Mioforum
7 Februari 2012, 23:50:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Upgraden miomap 3.2 lukt niet  (gelezen 2478 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
niels van de Lagemaat
Gast
« Gepost op: 15 Maart 2007, 23:52:31 »

Hallo,
Ik heb mijn mio software hersteld via de mio dvd, maar nu wil ik hem weer upgraden naar versie 3.2 alleen dat lukt niet.
Ik krijg de volgende foutmelding: There isn't available update.
Maar versie 3.2 staat er nog niet op.
Nou heb ik al van alles geprobeerd, op mijn pc die cache bestanden verwijderd, de mio updater nog eens een keer opnieuw geinstalleerd een soft en een hard reset, maar alemaal zonder resultaat.
Nou denk ik dat er ergens in mijn mio bestanden zijn blijven staan, weet iemand misschien hoe ik de mio echt helemaal kan herstellen of misschien wat anders?
Dan hoor ik het graag.
Sylvester
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Maart 2007, 07:15:16 »

heb je echt de volledige cache map en ook de cache.db file weggegooid?
Want dan pas gaat hij de volledige update terug binnenhalen.

Heb je ook de laatste updater? Haal hem eventueel eens opnieuw van de Mio site, verwijder de oude, en installeer hem eens opnieuw.
« Laatste verandering: 16 Maart 2007, 07:16:51 door Sylvester » Gelogd
sascha
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Maart 2007, 09:08:32 »

Updaten lukt bij mij tot dat ik aan de mappen kom van Frankrijk of Duitsland en dan krijgen we de beroemde HTTP error.
En alles uitgezet, virusscanner, firewall, screensavers ect. ect., Cache.dll weg en de map cache weg helaas nada, weer de HTTP.
Ik wacht maar eens een weekje

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
Sylvester
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Maart 2007, 20:53:18 »

als het goed is, stopt de updater bij de kaart waarbij hij zich verslikt.
In principe kan je de updater opnieuw opstarten en gewoon verder gaan met het afhalen van de updates. Hij zal automatisch weten wat je al hebt en wat nog niet.
Doch de ervaring leert me dat je beter elke keer bij een HTTP error of andere hik, de betreffende file weggooit.
Dus kijk goed waar hij vastloopt, stop de updater, verwijder die file uit de cache map, en start de updater opnieuw.

Waarom gebeurt die error meestal bij Frankrijk en Duitsland?
Deze kaarten zijn redelijk omvangrijk, en dan is de kans ook veel groter dat er een eventuele HTTP error ontstaat.

Maar uiteraard is het niet normaal dat er zo vaak HTTP errors ontstaan.
sascha
Lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Maart 2007, 22:29:27 »

De fout komt inderdaad alleen maar bij die grote mappen en ja ik haal die fouten mappen dan weg en start de update opnieuw en dan weet ik precies bij hoeveel procent hij er mee stop, das wachten we maar, misschiens dat Mio achter de problemen komt.
Het beste zou zijn dat ze ons de kaarten laten downloaden op de pc zonder dat de Mio is aangesloten en dat we zelf ze uploaden naar de Mio.

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
niels van de Lagemaat
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Maart 2007, 23:46:04 »

Ik heb alle cache bestanden verwijderd en mio updater opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar heb nog steeds de volgende fout: There isn't available update.
Ik denk zelf dat er nog bestanden op mijn mio staan die hij niet verwijderd heeft met het herstellen van de software.
Weet iemand hoe ik dat kan controleren, of dat er misschien een andere manier is om je software te herstellen in plaats van met de mio dvd ?
Jonckers
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Maart 2007, 11:50:54 »

Ik ben ook al een paar uurtjes zoet met het downloaden van upgrades via de MioMap v3 Updater  tongue3. Wat ik echt NIET goed vind is dat je zelf de landen niet kan kiezen die je wil updaten. Je start de updater en hij begint van A tot Z alle landen te downloaden icon_eek Bij Frankrijk verslikt hij zich steeds zoals in voorgaande berichten reeds werd gemeld  angry Nu ga ik eens even proberen om via http://mooshikam.mio-tech.be/updates/miomap/ de updates van de maps te downloaden en daarna op mijn Mio te zetten. Ik las ergens dat deze bestanden wel gecodeerd zijn, maar ik wil (na een backup te nemen van mijn originele bestand) het er toch eens op wagen  angel
dirkk
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Maart 2007, 16:11:25 »

Ook bij mij duurde die update vrij lang (meer dan een uur) en dit na de 2de poging
Dit wil zeggen de 2de dag. de eerste maal ging het helemaal niet.
Maar staat er uiteindelijk toch op
MarcIO
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 25 April 2007, 17:05:04 »

Ook bij mij lukt het updaten naar de laatste versie niet. Ook alles al geprobeerd. Ik blijf de melding "There isn't available update" krijgen.
HELP!
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #9 Gepost op: 25 April 2007, 21:53:11 »

Wat is de datum van je huidige Miomap ?
Want deze melding doet vermoeden dat je de laatste versie er al op hebt staan.

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Cor
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 25 April 2007, 22:05:54 »

klopt, is al twee dagen zo.
meestal betekent dat dat er binnenkort een update te verwachten is.

De melding geen update beschikbaar komt dus nu omdat de mio update site niet bereikbaar is

http://mooshikam.mio-tech.be/updates/miomap/

Link werkt niet
Nick

Nee Nick, dat klopt; Omdat hij niet bereikbaar is. Zodra de link werkt is de updater weer in de lucht tongue3
« Laatste verandering: 25 April 2007, 22:43:35 door Cor » Gelogd
zou_mi
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 2 Mei 2007, 09:33:01 »

Updaten lukt momenteel niet... Heb eergisteren een email gehad van mio tech...
Zie hier... http://www.mioforum.be/index.php/topic,6399.msg35623.html#msg35623

zou_mi
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 9 Mei 2007, 16:55:12 »

De update tool op de mio tech site werkt terug.  s68
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #13 Gepost op: 9 Mei 2007, 17:27:53 »

We gaan morgen persoonlijk langs bij Mio-tech om te vragen om dit forum wil verwittigen als er problemen zijn, zo dat we dit ook op het forum kunnen melden.

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: