Mioforum
23 Mei 2012, 13:48:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ANWB Kampioen Navigatie test: mio 3e  (gelezen 3545 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 21 Februari 2007, 00:27:44 »

was er niet zo'n spreekwoord ?

wiens brood men eet...wiens woord men spreekt ?
Nah...zoiets dan toch... en anders vonk hem wel leuk en passend klinken.

Helaas gaat dit met alle bladen zo, de advertenties moeten natuurlijk wel binnen blijven komen en grote reclame-klanten die veel opbrengen kan je dan natuurlijk niet af gaan zeiken in een test.

Waardeloze test dus, maar helaas wel door velen gelezen en ook door velen op enige meer-waarde bestempeld dan dat wij dat hier doen.

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
fsiebrand
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 21 Februari 2007, 21:22:48 »

in weinig woorden : mio is the best  thumbs

die anwb weet er gewoon niks van
cliffhanger
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 22 Februari 2007, 17:50:21 »

Citaat
Gelezen in nieuwste Clickx magazine: je eigen co piloot; test van 10 GPS toestellen
Wie is beste koop??? juist MIO zijnde de Digiwalker C710. TT Go 910 beste keus.
Dus Mio doet het goed tussen al die anderen.
www.clickx.be

sorry ANWB
ljdv
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 22 Februari 2007, 19:49:07 »

was er niet zo'n spreekwoord ?
wiens brood men eet...wiens woord men spreekt ?
Nah...zoiets dan toch... en anders vonk hem wel leuk en passend klinken.
Don't bite the hand that feeds you

Dit soort tests moet je altijd met een korrel zout nemen. Op zich kloppen de detailbevindingen vaak wel, maar het samenstellen van een eindoordeel hangt enorm af van de criteria die je hanteert en de weegfaktoren. Er was bijvoorbeeld een tijd waarin mobiele telefoons met een kleine sim-kaart en met een sim-kaart ter grootte van een bankpas naast elkaar bestonden, en volgens de Konsumentenbond waren die laatste beter omdat kaart wisselen makkelijker was. Tja hoe vaak doet men dat, en dan nog .......
Dus iedereen moet zelf bepalen welke konklusies men uit zo'n test trekt. Dat moet ieder af laten hangen van het gebruik dat je hebt of voorziet. De handsfree funktie gebruik ik niet omdat ik een vaste set in mijn auto heb, maar ik zie toch het nut igv eventueel gebruik in een andere auto.
djgait
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 26 Februari 2007, 10:53:30 »

Heb inmiddels een envelopje van ANWB ontvangen met daarin een aanbieding voor een verzekering. Krijg je 100€ korting op een Tomtom. Is na korting mooi nog duurder dan mijn c510E. Niet in prijs, maar als je bekijkt welke kaarten je er bij krijgt en de apparaatopties.
Mio-Mate
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 3 Maart 2007, 14:35:29 »

Ik ben zelf lid van de ANWB, maar ze slaan de plank finaal mis met deze test. De test resultaten zijn op z'n minst ietwat "gekleurd". Als oud TT gebruiker ben ik beter te spreken over de kwaliteit, functionaliteit, looks en betrouwbaarheid van de C510e die ik nu dagelijks gebruik.  thumbs
Urbannature
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 5 Maart 2007, 21:05:34 »

Ik vond de test ook al 'bijzonder'. Ik vind dat op zijn inst meer merken hadden moeten testen.
Ik ben in iedergeval zeer tevreden met mijn c510e. happy7
Redikim
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 6 Maart 2007, 19:38:22 »

Heeft iemand het laatste half jaar toevallig naar Tros Radar gekeken??
Zo niet dan is dat jammer want daarin is in de uitzendeing juist veel aandacht besteed aan de tom-tom omdat die je verkeerde kanten opstuurde, eenrichtingsverkeer instuurde en doodlopende wegen in liet rijden.
Zelf hebben ze met twee versie's gereden om te kijken of de oude en vernieuwde versie nog verschil uitmaakte en wat denk je; Niet dus.
Hoe is het dan toch mogelijk dat juist die Tom-tom door de ANWB als winnaar aangewezen wordt.
Wat ik me trouwens ook afvraag is het feit dat juist de Mio C710 getest is en niet de C510E, maar dat zal wel als reden hebben de uitrusting op het geteste systeem.

Ik blijf vinden dat de ANWB het bij het verkeerde eind heeft.
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 6 Maart 2007, 20:27:33 »

Hoe is het dan toch mogelijk dat juist die Tom-tom door de ANWB als winnaar aangewezen wordt.
Vraag:
Als jij iets wil verkopen,hoe laat jij dan de test eindigen.
Juist ja,in je eigen belang.
De ANWB zijn verzekering moet aan de man/vrouw worden gebracht.Hoe doe je dat.
Zeer gemakkelijk.Je koopt bij TomTom 2500 pakketten TomTomOne in tegen inkoopsprijs.
Je "geeft" ze weg bij een verzekering van hunzelf,tegen 100 euro korting op de "adviesprijs".
Voorbeeld:
inkoopprijs    € 150,==
adviesprijs    € 349,==
Verkoopprijs  € 249,== ( bij verzekering afsluiten)

Veel mensen denken.Wat een goede organisatie.
De ANWB denkt,dit is 2 vliegen in één klap.
Vezekering + TomTomOne met minder winst= meer dan alleen TomTomOne of alleen verzekering.

Het nadeel is,in dit geval,dat beide toevallig of jammergenoeg precies op het "goede",lees "verkeerde" moment tesamen komen.
Het riekt in dit geval heel sterk naar "koppelverkoop".

Je zou kunnen zeggen,marketingtechnisch komt die test op het verkeerde moment uit.
Hoe konden de zooooooo dom zijn,denk ik dan.
Het valt wel heel erg op.Dit is meer DomDomDomNavigator7 mrgreen applause
ljdv
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Maart 2007, 18:23:58 »

Zo niet dan is dat jammer want daarin is in de uitzendeing juist veel aandacht besteed aan de tom-tom omdat die je verkeerde kanten opstuurde, eenrichtingsverkeer instuurde en doodlopende wegen in liet rijden.
Mijn Mio probeert me ook nogal eens op- en afritten de verkeerde kant in te sturen, dus dat lijkt me een foutje van de kaartenleverancier.
Voor het overige heeft Motormännen, de zweedse zusterclub van de ANWB en ADAC, de volgende navigators in de webwinkel: Magellan Roadmate 2500T, Navman GPS F20 Nordic, en .... Mio C710   s68
dipdap
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 23 Maart 2007, 22:31:53 »

Jammer, ik heb altijd veel vertrouwen in de ANWB gehad, aan hun kant gebleven toen route mobiel kwam, maar nu zijn ze bij mij ook door de mand gevallen.
Ordinare verkooptruc, dat is het!
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #26 Gepost op: 23 Maart 2007, 22:54:16 »

Garmin heeft ze via de rechter al zover gekregen dat ze een soort van rectificatie moeten plaatsen.
En ze verkopen nota bene Garmin's.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
cliffhanger
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 24 Maart 2007, 09:35:54 »

MIO 710, wint nu van tomtom europe, en sony nv-u701 in dames navigatierace volgens de gratis ANWB krant  ''ANWBAUTO''

http://anwbauto.v1retail.com/
ljdv
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 24 Maart 2007, 16:03:35 »

Garmin heeft ze via de rechter al zover gekregen dat ze een soort van rectificatie moeten plaatsen.
Ja en in die rectificatie lees ik:
Citaat
Ook is vermeld dat de gebruiksaanwijzing bij dit product drukfouten bevat, maar dit geldt in ieder geval niet voor de Nederlandstalige versie
. Versterkt mijn vermoeden dat de test door de ADAC is uitgevoerd en dat de ANWB klakkeloos die test heeft zitten vertalen.
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #29 Gepost op: 24 Maart 2007, 16:28:11 »

Dat krijg je als je als Mike (een kip zonder kop) achter een ander aanloopt

domdom hoor

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print