Mioforum
23 Mei 2012, 13:37:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kompas is de weg kwijt  (gelezen 653 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cverhoef
Gast
« Gepost op: 2 Februari 2007, 07:34:47 »

Hoe meer ik met mijn 268+ bezig ben hoe meer ik (nog steeds) ontdek.
Voorheen reed ik nooit met de infobalk aan omdat de hoogtemeting nergens op sloeg met z'n -43 meter. Nu ik dit dankzij dit forum op heb weten te lossen had ik die optie weer aan gezet.
Kom ik tot de ontdekking dat het kompasnaaldje dat in die infobalk zit opgenomen keurig Noord en Zuid uit elkaar weet te houden maar wanneer ik mij in Oostelijk of Westelijke richting verplaats hij het precies omgekeerd aangeeft.

Dus hier komt weer een vraag van mij aan de kenners op dit forum (niets kunnen vinden met de zoekopdracht en een aanvraag naar de schatkist heb ik nog niet lopen), weet er iemand of dit is te corrigeren?

Chris.
Joe de Mannen
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Februari 2007, 08:03:41 »

Als ik het me goed herinner geeft die 'naald' het noorden aan.

J.
cverhoef
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 2 Februari 2007, 08:20:57 »

Daar had ik dan weer niet aan gedacht  tongue3, ik ging er van uit dat die naald de richting aangaf waarin ik mij bewoog.
Maar gezien de richtingen die de naald aangaf op mijn route zal het zo geweest zijn dat hij inderdaad het noorden aangaf.
Hier had ik dus duidelijk langer na moeten denken en minder snel moeten posten (vandaar dat ik ook geen ander soortgelijk bericht kon vinden op dit forum, het probleem bestaat gewoonweg niet)

Mijn dank voor de reactie.
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #3 Gepost op: 2 Februari 2007, 20:24:33 »

Het is wel te veranderen als je dat wilt.

Ik heb ooit voor Eelco andere kompasnaalden gemaakt, ze staan op http://gimehost.com/v/8237279/1170447286564.zip.html

Unzip ze en zet ze op de Mio in de map "\MioMap\Skins\MioMap". Daarna wijst de naald naar boven als je naar het noorden rijdt, naar rechts als je naar het oosten rijdt enzovoorts.
Wil je de oorspronkelijke pijlen weer, dan moet je de 8 bitmaps weer uit genoemde map verwijderen.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: