April nummer test van 7 navs
Mio C710 krijgt een 6
+ Handzaam en compact, visueel aantrekkelijk
- Overbodige informatie tijdens het rijden, interface weinig gebruikersvriendelijk
Eerste min-punt kan ik me in vinden, maar 2e echt niet. Ik vind Mio juist een toppertje om te bedienen.
Ik lees termen als "geweldige feature", "meest gelikt", "handzaam", "display verdient een pluim", "prima refresh rate", maar dat legt schijnbaar geen gewicht in de schaal.
Wat erger is: ze vinden de Domdom Go 510 het best: die krijgt een 9
+ Afgemeten rij-instructies, slimme invoer van adressen
- Log en zwaar, lastig te monteren
"Keer op keer eindigde het apparaat zieligjes naar beneden bungelend. Het is uiteindelijk niet gelukt en we moesten de testrit met de Go 510 in de hand voltooien"
Wel triest, een apparaat wat niet te monteren is. Een collega van me met een Go 700 heeft een nieuwe voet moeten kopen omdat ie kapot was van het vastdraaien, dus dit is een structureel probleem dat wel heel erg licht meegeteld wordt. Enige subjectiviteit vermoed ik hier wel. En Log en zwaar leidt tot in de auto laten met inbraak tot gevolg (ook voor anderen die geen Domdom hebben!).
Een ritje Amsterdam - Barcelona intoetsen kostte hen
bij de Mio C710 36 toetsaanslagen en 34 seconden berekening en
bij de Go 510 15 toetsaanslagen en 22 seconden berekening
Volgens mij hadden ze van te voren al met Domdom gewerkt en snapten ze niks van de Mio. Ze konden de live-kaart niet vinden

Een tijdje geleden een Duitse test gelezen daar was de uitslag andersom. Mio beter dan Domdom. Maar daar zijn ze niet zo vooringenomen met Domdom.
Andere rapportcijfers:
7: Medion PNA 470T
6: Garmin nuvi 360T (ook een Domdom concurrent)
7: VDO Dayton PN 2050
6: Route 66 Chicago 9000
6: Sony NV-U71T (doet 190 sec over die route berekenen en krijgt dan hetzelfde cijfer als de Mio, kan toch niet?)