:38:22 » |
|
miobiker, wat bedoel je precies? Help me eens even...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JesusPassion
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 13 September 2006, 12:37:29 » |
|
kan je inderdaad die foutjes er zelf uithalen? of ze andere dingen laten zeggen ;-)  Zou wel leuk zijn, want ik ben in de ban van die taalfoutjes... Dit is het enige dat me tegenhoud de mio 510 te kopen..(en neen, ik ben geen taalleraar :-) ) grz, ikke Je kan zelf je eigen stemmen maken, de volgorde hoe die worden uitgesproken kan je veranderen, etc..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 13 September 2006, 20:58:18 » |
|
Ja, inderdaad. In principe kan je bijna alles zelf aanpassen, maar dat is toch al voor de iets gevorderde gebruiker. De leek of nieuwe gebruiker kan al wat experimenteren met andere stemmen.
@Frebilix : de 'tekst'-taalfouten haal je er natuurlijk niet uit met een andere stem, dat zit in de software. De stemfouten, zitten ook meestal niet in de stem zelf maar wel in de software. Voor mij zijn die stemfoutjes bijna niet storend, en op den duur geraak je er zelfs aan gehecht! Dat mag je echt niet weerhouden van een aankoop van zo'n mooi toestel (is mijn gedacht).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 13 September 2006, 23:19:02 » |
|
sylvester, alleen moet ik op mijn bestemming geraken en daar kan de mio me dan weer een heel stuk bij helpen ;-)
Daar hoef je niet aan te twijfelen. Met de Mio Cx10 reeks geraak je perfect op je plaats waar je moet zijn. Als Ulla zegt : "hebt U bestemming bereikt", dan ben je al op de juiste plaats 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Oktober 2006, 13:06:32 » |
|
Je bent niet de enige hoor, alleen hebben sommige Nederlanders toch liever hun eigen taal die iets meer 'hollands' klinkt, en daar heb ik begrip voor. Het is een mooie, zachte stem, ietwat terughoudend, dus niet zo 'bazig'. Heeft er iemand al eens de italiaanse stem geprobeerd? Je autostoel wordt plots een schietstoel, zeker weten! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Oktober 2006, 13:08:28 » |
|
- Ulla :"na 300 meter rij-hebt u bestemming bereikt" : ze verslikt zich even in het rijden.
 Deze zit er nog steeds in na versie 3.2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Turbo_G
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 21 November 2006, 21:31:21 » |
|
Ook Tom maakt een rare melding wanneer de hoofdweg moet gevolgd worden in een linkse of rechtse bocht. Hij zegt dan: "DE HOOFDWEG LINKS DE HOOFDWEG" of "DE HOOFDWEG RECHTS DE HOOFDWEG". Zou het niet "DE HOOFDWEG LINKS AANHOUDEN" respectievelijk "RECHTS AANHOUDEN" moeten zijn?  Greetz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tazmanian
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 December 2006, 22:00:39 » |
|
Ulla zegt steeds : "hebt u bestemming bereikt". Het zou ook kunnen dat ze zegt : "hebt u uw bestemming bereikt", maar ik ben er nog niet in geslaagd om dit op het gehoor te filteren. Misschien dat iemand dit eens softwarematig kan checken hoe dat zit.
Zou dit niet moeten zijn: 'U hebt uw bestemming bereikt'. Heb ook telkens de indruk dat wanneer je je weg voor X aantal km op dezelfde weg moet rijden ze de laatste letter inslikt. Telkens wanneer ze zegt:' Rij 50 kilometer' Kan ook een indruk zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 December 2006, 23:24:53 » |
|
ze slikt dat niet in, dat wordt gewoon niet gemeld dat je rechtdoor moet rijden. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je rechtdoor moet rijden. Maar de intonatie doet anders vermoeden, dat er nog iets zou volgen. Bij de Mio toestellen worden de gesproken boodschappen aan elkaar geplakt met stukjes van de stemmen, waardoor het soms niet zo vloeiend klinkt. Bij de Tomtom gebruiken ze ganse zinnen. Dat laatste vraagt dan wel meer geheugen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daarmson
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 December 2006, 14:39:21 » |
|
heb nog een foutje gevonden.
als je een POI bekijkt staat er bovenaan ipv bekijk POI, bekjk POI
toevallig gezien eignelijk, weet niet of dit altijd al zo geweest is of dat het na een update gebeurt is, want was me nog nooit opgevallen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 December 2006, 18:23:26 » |
|
inderdaad. Die fout zit er reeds in sinds 3.0 en nu nog steeds in 3.2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Januari 2007, 19:53:01 » |
|
Eigenlijk klopt dat wel. De snelweg waar je op rijdt, verlaat je, om een andere snelweg te nemen, of een rijksweg, of een dorpsweg... dat maakt niet uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|