Mioforum
23 Mei 2012, 13:21:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Fouten melden in de kaarten  (gelezen 1364 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
begudy
Gast
« Gepost op: 16 Januari 2007, 22:00:46 »

Hallo,
Bestaat er ergens een meldpunt voor fouten in de kaarten van Miomap?
Bv. een verkeerde rijrichting, een brug die afgesloten is waar je telkens naar toe geleid wordt, etc.
Bert
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2007, 22:06:35 »

Yep, bij TeleAtlas, de maker van de kaarten.

Voor Nederland
Voor België

Zoekt en gij zult vinden Knipoog

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Turbo_G
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:58:55 »

Ik heb vooral kruispunten gemeld, die in ronde punten veranderd zijn;  en dat zijn er heel wat !
Bernard
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Maart 2007, 22:20:50 »

Ik heb zelf ook al verschillende 'kaartfouten' gevonden. Heb dit doorgegeven aan Teleatlas en je krijgt inderdaad direkt een (automatisch gegenereerde) mail waarin men vermeldt dat het probleem wordt gecorrigeerd, indien terecht, en in een volgende update wordt verwerkt. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk gebeurt....... icon_cheese
Bovendien vind ik dat er best veel fouten zitten in het kaartmateriaal. Laatst naar Eindhoven gereden in de buurt van Uden geeft deze op dezelfde weg een rotonde aan die niet bestaat en waar een rotonde aanwezig is ziet deze een kruispunt...... Voor zover ik het kon beoordelen waren de rotonde en het kruispunt niet 'gisteren' aangelegd. M.a.w. hoe aktueel is het kaartmateriaal.

Vandaag ook weer een navigatiefout a.g.v. slecht kaartmateriaal. Onderweg naar een bestemming in Duitsland hier zo'n veertig km. over de grens werd ik een doodlopende weg in gestuurd die eindigde bij een boerderij nono.
Ik had wel de kortste route ingesteld maar werd van een hoofdweg zgn. binnendoor geleid omdat dat (hemelsbreed gezien) de kortste afstand zou zijn. Daarna na voortzetting op de hoofdweg die ik had verlaten weer eenzelfde fout; doodlopende weg op boerenerf..... angry1

Vanavond, na thuiskomst, de route gesimuleerd en blijft dezelfde fout maken. Zelfs bij instellen voor vrachtwagen of bus wordt je op hetzelfde punt van de weg geleid..Huh?. Het rare is dat als je op de kaart uitzoomt deze wegen slechts zichtbaar zijn als dunne grijze strepen hetgeen er voor mij op duidt dat het hier geen doorgaande secundaire wegen betreft. Echter bij het plannen van de route wordt hier schijnbaar geen rekening mee gehouden.
Alleen bij het plannen van de snelste route gaat de route berekening goed.

Af en toe gaat een route goed maar meestal zit(ten) er wel een of meerdere fouten in de route berekening.
Ik ga ervan uit dat andere navigatiesystemen (Tom Tom, Garmin) hier ook last van hebben tongue3 aangezien hun kaartmateriaal ook o.a. van Teleatlas komt?
Moet ik hiermee leren leven en is dat niet uit te sluiten?
Hoe zijn de ervaringen  chat van ander Miogebruikers?
Alvast bedankt voor jullie reaktie s68.

Groeten,
Bernard   
JonD
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2007, 12:50:08 »

Het rare is dat als je op de kaart uitzoomt deze wegen slechts zichtbaar zijn als dunne grijze strepen hetgeen er voor mij op duidt dat het hier geen doorgaande secundaire wegen betreft. Echter bij het plannen van de route wordt hier schijnbaar geen rekening mee gehouden.
Alleen bij het plannen van de snelste route gaat de route berekening goed
Staat er in het route optie toevallig ook niet "onverharde wegen gebruiken" ook aangevinkt ?
Bernard
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Maart 2007, 13:00:10 »

JonD bedankt voor je reaktie hello.
Maar nee, dat had ik ook nog gecontroleerd  downtown en deze optie stond niet aangevinkt.
Anders was het misschien nog wel te verklaren geweest angel4.

Bernard
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2007, 18:45:48 »

Toevallig heel erg bekend in de omgeving van Uden.
De laatste 2 jaar is daar door de komst van de A50 heel veel veranderd aan de wegen rond Uden.

Bij mij staat de Mio altijd op snelste route. Ik ben daarbij nog nooit zand of doodlopende wegen ingestuurd.

Over het wel of geen rotondes aanwezig zijn op de route is door geen één kaartleverancier bij te houden, hetzelfde geldt voor de snelheden zoals aangegeven in het scherm.
Alle wegbeheerders, vooral de lokale, zijn als gekken bezig om rotondes te plaatsen en 30 en 60 kilometer zones in te voeren.

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
ljdv
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2007, 19:51:06 »

Het verbouwen van kruispunten naar rotondes of omgekeerd en het veranderen van de maximum snelheid is zoals eerder aangegeven bijna niet bij te houden. Hier geldt natuurlijk ook deels de wet van gezond verstand, als de Mio zegt linksaf en de verkeersborden zeggen dat er een rotonde aankomt dan lijkt me de conclusie niet zo moeilijk.
Storender vind ik dat de Mio je soms de verkeerde kant op-en afritten op wil sturen, en dat zou Teleatlas wat beter kunnen afhandelen.
O en in noord-Zweden ontkom je soms niet aan het rijden over onverharde wegen hoor, tenzij je een paar honderd km om wil rijden, en dan nog ;-)
« Laatste verandering: 19 Maart 2007, 19:53:06 door ljdv » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: