Mioforum
23 Mei 2012, 12:42:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: miomap versie 3.0 C710-C510 : (ver)taalfoutjes  (gelezen 6476 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
ramsesser
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 13 Januari 2007, 19:57:06 »

als je een POI bekijkt staat er bovenaan ipv bekijk POI, bekjk POI

Via de nodige aanpassingen te doen in het commands.csv bestand kan men de taalfoutjes eruit halen of zoveel mogelijk beperken.

Via de zoek functie op dit forum kan je meer vinden rond het hoe en wat rond dit bestand. thumbs

Groetjes Ramsesser
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #16 Gepost op: 13 Januari 2007, 20:12:33 »

De "bekjk" fout zit overigens niet in commands.csv (die is voor de stemmen), maar in het bestand "dictionary.lang" in de map "i18n\" in het bestand "dutch_nl.zip". Die zip is te vinden in de map "lang" van MioMap 3.x. Het dictionary bestand is een gewoon tekstbestand, dat met het kladblok te verbeteren is. Maar de kans is groot dat bij een update de zip weer overschreven wordt met die van Mio en dan ben je terug bij af.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
ramsesser
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 13 Januari 2007, 21:42:52 »

De "bekjk" fout zit overigens niet in commands.csv (die is voor de stemmen), maar in het bestand "dictionary.lang" in de map "i18n\" in het bestand "dutch_nl.zip". Maar de kans is groot dat bij een update de zip weer overschreven wordt met die van Mio en dan ben je terug bij af.

Inderdaad Mac, ik zat er compleet naast... BangHead

Het commands.csv bestand is voor wanneer en waar er een commando moet gegeven worden... .
Het is inderdaad zo dat telkens na een update ik opnieuw de aangepaste taal bestand moet terug plaatsen om bekijk te bekomen ipv de foutieve bekjk.

Sorry voor het misverstand.

Groetjes Ramsesser
« Laatste verandering: 13 Januari 2007, 21:46:01 door ramsesser » Gelogd
Mac
Moderators

« Antwoord #18 Gepost op: 13 Januari 2007, 22:48:43 »

Zomaar vervangen van het bestand is niet zonder risico. Als Mio intussen teksten toegevoegd heeft mis je die.
Eigenlijk zou je na elke update de bestanden moeten vergelijken en de wijzigingen in het nieuwe bestand aanbrengen.

Twee tekstbestanden met elkaar vergelijken gaat heel mooi met ExamDiff (gratis).

(klik voor vergroting)

Er is ook een niet gratis versie ExamDiff Pro, daarmee kun je ook hele directories met elkaar vergelijken.

WinMerge doet ongeveer hetzelfde en is helemaal gratis.

(klik voor vergroting)
« Laatste verandering: 13 Januari 2007, 22:51:34 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
<- Klik op de weg

christophe
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 23 Januari 2007, 17:48:43 »

Waar ik mij groen en blauw aan erger is de "niet-aangezogen h": ulla zegt "na ondert meter links aanhouden" bijvoorbeeld. Ik hou meer van "hhhhhhhhonderd meter".

Op zich niet erg tot je jezelf erop begint te ergeren en eens door een stad moet rijden...
Mac
Moderators

« Antwoord #20 Gepost op: 23 Januari 2007, 19:27:44 »

Een verbetering staat in de schatkist. Nog even geduld en je kunt de wijziging(en) ophalen.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

pawin
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 2 Februari 2007, 23:46:59 »

In miomap v. 3.2 staat toch echt "bekijk POI". Dit zonder ingewikkelde handelingen.
Mac
Moderators

« Antwoord #22 Gepost op: 2 Februari 2007, 23:50:13 »

Soms repareert men bij Mio zelf iets en die reparatie krijg je dan in de vorm van een update.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Mio-Mate
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 4 Maart 2007, 15:53:23 »

Zou het niet mooi zijn dat men, indien geregistreerd, deze /de noodzakelijke updates automatisch krijgt vanuit Mio?
Sylvester
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 4 Maart 2007, 16:29:20 »

en wat bedoel je dan met 'automatisch'? Hoe zou je dat dan in de praktijk zien?
De software die automatisch de update van het net haalt, en deze automatisch installeert als je de Mio aankoppelt?
Is het zoiets?
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #25 Gepost op: 7 Maart 2007, 16:54:50 »

Daar zou IK niet blij mee zijn....
Elke keer de data te moeten vervangen omdat er een taalfoutje verbeterd is bijv. lijkt me niks.
Stemmen die ik er uitgooi omdat ik ze niet versta worden dan ook vanzelf weer aangevuld.
Het zou dan iig. altijd met een keuze optie moeten werken.... en dat is er dus al  mrgreen

Dat men een mail zou sturen met daarin de vermelde verbeteringen zou ik handiger vinden, kan je altijd kiezen of het de moeite waard is de update op te halen.

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Mio-Mate
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 7 Maart 2007, 20:37:03 »

en wat bedoel je dan met 'automatisch'? Hoe zou je dat dan in de praktijk zien?
De software die automatisch de update van het net haalt, en deze automatisch installeert als je de Mio aankoppelt?
Is het zoiets?

Ik bedoel een service vanuit Mio om dit soort storende foutjes in een vroegtijdig stadium op te lossen. Nu krijg je alleen (grote) versie updates. Taalfouten etc zouden dan op een regelmatigere basis gedownload worden. Net zoiets als hoe Microsoft doet. Ook daar kan je selecteren wat je wel en niet wilt binnen halen.
co_de_boswachter
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 7 Juli 2007, 23:08:37 »

Het is me al een aantal keren opgevallen dat het bij een flauwe bocht misgaat. Op de kaart (en op de weg) geeft hij een flauwe bocht naar rechts maar kitty zegt flauwe bocht naar links. Is erg vervelend als je niet even snel op de kaart hebt gekeken.
Sylvester
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Juli 2007, 20:52:58 »

Deze topic is al even stilgevallen, waarschijnlijk omdat iedereen ondertussen aan sommige 'onvolmaaktheden' gewend is geworden.
Maar nu je het zegt, het is mij ook opgevallen dat de stem zich soms vergist. Dat heeft niks met de stem zelf te maken, dat moet iets anders zijn.
Soms zegt ze links, en dan staat er een pijl naar rechts.
(Hetzelfde effect heb je soms ook na 10 pinten.)

Ik ga er eens beter op letten. Ik heb er tot nu toe geen aandacht aan gegeven.
Jamie
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 26 Oktober 2007, 10:52:31 »

Beter een oud topic gekickt dan een nieuw topic geklikt, nietwaar? Daarom bij deze:

Zoals zovelen ben ik een groot fan van Ulla. Er is echter één dingetje waar ik mij mateloos aan erger. Je zit op de snelweg, komt voorbij een markeringspunt, en vervolgens krijg je te horen "rij meer dan 10 kilometer". Je kijkt op je schermpje en daar staat dat het nog 19,9 kilometer is naar het volgende markeringspunt... zucht...
Kijk, puur taalkundig bekeken heeft Ulla natuurlijk helemaal gelijk: 19,9 kilometer is gewoon meer dan 10 kilometer. Maar ja, het komt zo knullig over. Zeg dan "rij ruim 19 kilometer" of "rij circa 20 kilometer" of op zijn minst "houd deze weg nog maar eens een poosje aan". Ik snap ook wel dat ze niet alle getallen in het stemmenbestand hebben opgenomen, maar ik vind de afstand tussen de getallen vrij groot en de grens waarbij Ulla van de 10 naar de 20 schakelt vrij rigide. Is daar een oplossing voor?
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: