Dan begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom de patch update dan niet lukt zonder de spanning eraan, en zonder dat het device halverwege de update uitvalt wegens spanningsgebrek?
Ingebouwde veiligheid van Mio?
Ik denk dat alles te maken heeft, met het feit, dat wanneer je thuiskomt met het device, op het toilet ben je het immers niet odig, dat de meesten het eerst laten liggen.
Ook een device die ogenschijnlijk uit staat,staat niet uit,omdat het zijn geheugen op peil moet houden.
Zolang er WindowsMobileCE 4 op staat loopt het geheugen leeg, als de spanning weg is.
Met WM2005 op PDA devices is dit niet meer zo.Of dat ook geld voor WM2005CE, weet ik niet.
De PN2050 van VDO/Dayton heeft inmiddels WM2005CE.
In principe zou een ge-unlockte mio, waarop Wm2005 op staat, geen hard reset meer mogen geven, ook als de accu totaal leeg is.
WM2005 gaat namelijk anders met het geheugen om dan WM2003 en WMCE 4.2
Doordat het device dus spanning gebruikt, ook als het "uit" is,loopt de accu terug.
Dat is ook de reden dat een unlockte mio,na spanningsverlies een hard reset geeft.
Het device gaat automatisch terug naar zijn "fabrieksinstellingen".
Om nu niet in de problemen te komen tijdens een update of upgrade, adviseerd Mio het device aan de "prik" te doen.
Zodoende ben je verzekerd van een constante spanning,en je accu wordt ook nog eens opgeladen.
Laat maar eens een Mio-tje 3 a 4 weken zonder spanning.Zonder dat je het gebruikt.
Geheid dat het dan niet wil als je het gebruiken wil.
Vooral bij een 268 serie en C510 is het van belang, dat je, wanneer je het niet gebruikt, de SDcard eruit haalt.
Dan loopt namelijk de accu minder snel leeg.