PrinceR
Co-Admin
Forumbeheerder

Geslacht: 
Deel kennis en info
|
 |
« Gepost op: 15 Februari 2007, 19:57:27 » |
|
In de Kampioen Jaargang 122, nummer 3 maart 2007 staat een navigatiesystemen test van 9 verschillende modellen Test navigatiesystemen .
TomTom One winnaar 14-02-2007 Navigatiesystemen zijn hot. Nooit meer gepuzzel op de kaart of echtelijke ruzies over de reis. De ANWB heeft, samen met Duitse zusterorganisatie ADAC, negen navigatiesystemen aan een test onderworpen. Met als winnaar: de TomTom One Europe. De navigatiesystemen werden zowel in het laboratorium als tijdens praktijkritten beproefd. Gelet werd o.a. op gebruiks- en bedieningsgemak, snelheid van de routebepaling, juistheid van die route en op de duidelijkheid van de aanwijzingen, zowel gesproken als op het scherm. Testresultaten Klik hieronder voor een pdf met het complete testverslag zoals dat in Kampioen nummer 3 is gepubliceerd. Voor het openen heeft u Adobe Acrobat Reader nodig. Testverslag
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peter123456
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Februari 2007, 21:35:56 » |
|
Lees het door en huiver...: tomtom goedekant oa zeer snelle positiebepaling. minpunt oa bij verlaten parkeergarage duurt contact maken met sateliet erg lang......... Geeft weer te denken hoe er getest is........... 
|
|
|
|
|
|
ex 269, nu 710......
|
|
|
|
axemen
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2007, 03:20:12 » |
|
Minpunt Mio: Helderheid scherm moeilijk in te stellen Dat verzin je toch niet... En dan te bedenken dat (hoe)vele mensen zich door dit soort 'professionele' anwb en consumentenbond testen laten leiden... OT: doet me denken, half jaar geleden anwb opgezegd, blijf nu rekeningen voor dit jaar krijgen, gebeld, het is nu goed meneer...blablabla, afgelopen week weer een rekening met gespierde taal over incassokosten en zo...weer gebeld (3e keer inmiddels), of ik even de mutatie en bevestigingsbrief van de opzegging kan kopieeren en opsturen, nee meneer er is echt geen andere manier... anwb, kiss my 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Februari 2007, 03:26:27 door axemen »
|
|
C710+
|
|
|
|
cozy1959
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Februari 2007, 12:44:51 » |
|
Als je de test zo leest zou je toch bijna het idee krijgen dat de ANWB aandelen heeft bij TomTom of misschien hebben de wegenwachters wel allemaal wel een TomTom voor in de auto voor niets??  Dat zou voor mij een goede verklaring zijn want echt objectief is de test zeker niet. De MIO in deze test heeft als enige b.v. "positie die nauwkeurig overeenkomt met de werkelijkheid". Lijkt me toch wel heel erg belangrijk als je ergens heen moet, niet dat je aan de verkeerde kant van een straat zit. Grafische eigenschappen? Helderheid moeilijk in te stellen?? Voor de een wel de ander niet maar altijd zijn de kaarten nog beter, mooier en overzichtelijker als van de TomTom die echt verschrikkelijk zijn. TMC? Schijnt bij de ANWB niet belangrijk te zijn. Waarom files vermijden als je er ook in kan staan? Gebruiksaanwijzing op CDrom?? Prima toch een boekwerk digitaal aanleveren ipv van te voren een bos hout kappen om een gebruiksaanwijzing van 100 pagina's af te drukken die vervolgens niemand leest omdat het zo'n dik boekwerk is waar je het vervolgens niet in kan vinden wat je zoekt..... het is maar wat je belangrijk vindt. Had de ANWB ook niet wat met natuur en milieu te doen??  Kortom weer eens een test wat een wassen neus is en waar niemand wat aan heeft want echt opjectief? Nee niet echt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ljdv
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Februari 2007, 12:57:03 » |
|
Ik zal eens kijken wat het zweedse zusje van anwb te schrijven heeft. Al plegen die te schrijven dat testcijfertjes niet alles zeggen, dat je ook moet kijken welke eisen jij stelt en wat jij meer of minder belangrijk vindt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Februari 2007, 13:08:50 » |
|
Bij de anwb hebben ze ook vast deze site nog niet "ontdekt" en kennen dus zo nog niet de helft van de Mio  Nick
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
|
miouser
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Februari 2007, 13:11:26 » |
|
Hoe objectief kun je zijn als je zelf verdeler bent van ...... Even een screenshot van hun website.   En de winnaar is ....... grt miouser
|
|
|
|
|
|
--------------------------------------- Mio C520t - R37 - Unlocked - stem NaviGony (bedankt Mac ) OziCe 2.27d
--------------------------------------- |  | --------------------------------------- Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe RePoW V2 B1027 --------------------------------------- | POILoaderTool V1.1 Build 1121 POISelector
|
|
|
|
NaviTrotter
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Februari 2007, 18:11:49 » |
|
Waar ik niemand over hoor,is een feit dat men schijnbaar niet weet. Het is wel logisch dat TomTom de voorkeur geniet van de ANWB. Wel wat is/was er aan de hand. ANWB heeft in het verleden "zelf" een pakket gehad.Dat heette "Engin". Maar doordat Navigon ook aan Mio ging leveren,denk aan de Mio268 en 269,kwam dat ongelukkig uit voor de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond.Velen denken misschien dat het de WegenwachtersBond is,maar het is de WielrijdersBond. Omdat dus ook Mio op de Nederlandse markt wordt verkocht,en het feit dat Navigon ook een versie ging uitbrengen met een NL stem erin, en deze zoals nu via diverse kanalen kon worden betsel,had de ANWB er een concurrent bij. Dat wil een klein kind niet,die willen alleen heerser blijven. de ANWB heeft nog gauw even de amiladressen kunnen verkopen aan Navigon,toch nog enig geldgewin,en zijn er resoluut mee gestopt. Engin was en is nog steeds een mooi program,al is het nu wel bejaard. Omdat dus dat voor de ANWB op een debakel uitliep,zijn ze nu constant nog bezig om Navigon een hak te zetten,door deze,en daaraan geliëerd software te boycotten. Miomap v2 is immers van Navigon.Waarom staat een Mio C serie wel in hu tests.Nou dat is niet van Navigon. Wacht maar af.Alle niet van Navigon afkomstige software doet mee aan een test. Hoe kinderachtig kun je zijn,als een organisatie die preekt,dat ze namens de nederlandse bevolking spreekt. Ik heb na 32 jaar dan ook mijn lidmaatschap opgezegd. Ik sponsor niet langer een organisatie die op een dergelijke manier bezig is. dan maar geen Autovisie,en ProMotor,en KCK,en Waterkampioen en nog wat andere bladen van hun. Gelukkig zijn er ook alternatieven. Ik wil niet langer geconformeerd worden met zo'n kleuterklas. Ik hoop dat ze nog veel meer klappen krijgen van een RouteMobiel. Misschien gaat er dan een "spaarlampje" bij hun branden. Gelukkig zijn er mensen,die wel het voordeel van MN5 en MN6 zien.
TomTom is dus en Nederlands produkt,en daar gaat de ANWB nu voor. Ze weten dat er nog genoeg mensen zijn die denken,dat wat de ANWB zegt,dat het waarheid is. Gelukkig geloven er inmiddels ook een hoop dat al niet meer. Ik hoop dat de laatste groep talrijker wordt.
Wiens brood men eet,diens woord men spreekt", Dat geld ook voor de ANWB.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cliffhanger
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Februari 2007, 18:21:51 » |
|
Sluit vóór 31 juli 2007 een ANWB Autoverzekering en ontvang € 100,- korting op het nieuwste model TomTom ONE navigatiesysteem. U kunt kiezen uit een TomTom ONE Benelux voor slechts € 199,- (i.p.v. € 299,-) of TomTom ONE Europa voor € 249,- (i.p.v. € 349,-). voor mij is het duidelijk,  ANWB  wil graag autoverzekeringen verkopen en geeft korting op een  TOMTOM  , dit is koppelverkoop. de ANWB is alang geen vereniging meer, maar een comercieel bedrijf wat moet verkopen om winst te kunnen maken. Te veel belangen, om onafhankelijk te zijn, en om een goed onderzoek te kunnen verichten dus waardeloos onderzoek  , ik vind daarintegen TMC  wel belangrijk groet cliffhanger
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Februari 2007, 18:34:47 door cliffhanger »
|
|
|
|
|
|
japanner
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Februari 2007, 14:51:30 » |
|
Best wel prettig zo'n onafhankelijke test. Ga nou maar automobilisten helpen lans de weg en laat dit soort testen over aan andere organisaties. Wie weet, gaat de ANWB binnenkort misschien ook wel Mobieltjes testen?    ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ljdv
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Februari 2007, 16:53:32 » |
|
(knip) Algemene Nederlandse Wielrijders Bond.Velen denken misschien dat het de WegenwachtersBond is,maar het is de WielrijdersBond. (knip) "WegenwachtersBond"? Het was idd eerst Wielrijders Bond, daarna Weggebruikers Bond - toch?. Tja ze doen een test (of kopen die van ADAC?) en dan hoef je het niet eens te zijn met het testresultaat, maar lidmaatschap opzeggen gaat wellicht wat ver. Meestal hebben ze het op onderdelen van zo'n test vrij goed, dus kijk nou gewoon zelf waar jij het toestel voor gebruikt, en welke features jij het meest waarde aan hecht. De een wil een simpel apparaat met beperkte funktionaliteit en de ander wil alle toeters en bellen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NaviTrotter
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Februari 2007, 01:18:35 » |
|
daarna Weggebruikers Bond - toch?.
Doe de les nog maar eens over.Rapportcijfer voor nu een 2.één voor de moeite,en één voor het paier(Fons Janssen) Om even je geheugen iets op te frissen: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/over-anwb/historie.nl.htmlAan de andere kant is het wel logisch dat TomTom moest winnen.Wat denk je hiervan: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/autoverzekering-entree.nl.htmlAls in de test de Garmin of een ander wordt aangeprezen,verkopen ze toch geen verzekering meer? En in een test van navigatiedevices betrek je ook Duits materiaal,zoals van Navigon. Pas dan ben je constructief bezig.Nu zijn ze alleen maar bezig iets te boycotten. Voordat je weer eens je menig geeft,onderbouw het.Maar zet niet iets neer wat niet op waarheid berust. Waarschijnlijk geld het ook voor jou. Wiens brood men eet,diens woord men spreekt. Waarschijnlijk heb je totaal iets meegekregen van het verhaaltje Engin. Ik wel.IK was gebruiker van dat navigatiesoftware. Het support wat de ANWB gegeven heeft op dat pakket,was op 1 oktober 2005 subiet ten einde. Afgelopen.Klanten moesten hun support maar bij Navigon weghalen. Ze hebben hun zakken gevuld,en zijn ermee gekapt. Wat een service van een toonaangevende organisatie. Geen website met gegevens en routes en al die andere dingen bleef on the air. Hun klanten konden de wrange vruchten oprapen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fwinkels
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Februari 2007, 13:02:47 » |
|
wat er uit een test komt maart toch niet uit. de ene is beter in het ene de andere weer in iets anders. maar aan de einde van de rit. komt het er uit dat als je een duurdere koopt hij iets beter is. heb zelf een mio 210 voor nog geen 200,- euro. en voor deze prijs is het een top systeem. laat nu niet alles er op staan maar dit is in veel gevallen te updaten. en hij doet de dingen waarvoor hij is. namelijk navigeren. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NaviTrotter
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Februari 2007, 13:51:05 » |
|
Als je de test eens even goed doorleest komen zij tot vreemde conclusies. O.a bij de Garmin staat er dit als minpunt: Bij invoeren van de bestemming moet ook het land worden ingevoerd. Schijnbaar hoeft dat bij de anderen weer niet.  Bij TomTom kun je schijnbaar direct "Valasske Mezirici" invoeren, zonder het land Tsjechië te selecteren. Nog zo'n vreemde opmerking bij de Mio: Wanneer het scherm tijdens de rit wordt aangeraakt, wordt dat punt meteen als tussenstop/ bestemming ingevoerdDus is het volgens hun conclusie,dat je tijdens de rit,constant aan dat ding moet zitten frunniken. Ik weet niet wat voor een figuur die test heeft uitgevoerd. Of hij was dronken,of hij heeft er de ballen verstand van. Vooroordelen had die persoon in kwestie wel genoeg. Logisch dat een device,die in de "koppelverkoop" zit,wel de beste moet zijn. Schijnbaar verkopen ze te weinig verzekeringen. Een goede verzekering verkoopt zich zelf wel.Dat hoeft een TOMTOM niet te doen. Uniegarant(ANWB) is geen garantie voor een goede verzekering i.c.m een TomTom OneII.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 18 Februari 2007, 13:54:26 door NaviTrotter »
|
|
|
|
|
|
djgait
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 Februari 2007, 00:05:13 » |
|
Ik voelde al meteen een link naar de testwinnaar toen ik de Kampioen opensloeg. Normaal lees ik dat blad niet eens, maar nu ik op zoek was naar ee PNA, leek mij het artikel interessant.
Ik vind het artikel qua inhoud niets zeggend. Het verhaaltje wat geschreven is voegt niets toe en doet eerder overkomen als pagina vulling. Ook vind ik het vreemd dat je gelijk de conclusie in het voorwoordje zet. Dat nodigt toch niet uit tot lezen. Er wordt ook erg naar TomTom geforceerd. Een bladzijde voor het artikel staat notabene een pagina grote advertentie van TomTom!
De eerdere ruzies ouden ook mee kunnen spelen, maar ik denk dat boven de pagina's van het artikel rustig "advertentie" kan worden gezet.
Nee, voor echte tests kan ik beter op gebruikersfora en consumenten review sites terecht (o.a. kieskeurig bv)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|