Mioforum
23 Mei 2012, 19:06:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Computertotaal test: C710 krijgt een 6  (gelezen 993 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
igoigo
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 16 Maart 2007, 11:00:45 »

April nummer test van 7 navs

Mio C710 krijgt een 6
+ Handzaam en compact, visueel aantrekkelijk
- Overbodige informatie tijdens het rijden, interface weinig gebruikersvriendelijk

Eerste min-punt kan ik me in vinden, maar 2e echt niet. Ik vind Mio juist een toppertje om te bedienen.
Ik lees termen als "geweldige feature", "meest gelikt", "handzaam", "display verdient een pluim", "prima refresh rate", maar dat legt schijnbaar geen gewicht in de schaal.

Wat erger is: ze vinden de Domdom Go 510 het best: die krijgt een 9
+ Afgemeten rij-instructies, slimme invoer van adressen
- Log en zwaar, lastig te monteren

"Keer op keer eindigde het apparaat zieligjes naar beneden bungelend. Het is uiteindelijk niet gelukt en we moesten de testrit met de Go 510 in de hand voltooien"

Wel triest, een apparaat wat niet te monteren is. Een collega van me met een Go 700 heeft een nieuwe voet moeten kopen omdat ie kapot was van het vastdraaien, dus dit is een structureel probleem dat wel heel erg licht meegeteld wordt. Enige subjectiviteit vermoed ik hier wel. En Log en zwaar leidt tot in de auto laten met inbraak tot gevolg (ook voor anderen die geen Domdom hebben!).

Een ritje Amsterdam - Barcelona intoetsen kostte hen
bij de Mio C710 36 toetsaanslagen en 34 seconden berekening en
bij de Go 510 15 toetsaanslagen en 22 seconden berekening

Volgens mij hadden ze van te voren al met Domdom gewerkt en snapten ze niks van de Mio. Ze konden de live-kaart niet vinden  tongue3

Een tijdje geleden een Duitse test gelezen daar was de uitslag andersom. Mio beter dan Domdom. Maar daar zijn ze niet zo vooringenomen met Domdom.

Andere rapportcijfers:
7: Medion PNA 470T
6: Garmin nuvi 360T (ook een Domdom concurrent)
7: VDO Dayton PN 2050
6: Route 66 Chicago 9000
6: Sony NV-U71T (doet 190 sec over die route berekenen en krijgt dan hetzelfde cijfer als de Mio, kan toch niet?)

« Laatste verandering: 16 Maart 2007, 11:02:59 door igoigo » Gelogd

MioMap PDA versie
JesusPassion
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Maart 2007, 12:41:44 »

Ik zou best willen weten wat hun test-criteria's zijn.
Ik heb ook jaren een TT gehad maar toen ik de Mio zag was ik direkt verkocht.
En tuurlijk moet iedereen die van systeem wisselt even wennen en dat is bij alle dagelijkse zaken ook zo.
Toen ik met mijn Hacked UI begon en anderen dat zagen wilden ze direkt veranderen van UI.
En dat vind ik juist een van de grootste plus-punten.
Maar goed, ieder zijn/haar eigen mening.
teroma
Steunend Lid

-koffie- ?

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Maart 2007, 13:57:24 »

Tsja, een apparaat zo uit de winkel moet voor velen voldoen.
Dat de Mio zo prachtig tweakbaar is met andere HUI's wil niet zeggen dat er betere rapportcijfers gegeven (kunnen) worden voor een apparaat zo uit de doos.

Dat de interface weinig gebruiksvriendelijk is kan best waar zijn, voor standaard navigeren is alles aanwezig, maar sommige instellingen zijn wat lastig verstopt.
We hebben niet voor niets zoveel gebruikers van andere UI's.

Het aantal toestaanslagen meenemen in een test over een afstand van 1475 kilometer kan in de categorie onzin geplaatst worden. Dit is alleen van belang in stadsgebruik, als je vaak per dag vele plaatsen wil bezoeken. Dan is een snelle invoer wel van belang. Ik denk dat de Mio dan niet slechter scoort als de TT. Bij Route66 moet je bijvoorbeeld complete straatnamen invoeren.

En pet af voor TomTom, dat ze in Nederland hun naam tot soortnaam voor het navigeren met een hand navigatie apparaat hebben gekregen. We krijgen allemaal wel eens een opmerking uit de vrienden/kennissen kring, "Heb jij ook een tomtommetje?"

Maar.......... als ik een apparaat had gekocht dat om de haverklap met of zonder steun omlaag duikelt was deze allang richting marktplaats.nl gegaan. De C710 die ik nu bezit gaat altijd mee de auto uit als deze geparkeerd wordt. Het steuntje wordt in stadscentra of andere verdachte P plaatsen zelfs losgenomen en uit het zicht gelegd. Als ik dit met een baksteen moest doen bleef het vaak in de auto achter, met als gevolg dat ik een andere baksteen op familiebezoek kan verwachten.  mrgreen

En dan wil ik zeker nog vermelden dat OZIExplorer ook op mijn C710 geinstalleerd is, wat een prachtig stukje GPS tracking er hiermee mogelijk is. Daarmee is dus echt gebruik op de fiets mogelijk.

Je merkt wel, zelfs na 10 maanden, ben ik nog steeds verlekkerd, mede dankzij JP, op mijn C710, ondanks wat anderen ervan vinden.

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Maart 2007, 20:37:48 »

Zouden ze er niet gewoon een bak met geld voor betaald hebben zodat ze een iets hoger raportcijfer krijgen....

Wat dacht je van advertentie's ??

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: