Mioforum
23 Mei 2012, 13:42:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Flitspalen Zwitserland uitgeschakeld  (gelezen 4561 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Gepost op: 6 Februari 2007, 23:57:49 »

Why can't I see any speedcams in Switzerland?

Due to legal restrictions concerning speedcam warnings in Switzerland, Mio Technology has decided to remove all speedcams located in Switzerland from the speedcam database. From now on, it is no longer possible to download speedcam warnings in Switzerland.

Remark: speedcams can only be used in combination with MioMap v3.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 7 Februari 2007, 00:06:36 »

Ergens wel een goed teken.
Mio-tech wil niet verantwoordelijk gesteld worden voor dergelijke zaken, mocht het tot problemen lijden.
Wat ze dan gaan doen met de bestaande POI's is mij nog even een raadsel.
BRM
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 7 Februari 2007, 00:08:59 »

Da's dan geregeld.

Terug naar de eigen verantwoordelijke rijstijl.

Bart
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 7 Februari 2007, 00:25:26 »

Ik denk dat het niet lang meer duurt, dat het in Nederland en België ook verboden wordt.
Ze kunnen immers "niet achterblijven" bij hun collega regeerders.
Duitsland, Oosterijk en Zwitserland al een verbod.
Speer ziet hier ook wel kans in omdat te verbieden.
Hij vond het ook al "veiliger" om de Stinger in de ban te doen.
En al heeft hij niet zoveel gewonnen,die Maus:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Maus_Gatsonides ,
met zijn flitskasten gedoe heeft hij zich wel "verdienstelijk" gemaakt bij de "heren".
Nieuwe "plant" voor in de Tuin."Gatsonides Flitsuaris"
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2364
ljdv
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 7 Februari 2007, 07:31:35 »

Goede zaak. Een navigatiesysteem koop je immers om de weg te vinden, en deze maatregel beschermt onschuldige kopers tegen het kopen van een device dat ongewenste en illegale features heeft. Als het een koper toch om de flitspaal-informatie gaat dan is er iets mis.

In Engeland staan de filtspalen vaak trouwens (bewust) behoorlijk opvallend, en in Zweden zetten ze zelfs een borje neer type "flitspalen 2,1 - 14 km". Zelfs de politie staat vaak vrij opvallend als ze ergens met een lasergun staan. Één keertje echter niet angry1
hetoptoteam
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Februari 2007, 09:26:52 »

moet en kan hier dan uit lezen dat alle speedcams Zwitserland bij miosync verwijderd worden, en dat ik dus legaal van mijn mio c710 in zwitserland gebruik kan blijven maken?
axemen
Steunend Lid

« Antwoord #6 Gepost op: 7 Februari 2007, 09:43:39 »

Ja, wel eerst updaten natuurlijk om je database te verversen.

Peter

C710+
hetoptoteam
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 7 Februari 2007, 09:55:23 »

Bedankt, probleem opgelost.!!
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #8 Gepost op: 8 Februari 2007, 13:21:07 »

Ja, wel eerst updaten natuurlijk om je database te verversen.

Peter

Ik denk niet dat je hier helemaal klaar mee bent.
Zwitserland is er welliswaar uitgehaald.. maar Duitsland en Oosterijk nog aanwezig toch ?

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Aliebengalie
Moderators

Woonplaats - Rotterdam

« Antwoord #9 Gepost op: 8 Februari 2007, 18:09:04 »

Het zou aan mij kunnen liggen,maar je mag volgens mij gewoon in zwitserland van je flitspaal mogelijkheden gebruik kunnen maken.

Ik kreeg dit bij mijn mail van pdashop.

http://www.astra.admin.ch/dokumentation/00109/00113/00491/index.html?lang=de&msg-id=10094

Volgens mijn vrouw die de taal beter begrijpt dan ik, zou men gewoon gebruik mogen maken van de database.
Alleen radio gestuurd (dus tmc gebruik) zou niet meer toegestaan zijn.

Mvg: Alex
« Laatste verandering: 8 Februari 2007, 18:14:52 door Aliebengalie » Gelogd

P350 met Tomtom 7
P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart-
Tomtom 7
Igo
Sygic
Mac
Moderators

« Antwoord #10 Gepost op: 8 Februari 2007, 21:21:22 »

Een vertaling van het verhaaltje:

Verboden radarwaarschuw apparaten op GPS-Basis

Bern, 08.01.2007 - Steeds meer modellen GPS-Navigatieapparaten zijn van een systeem voorzien, die de bestuurders met grote precisie snelheidscontroles door de politie waarschuwt. Als de GPS met een GSM telefoon wordt verbonden, kunnen de eigenaren elkaar zelfs, via een centrale binnen enkele minuten voor tijdelijke politiecontroles waarschuwen. Het "Bundesamt für Strassen" (ASTRA) attendeert aanbieders en verkeersdeelnemer erop, dat zulke apparaten gelijkgesteld worden met de verboden radarwaarschuw apparaten en daarom verboden zijn.
GPS-navigatie apparaten met radarwaarschuw functie maakt het de automobilist mogelijk straffeloos te snel te rijden. Niet alleen "racers" kunnen daarvan profiteren: voor de politie wordt het betrappen van notoire te snel rijders praktisch onmogelijk.

Bijzonder verwerpelijk is het, dat sommige apparaten in combinatie met een GSM niet alleen voor snelheidscontroles waarschuwen, maar ook voor algemene politiecontroles. Daardoor kunnen zich bijvoorbeeld voortvluchtige zondaars onttrekken aan arrestatie. Ook automobilisten die te veel gedronken hebben kunnen politiecontroles systematisch ontwijken. In plaats van gecontroleerd en uit het verkeer genomen te worden, brengen ze de andere verkeersdeelnemers verder in gevaar.

GPS-navigatie apparaten met zulke extra functies mogen volgens artikel 57b van de wegenverkeerswet (SVG) noch in het verkeer gebracht worden, of aangeschaft worden, noch in voertuigen worden ingebouwd, daarin worden meegenomen, aan autos bevestigd worden of in welke vorm dan ook gebruikt worden. Onder het in het verkeer brengen verstaat het SVG ook de volgende handelingen: fabriceren, importeren, aanprijzen, doorgeven, verkopen als ook elke andere vorm van doorgeven of afgeven.

De politie en douane nemen zulke apparaten in beslag en doen aangifte. De rechtbanken leggen een boete op en laten de apparaten uit het verkeer halen en vernietigen.

Ik kan alleen maar concluderen dat het echt verboden is.
« Laatste verandering: 8 Februari 2007, 21:23:08 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
<- Klik op de weg

teroma
Steunend Lid

-koffie- ?

« Antwoord #11 Gepost op: 8 Februari 2007, 22:11:31 »

Niet alleen met MioSync wordt de database met Zwitserse gegevens verwijderd.
Ook als men met de Updater een verbinding maakt met Mio-tech wordt eerst de Data.zip, dan de MioMap opgewaard-
eerd naar de 18 januari 2007 versie, maar direct daar achteraan wordt de speedcam database bijgewerkt zonder dat dit als keuze optie aanwezig is.

Denk dat Mio geen risico op eventuele aansprakelijkheid voor inbeslaggenomen Mio's wil.

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
Mac
Moderators

« Antwoord #12 Gepost op: 8 Februari 2007, 22:32:14 »

Als je ziet wat het SVG onder het in het verkeer brengen verstaat, is dat geen wonder.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

teroma
Steunend Lid

-koffie- ?

« Antwoord #13 Gepost op: 8 Februari 2007, 22:45:00 »

Persoonlijk vind ik al de aangehaalde redenen sterk overtrokken.

Citaat
Bijzonder verwerpelijk is het, dat sommige apparaten in combinatie met een GSM niet alleen voor snelheidscontroles waarschuwen, maar ook voor algemene politiecontroles. Daardoor kunnen zich bijvoorbeeld voortvluchtige zondaars onttrekken aan arrestatie. Ook automobilisten die te veel gedronken hebben kunnen politiecontroles systematisch ontwijken.

Als, als, als ik met iets bezig ben geweest wat het daglicht niet kon verdragen had ik wel een scanner om op de hoogte te blijven. En denk je echt dat zatlappen eerst hun Navi inschakelen om thuis te komen. Die controles worden soms al achter de bar op een schoolbord vermeld. (Als waarschuwing om NIET te drinken)

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 8 Februari 2007, 23:20:58 »

Het zou aan mij kunnen liggen,maar je mag volgens mij gewoon in zwitserland van je flitspaal mogelijkheden gebruik kunnen maken.

Nee dus.Niet doen dus.Kost je je apparatuur.
Lees dit pdf bestand maar even door .
Het gaat om "GPS-Geräte"
Link:
http://www.surfinagain.com/images/astrafaq.pdf

Op een andere site wordt ook de fout gemaakt over "handy's".
Maar in Duitstalige gebieden is een pocketpc namelijk ook een "handy".
Denk maar eens aan PDA met een Audiovox RTM800 erin.
Je zou denken dat het een PDA is,maar als je dan in die RTM800 een GSMsimcard stopt,heb je dus ook in één keer een "handy".
Daar maken de meesten de fout.Een handy is dus niet alleen een telefoon.

Citaat
Persoonlijk vind ik al de aangehaalde redenen sterk overtrokken

Dat kan wel zo zijn,maar je kunt je er maar mee conformeren.Zo niet, loop je kans dat de wet tegen je is.
En procederen in een ander land, kan jaaaaaaaaren duren.
Zij hebben meer tijd dan jou.
« Laatste verandering: 8 Februari 2007, 23:25:03 door NaviTrotter » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: