Mioforum
23 Mei 2012, 18:54:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Error: decompress failed!; wat kan dit zijn?  (gelezen 1222 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hans
Gast
« Gepost op: 28 Februari 2007, 12:39:22 »

Als ik m'n navigater aan zet krijg ik het volgende
< error, rood kruisje en de tekst decompress failed!,
klik ik op het kruisje krijg ik het volgende :
Application Miomap, exe has performed an illegal operation and will be shut down. If the problem persist, contact the program vendor.
Program: Miomap.exe
Exeption: 0xC0000005
Adress: 0013B240

Weet iemand wat dit betekend, kan nu geen navigatie meer instellen.
M'n engels is bijzonder slecht, dus als het kan graag in duidelijk nederlands.

Tevens heb ik nog een vraag. Weet iemand hoe je op een Mio 269+ de coórdinanten erin kunt zetten?

Hartstikke bedankt alvast.

Groetjes Hans en Mieke

PrinceR
Titel verduidelijkt
« Laatste verandering: 27 Mei 2007, 21:50:30 door PrinceR » Gelogd
Sander
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Februari 2007, 12:47:25 »

Het zou erg handig zijn als je ergens zou vermelden of je toestel nog gelocked is of niet, ervan uitgaande dat dit wel zo is rest je niets anders dan een hard-reset (schuifknopje achterop het toestel) te geven en als dat niet helpt, alles opnieuw vanaf CD/DVD te installeren. Succes
Hans
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Februari 2007, 13:49:26 »

Hallo sander,

Hoezo gelocked??
We hebben hem al meer als een jaar, en gebruiken hem altijd dus???

Bedankt voor je reactie.

Groetjes
Hans en Mieke
BRM
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Februari 2007, 14:18:06 »

Mio's worden af-fabriek geleverd met een beschermende schil ('shell') in de software, waardoor je er alleen de officieel beschreven taken mee kunt uitvoeren. Het toestel is in die zin afgeschermd, gesloten of 'ge-locked'. Niets abnormaals dus, het is gewoon de standaard-situatie.
Met wat eenvoudige ingrepen in de software (ontsluiten of 'un-locken') is bij enkele apparaatjes echter meer mogelijk, maar dan gaat er hier en daar ook wel eens wat fout.
Ik heb niet de indruk dat dat bij jou het geval is; maar ook zonder die ingrepen kan het software-matig nog wel eens misgaan. Normaal gesproken kan een 'harde reset' (gebruiksaanwijzing) dit verhelpen.
Als dat niet helpt: ben je in staat om (met wat hulp van het forum (zoekfunctie + vragen))  het geheel te her-installeren?
Zo niet, ga dan met het apparaat terug naar de winkel en maak gebruik van je garantie.

Bart
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Februari 2007, 20:21:05 »

error, rood kruisje en de tekst decompress failed!
betekent
fout ... decomprimeren is mislukt!

Application Miomap, exe has performed an illegal operation and will be shut down. If the problem persist, contact the program vendor.
betekent
Programma MioMap.exe heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt beëindigd. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met de leverancier.

Het lijkt erp dat er iets mis is met de kaart. Die is gecomprimeerd op de Mio opgeslagen. Het navigatieprogramma (MioMap.exe) moet die gegevens dus eerst decomprimeren om ze te kunnen gebruiken.

De aangeraden acties zijn inderdaad eerst een harde reset proberen, als dat niet helpt alles opnieuw installeren.

Een harde reset doe je met het schuifschakelaartje aan de achterkant van het apparaat. Met de stylus (pen) is het schakelaartje te bedienen. Schuif het in de OFF stand en even later weer in de ON stand. Stel taal, datum en tijd opnieuw in, calibreer het scherm door op de plusjes te klikken.

Opnieuw installeren gaat met de bijbehorende DVD. Je kunt eerst alleen "Mio Map 2.0 installeren" kiezen. Als dat nog niet helpt, dan ook "Kaarten overbrengen". Dat duurt lang, dus probeer eerst even of het zonder kan.

Als zelfs alles opnieuw installeren niet helpt, rest je alleen nog de weg terug naar de winkel.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Hans
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 2 Maart 2007, 23:58:22 »

probleem is dankzij het forum opgelost  applause bedankt voor jullie hulp

Hans
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: