Mioforum
23 Mei 2012, 13:01:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bugfix Miomap V2  (gelezen 7138 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #60 Gepost op: 6 Februari 2007, 22:55:19 »

[beetje offopic]
Moederborden heb ik zelf ook nog geen probleem mee gehad, maar heb hier wel een WRT54G Linksys router die helaas niet meer tot leven te wekken is. Nieuw uit de doos, geprobeerd andere software erop te zetten, eerste maal lukte, 2e maal niet  angry1
[/beetje offtopic]

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 6 Februari 2007, 22:57:40 »

De link gaat over de ROM update, en is een ander verhaal.
Het ging hier over een software update, en daar staat dus niets vermeld.
Wat is het verschil in de uitvoering?
Dus als je fietsband leeg is,  pomp je hem ook niet meer op.
Je kunt immers ook rijden met een lege band.
Het wiel is toch rond.
Ik zou zo zeggen, veel geluk bij het updaten van kaarten op een Mio 269 en plus versie.
Doe het device vooral "niet" aan de spanning.
Weet ik geheid zeker dat je dagen,zo niet weken zoet zult zijn met de update.
Veel succes ermee.
Mio-hacker
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 6 Februari 2007, 23:18:35 »

Verschil is wel dat als je alleen een software update doet, zoals bij deze patch, dat je niets onherstelbaar beschadigt.
Opnieuw proberen, zou het gewoon moeten herstellen.

Een flash update is veel gevaarlijker, die zeker nooit doen zonder goede spannings voorziening, maar daar gaat het hier niet over.

Dan begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom de patch update dan niet lukt zonder de spanning eraan, en zonder dat het device halverwege de update uitvalt wegens spanningsgebrek?
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 6 Februari 2007, 23:49:33 »

Dan begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom de patch update dan niet lukt zonder de spanning eraan, en zonder dat het device halverwege de update uitvalt wegens spanningsgebrek?
Ingebouwde veiligheid van Mio?
Ik denk dat alles te maken heeft, met het feit, dat wanneer je thuiskomt met het device, op het toilet ben je het immers niet odig, dat de meesten het eerst laten liggen.
Ook een device die ogenschijnlijk uit staat,staat niet uit,omdat het zijn geheugen op peil moet houden.
Zolang er WindowsMobileCE 4 op staat loopt het geheugen leeg, als de spanning weg is.
Met WM2005 op PDA devices is dit niet meer zo.Of dat ook geld voor WM2005CE, weet ik niet.
De PN2050 van VDO/Dayton heeft inmiddels WM2005CE.
In principe zou een ge-unlockte mio, waarop Wm2005 op staat, geen hard reset meer mogen geven, ook als de accu totaal leeg is.
WM2005 gaat namelijk anders met het geheugen om dan WM2003 en WMCE 4.2
Doordat het device dus spanning gebruikt, ook als het "uit" is,loopt de accu terug.
Dat is ook de reden dat een unlockte mio,na spanningsverlies een hard reset geeft.
Het device gaat automatisch terug naar zijn "fabrieksinstellingen".
Om nu niet in de problemen te komen tijdens een update of upgrade, adviseerd Mio het device aan de "prik" te doen.
Zodoende ben je verzekerd van een constante spanning,en je accu wordt ook nog eens opgeladen.
Laat maar eens een Mio-tje 3 a 4 weken zonder spanning.Zonder dat je het gebruikt.
Geheid dat het dan niet wil als je het gebruiken wil.
Vooral bij een 268 serie en C510 is het van belang, dat je, wanneer je het niet gebruikt, de SDcard eruit haalt.
Dan loopt namelijk de accu minder snel leeg.
Mio-hacker
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 6 Februari 2007, 23:54:48 »

Je hele verhaal klopt, geeft alleen geen antwoord op de vraag die ik stelde..
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 7 Februari 2007, 00:03:19 »

Geeft alleen geen antwoord op de vraag die ik stelde..
Ja dan weet ik het ook niet.
Misschien kan Mio-tech je van antwoordt voorzien.
Misschien een "streek" van Mio-tech?
peterpan
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 12 Februari 2007, 20:24:10 »

:offtopi1c:Kom net terug van een paar dagen wintersport en zie het heen en weer geschrijf tussen 2 forumleden. Heren, jullie hebben allebei gelijk maar zullen we het wel gezellig houden. Jullie hebben in ieder geval mij een aantal keer op weg geholpen.offtopi1c
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: