Mioforum
23 Mei 2012, 19:00:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: MioMap 3.2 versie 1 maart 2007  (gelezen 2214 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Cor
Gast
« Gepost op: 13 Maart 2007, 19:03:05 »

Net een nieuwe miomap, datazip, sys.txt en wat LANGxxx binnengehaald.
Ook speedcams gesynchroniseerd.
« Laatste verandering: 14 Maart 2007, 00:19:53 door Cor » Gelogd
axemen
Steunend Lid

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Maart 2007, 19:49:14 »

Net een nieuwe miomap, datazip, sys.txt en wat LANG en VOICE binnengehaald.
Ook speedcams gesynchroniseerd.

Kan je zien of het nieuwe versies zijn, of zijn het de 'laatst goed werkende' die men beschikbaar heeft gesteld ?

C710+
Cor
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Maart 2007, 19:58:37 »

Vwb de miomap, die meldt zich nu als versie 1 maart 2007. Ziet er verder wel hetzelfde uit als altijd.

Vergelijken is lastig daar ik altijd de HUI van JP gebruik en nu dus naar een standaard UI zit te kijken.
En ik zit gewoon binnen, heb dus nog niet in het veld getest.

Vwb de speedcams, de flitser hier op de dijk zie ik staan in het scherm. Of dit oude of recente info is weet ik verder niet.
Het viel me alleen op dat er geen foutmelding tijdens synchroniseren volgde.

Vwb TMC, ik heb op dit moment weer meerdere bladzijden met meldingen en ik zag het filedriehoekje in het scherm
Ook onder de schotel in het navigatiescherm staan de autootjes weer.
De omschrijvingen zien er wat anders uit; stond vroeger de oorzaak ook in de melding? Nu in ieder geval wel.
Ook de lengte van de file staat vermeld. Ik weet niet precies hoe dit eerst was, gebruikte TMC weinig op onze buitendijken.

Er zijn ook maar 2 files op dit moment, die heb ik in de TMC staan, dus dat klopt.
Vooral veel controles nu
« Laatste verandering: 13 Maart 2007, 21:35:38 door Cor » Gelogd
DanielDaniel
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Maart 2007, 20:17:56 »

Waarom is mijn bericht van net verwijderd? Ik ben mij er niet van bewust dat ik regels heb gebroken... graag bericht.

Enfin.

Updaten is gelukt naar 1 maart 2007  thumbs ondanks berichten van Mio dat de updater het pas over 2 weken doet...

Als je een bericht quote dat elders staat is dit een nutteloze posting.  Dat bericht gaf geen meerwaarde.
« Laatste verandering: 13 Maart 2007, 20:24:48 door Darcey » Gelogd
hgvn73
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Maart 2007, 20:25:31 »

Waar heb je dat vandaan gehaald. Met Miomap updater komt er niets nieuws.

gr. Wim
Cor
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Maart 2007, 20:33:26 »

een 550 is toch een PDA? Ik werk met de PND updater.
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Maart 2007, 21:33:24 »

Zojuist geupdate. TMC aan en kijkend naar het scherm probeer ik te ontcijferen of de meldingen beter aangegeven zijn.

Ziet er goed uit, er staat echter 1 file tussen waar staat:
Utrecht > 'sHertogenbosch
Culemborg (N320) -> Maarsen (N230)
Vertraagd verkeer over 10 km.

Het wegvak is op de eerste regel hierboven wel goed aangegeven, maar dat > teken moet er tussenuit, maar ik zie liever 's Hertogenbosch > Utrecht
Veel andere berichten op die 6 pagina's zien er op dit moment beter uit, de eerste regel klopt ook met de 2e regel van de juiste plaatsaanduiding.

Met de andere Mio versies was vaak andersom, de eerste regel was niet altijd de rijrichting.
Morgen verder testen op de weg.
Nog eens bestudeerd met inzoomen, moest even zoeken waar de knoppen verborgen waren in de SUI (Standaard User Interface), maar het staat daar beide richtingen vast.

De verzonden informatie van de centrales gooit ook roet in het eten.

bovenste bericht:
Amsterdam -> Utrecht
De Meern -> Utrecht Oog in Al
2km

2e bericht:
Utrecht -> Amsterdam
De Meern -> Utrecht Oog in Al
2km

Dat wordt dus toch eens gaan expirimenteren om een zender te blokkeren.
Het zou jammer zijn als de Qmusic/Radio538 fout blijkt, die geven namelijk ook de flitsers door.

ps. De updater een keer of 6 moeten starten voordat het lukte. http error enzo .....
data.zip (uiteraard) miomap.exe, sys.txt en speedcams.mtc waren de ontvangen bestanden.
« Laatste verandering: 13 Maart 2007, 21:48:09 door teroma » Gelogd

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
copini
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Maart 2007, 00:11:47 »

Waar heb je dat vandaan gehaald. Met Miomap updater komt er niets nieuws.

gr. Wim

Zie http://www.mio-tech.be/updates/, de PDA updates (in de map miomappda) zijn allemaal nog van 4 december 2006. Bij de PNA versie (in de map miomap) staan een heleboel bestanden van gistermiddag. Mensen met een PNA zullen dus wel nieuwe updates binnenkrijgen via MioMap updater, maar met een PDA krijg je ze niet.

Je kunt proberen de updates voor de PNA handmatig te downloaden, decoderen (zie hier) en op je PDA te zetten, maar wees gewaarschuwd: er zal vast een reden zijn waarom er een aparte PDA versie is!
wildone
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Maart 2007, 07:41:23 »

Voor de C710 zijn ook geen nieuwe updates beschikbaar (althans via updater ) voor versie 3.2.

Wildone
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Maart 2007, 17:03:14 »

Voor de C710 zijn ook geen nieuwe updates beschikbaar (althans via updater ) voor versie 3.2.
Zoals gemeld: C710 update via updater naar Miomap 3.2 versie 1 maart 2007.
JP heeft het opstartscherm van hui 1.4 zo gemaakt dat het versienummer getoond wordt tijdens het opstarten.  mrgreen

Op de bovenvermelde site staat Miomap met een datum van 13 maart.
http://mooshikam.mio-tech.be/updates/miomap/
« Laatste verandering: 14 Maart 2007, 17:07:37 door teroma » Gelogd

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
Jonckers
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 15 Maart 2007, 10:20:51 »

Ben even naar bovenvermelde site  http://mooshikam.mio-tech.be/updates/miomap/  gaan kijken. Ik heb de file "speedcams.mtc" en enkele maps ( België, Nederland, Luxemburg, en Zwitserland) gedownload. Met Duitsland ben ik nog bezig (153 Mb tongue3). Ik zie nog een bestand bij de maps staan met de naam "Miomre.fbl". Iemand een idee wat dat kan zijn? Verder heb ik nog de bestandjes "aaashell.dll" , "gpstmc.dll" en "gx.dll" gedownload, alhoewel ik niet echt weet of dit wel nodig is omdat ik de Miomap 3.2 reeds draai.
Cor
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 15 Maart 2007, 17:36:43 »

MIOMRE.FBL is main roads of europe dus het verbindende grote wegen net.
Als je alle kaarten heb zal je deze niet gebruiken, je info komt dan van de detailkaarten.
Als je alleen Benelux heb kan je dan waarschijnlijk toch bijv een route krijgen naar Madrid??
Tazmanian
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 15 Maart 2007, 21:46:10 »

Gisteren de nieuwe versie op mijn mio gezet.  Heb wel de update verschillende keren moeten draaien daar er telkens een http connection error kwam na het downloaden van kaarten.  Om een of andere reden kan er telkens maar een kaart per keer worden gedownload en geinstalleerd.

Goed na de updater verschillende keren te hebben laten draaien is het uiteindelijk gelukt.

Bij het controleren van de versie zie ik dat het deze is van 1 maart 2007.

Vanmorgend naar het werk gereden en zag geen enkel probleem.

Echter in het naar huis rijden zat ik op de E17 en daar kreeg ik maar liefst 3 keer een fatal error waardoor mijn Mio helemaal opnieuw opstartte.

Voordien heb ik in 4 maand gebruik slechts een fatal error gehad, nu 3 in 10 minuten.  s66
Wanneer komt de volgende upate?  angry1
Sylvester
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 15 Maart 2007, 22:00:05 »

misschien dat er toch ergens iets misgegaan is tijdens het downloaden van een kaart, of andere bestanden.
JesusPassion
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Maart 2007, 10:03:17 »

Echter in het naar huis rijden zat ik op de E17 en daar kreeg ik maar liefst 3 keer een fatal error waardoor mijn Mio helemaal opnieuw opstartte.

Voordien heb ik in 4 maand gebruik slechts een fatal error gehad, nu 3 in 10 minuten.  s66
Wanneer komt de volgende upate?  angry1
Kan je je herinneren als deze errors bij het naderen van flitspalen ontstonden?
Zo ja, dan is het waarschijnnlijk dat je iGo.db niet goed meer is.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: