|
GTCab35
Gast
|
 |
« Gepost op: 8 Januari 2007, 15:39:07 » |
|
sorry Reinier, ik heb er nog niet meer leden over gehoord, maar mischien komen nu de verhalen los.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fritzo
Lid

Geslacht: 
Ik noem haar MIA
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 8 Januari 2007, 15:41:56 » |
|
Het kan natuurlijk zo zijn dat de GPS positie van slag is geweest Als MIO denkt dat je ergens anders rijdt is iets dxergelijks mogelijk Overkomt mij wel eens, overigens meestal na een tunnel oid (blijk je plotseling op een zijweg te rijden maar niet heus)
|
|
|
|
|
|
MIO C710 IGO 8 IGO Primo (Navi)Gonny TomTom 750 Live (wat een verademing tov TMC !!)
|
|
|
|
cats0030
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 8 Januari 2007, 16:03:25 » |
|
hoi,
moest vannacht naar enschede over de a35 had er ook last van bij afslag borne moest ik er af volgens de mio volgens mij komt dat om dat er een 3 baans weg is volgens mij raakt de mio in de war als je invoegt en er een afslag er vlak op volgt en je op de zelfde baan zit blijft toch een kromme manier voor al als je naar het buiten land rijd
blijft dus opletten geblazen
!!!!! tip!!!!!toch goed dat je als je een grote afstand rijd eerst de route bekijkt met simulator of de route beschrijving er op na slaat
gr nico
|
|
|
|
« Laatste verandering: 8 Januari 2007, 16:05:44 door cats0030 »
|
|
|
|
|
|
GTCab35
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 8 Januari 2007, 16:07:10 » |
|
is dat niet dat punt daar net buiten almelo(dat nieuwe gedeelte) moest een paar keer een paar maanden terug naar hengelo. maar iedere keer wou de mio daar op dat nieuwe stuk er al af, terwijl er toen nog geen weg was. dat kan dan volgens mij ook met je kaarten van teleatlas te maken hebben, en niet alleen je mio.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cats0030
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 8 Januari 2007, 16:13:48 » |
|
is dat niet dat punt daar net buiten almelo(dat nieuwe gedeelte) moest een paar keer een paar maanden terug naar hengelo. maar iedere keer wou de mio daar op dat nieuwe stuk er al af, terwijl er toen nog geen weg was. dat kan dan volgens mij ook met je kaarten van teleatlas te maken hebben, en niet alleen je mio.
nee moest van putten naar enschede het is het punt als je de eerste bord krijg afslag enschede net als je de a1 afkomt en de a35 op rijd en dan de tweede nog een keer je rijd dan op de invoeg straaok maar een stuke verder de afslag borne de mio melde rijd recht door maar dan kwam ik in borne terwijl ik moest invoegen om naar enschede te komen grappig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joe de Mannen
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 8 Januari 2007, 16:46:28 » |
|
dat kan dan volgens mij ook met je kaarten van teleatlas te maken hebben, en niet alleen je mio. zoiets heeft inderdaad mere met de kaarten van TeleAtlas vandoen dan met de Mio. J.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hvanderknoop
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 8 Januari 2007, 16:46:58 » |
|
Volgens mij komt het doordat bij de met name Duitse klaverbladen, de exit voor rechtsaf en de exit voor linksaf soms kort achter elkaar zitten en dat geeft problemen. Ik heb ook wel eens totaal bizarre opdrachten gehad om het klaverblad helemaal te nemen. Maar ook heb ik zelf wel eens de goede exit gemist.. Het zit ook wel eens in het kaartmateriaal. A42 van Dortmund naar A2 Oberhausen. Staat op de kaart als doorgaande weg en je krijg dus al 800m voor de afrit een melding dat je moet invoegen...
Maar ik denk dat je moet toegeven, dat ondanks de extra rondjes op het klaverblad, de MIO je toch uiteindelijk wel in de goeie richting krijgt, toch? en daar gaat het toch om?
|
|
|
|
« Laatste verandering: 8 Januari 2007, 16:50:17 door hvanderknoop »
|
|
|
|
|
|
Mac
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 8 Januari 2007, 22:16:18 » |
|
De derde (rechter) rijstrook bij Borne is er nog niet zo lang, vandaar de verwarring denk ik.
Als de Mio van tevoren al aangaf dat je bij het klaverblad in Duitsland 3/4 rond moest heeft de Mio waarschijnlijk 'gedacht' dat de eerste afslag afgesloten was. Misschien een fout in de kaart, misschien een onterechte TMC melding (als je een TMC ontvanger hebt tenminste).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
teroma
Steunend Lid

Geslacht: 
-koffie- ?
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 9 Januari 2007, 01:25:50 » |
|
In Duitsland (en ook op sommige plaatsen in NL) heeft bijna ieder Autobahnkreuz de vorm van een klaverblad, met eerst een zijsplitsing voor de twee afslaande richtingen en dan ... de splitsing van beide afslaande richtingen.
Nu was mijn MIO een beetje verward denk ik. Ik moest de eerste afslag hebben, dus 'rechtsaf'. Maar wat zei de MIO, nee, neem de tweede, dus ga 'linksaf
Even tellen. eerst een zijsplitsing = de eerste afslag de splitsing van beide .... = de tweede afslag dus ga 'linksaf'eigen interpretatie?
|
|
|
|
|
|
Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
|
|
|
fritzo
Lid

Geslacht: 
Ik noem haar MIA
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Januari 2007, 13:11:15 » |
|
Ik heb in de buurt een kruispunt (2 x 2 baans met middenberm) waar ik 4 x linksaf wordt gestuurd om rechtsaf te gaan. Gewoon een kaartfout dus
|
|
|
|
|
|
MIO C710 IGO 8 IGO Primo (Navi)Gonny TomTom 750 Live (wat een verademing tov TMC !!)
|
|
|
|
JesusPassion
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Januari 2007, 23:35:47 » |
|
Ik heb dit ook gehad, de mio denkt soms dat je op een parallelweg naast de snelweg rijdt..Hebben meer mensen hier last van?
Yep.. Maar als je gebruikt maak van een Hacked UI dan kan je de route-gevoeligheid aanpassen waardoor mio meestal weet als ie niet op de juiste weg zit. De Hacked UI vind je in de Schatkist.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BRM
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Januari 2007, 23:42:23 » |
|
jep, dat gebeurt soms door de 'magnetische' functie van 'Positie op de weg handhaven'. Kleine verschillen in positie kunnen dan moeilijker opgepikt of verwerkt worden. Als je die optie uitvinkt, zie je soms weer andere vreemde dingen met je groene pijl gebeuren...
De gulden middenweg (pun intended) zou vermoedelijk alleen met een vorm van 'fuzzy logic' te realiseren zijn (of met een veel nauwkeuriger GPS-systeem natuurlijk).
Bart ______________________________________________________________ Edit: Oeps - JP kwam binnen voor ik uitgetypt was - en met de perfekte informatie!
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Januari 2007, 23:44:51 door BRM »
|
|
|
|
|
fritzo
Lid

Geslacht: 
Ik noem haar MIA
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Januari 2007, 20:24:27 » |
|
Als ik door de Coentunnel rijd naar Amsterdam bevind MIO zich na de tunnel steevast op een parallelweg Dit heeft te maken met tijdelijk geen GPS signaal MIO corrigeert dit trouwens weer redelijk snel Ik zal het eens proberen met gewijzigde gevoeligheidsinstellingen, ben benieuwd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asfaltrocker
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Mei 2008, 00:12:49 » |
|
wat ook mee speelt wat zit er in de buurd. elec centrales.of het spoor . kan je gps beinvloeden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|