nk
Lid

C710, v3.2
|
 |
« Gepost op: 17 Maart 2007, 14:26:44 » |
|
Sinds de update naar v3.2 van 1 maart 2007 geeft mijn Miomap geen flitspalen meer weer.... Ik zag dit ook al even voorbij komen in een topic van de C210, maar dit lijkt me een probleem van de software in het algemeen. In de cache staat het bestandje sys.txt met de volgende inhoudelijke beschrijving:
[speedcam] usemio=-12,90,37,27 ;enable_at_startup=1 disable="_SUI", "_GER"
Kan dit ermee te maken hebben? Zo ja, hoe kan ik mijn flitspalen weer zichtbaar maken?
|
|
|
|
|
|
Mio C710, v3.2
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Maart 2007, 16:21:45 » |
|
[speedcam] usemio=-12,90,37,27 Dit is zoals het was. ;enable_at_s tartup=1 disable="_SUI", "_GER" en deze 2 regels is wat nu is toegevoegd. Het weghalen van de laatste 2 regels zou je kunnen proberen. Ik weet echter nog niet wat die eerste regel " ;enable_at_s tartup=1 " precies doet. Als ik dit bekijk is er voor een oplossing gekozen om de flitsgegevens uit zowel zwitserland als ook duitsland te blokkeren die dus blijkbaar ook makkelijk weer te activeren zijn. Dit heeft echter niets te maken met jou Nederlandse gegevens. Misschien moet je die even opnieuw instaleren ? Of heb je wat uitgevinkt in je Mio? Overigens heb ik zelf een lijst aangemaakt in deze sys.txt die ik telkens herplaats na een update: [debug] smart_2d=1 slowsim=1 loop_sim=1 show_oneway=1 show_uturn=1 clickygps=1 showcenter=1 mapstat=1 builtupbord er=1 smart_2d=1 show_frc=1 show_plural=1 show_mapid=1 show_segmentid=1 show_roadid=1 show_option al_routeinf o=1 [interface] mio=1 [speedcam] usemio=-12,90,37,27 Zo zie je dat je heel wat aan kan passen in deze file. (weet nog niet eens zelf wat alle functie doen  ) Op dit forum kan je met de zoekfunctie wel het een en ander vinden hierover. Succes. Bovenstaande (iets aanpassen) hoef je waarschijnlijk niet te doen. In een andere lijn op dit forum kwam iemand met hetzelfde probleem. Nogmaals een update heeft het probleem daar verholpen. Nick
|
|
|
|
« Laatste verandering: 17 Maart 2007, 19:28:47 door Nick Altena »
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
nk
Lid

C710, v3.2
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2007, 15:46:01 » |
|
Ik heb niets uitgevinkt op de Mio... puur de updater uitgevoerd... Een nieuw bestand (Pois) is wel overgekomen met daarin de flitsdatabase. Ook de bestandgrootte klopt, maar geen speedcams meer in mijn scherm. Ook wanneer ik de updater opnieuw uitvoer, geeft ie aan geen updates meer te vinden.
Als ik het POIs bestand uit de cache verwijder, gaat ie dan opnieuw downloaden? Of moet ik em daarvoor juist van de Mio verwijderen (of uit beide)?
Graag reactie. Hebben niet meer mensen problemen na de update van 1 maart?
|
|
|
|
|
|
Mio C710, v3.2
|
|
|
|
TheAcer
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Maart 2007, 18:18:57 » |
|
Heb zojuist mijn Mio Geupdate, en geen problemen met de speedcams, ze staan er nog steeds, ook die in Duitsland!!! ondanks de disable in de sys.txt wel een paar rare andere problemen, maar die lijken nu opgelost. Iets met hardware id en restart tijdens het opstarten. Maarja een kleinigheidje hou je
edit 18-03 De melding fatal error occured restarting, krijg ik alleen met de nieuwe orginele data.zip, iemand een idee.
Eddy
|
|
|
|
« Laatste verandering: 18 Maart 2007, 18:44:55 door TheAcer »
|
|
|
|
|
nk
Lid

C710, v3.2
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2007, 16:27:17 » |
|
Heb zojuist de bestanden speedcams.mtc en sys.txt verwijderd van de Mio. Nogmaals updater gedraaid, hij heeft ze weer netjes geinstalleerd, maar geen speedscams visible in Miomap. Waar ligt het probleem? Hij zou alleen _Ger en _Sui moet blokkeren, maar ze zijn helemaal niet meer zichtbaar... Vreemd ook dat anderen (zie post hierboven) dus niet dit probleem ervaren.
TheAcer; wat heb jij in de sys.txt staan, hoe groot is je flitspaal-bestand. Is dat de originele vanaf de updater, of voer je ook dagelijks updates uit met MioSync?
|
|
|
|
|
|
Mio C710, v3.2
|
|
|
|
TheAcer
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Maart 2007, 17:16:13 » |
|
TheAcer; wat heb jij in de sys.txt staan, hoe groot is je flitspaal-bestand. Is dat de originele vanaf de updater, of voer je ook dagelijks updates uit met MioSync?
Mijn sys.txt is standaard zoals die van de Mio update komt, heb hem nog niet veranderd, mijn speedcam.mtc= 1.2 MB 1289374 bytes en nog niet via Miosync geupdate, maar heb je toevallig de flitspaal informatie uitstaan? Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nk
Lid

C710, v3.2
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2007, 20:28:44 » |
|
Mijn file is even groot, en ook de sys-file niet aangepast; de inhoud van de file is zoals ik in de eerste post aan heb gegeven. De flitsinformatie staat niet uit, maar heb ik wel even uit- en aangezet om te kijken of dit verschil maakt, maar helaas... Kun je wellicht een adres geven waar bij jou nog wel een flitspaal zichtbaar is? Misschien dat bij mij gewoon in de omgeving enkele palen zijn verwijderd bij de laatste update?
|
|
|
|
|
|
Mio C710, v3.2
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2007, 23:42:37 » |
|
Een (vaste) flitspaal die volgens mij in elke flitsinfo-bestand staat is bijv. die van Arnhem , vlakbij het punt waar de A50 op de kaart overgaat in de Europaweg (snelweg) E35 richting Zevenaar. Zo zullen er velen zijn , waarmee je kan controleren of je Mio al dan niet de flitspalen doorgeeft/zichtbaar maakt.
Nick
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
nk
Lid

C710, v3.2
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Maart 2007, 00:17:50 » |
|
Diverse locaties in Arnhem gechecked; geen palen zichtbaar... Ik heb begrepen dat het weghalen van de nieuwe regels een oplossing zou moeten bieden, maar dit zou niet de juiste manier moeten zijn om de locaties weer naar voren te halen, aangezien dit juist in de update is aangepast. Daarnaast heeft dus niet iedereen hier problemen mee.
Iemand al enig idee wat deze regel doet: ;enable_at_s tartup=1? Eventueel is deze regel natuurlijk te verwijderen, maar ik zou graag willen weten wat het doet, en wat voor consequenties dit eventueel zou hebben... Kan dit te maken hebben met dat de Nederlandse locaties verdwijnen? Het lijkt me dat het wel nodig is dat _Sui en _Ger gedisabled blijven, aangezien het gebruik van de flitsservice hier niet meer toegestaan is.
|
|
|
|
|
|
Mio C710, v3.2
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Maart 2007, 00:22:08 » |
|
Je kan die waarde ook op 0 zetten om te zien wat het doet  Verwijderen kan wel, het stond ook niet in vorige versies maar maak er dan een copy van zodat je hem evt. terug kan zetten. Nog even voor de zekerheid.... Alles wat je doet is geheel op eigen risico !!Nick
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TheAcer
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Maart 2007, 20:22:49 » |
|
Sinds de update naar v3.2 van 1 maart 2007 geeft mijn Miomap geen flitspalen meer weer.... Ik zag dit ook al even voorbij komen in een topic van de C210, maar dit lijkt me een probleem van de software in het algemeen. In de cache staat het bestandje sys.txt met de volgende inhoudelijke beschrijving:
[speedcam] usemio=-12,90,37,27 ;enable_at_startup=1 disable="_SUI", "_GER"
Kan dit ermee te maken hebben? Zo ja, hoe kan ik mijn flitspalen weer zichtbaar maken?
Ben dus weer aan het experimenteren geweest, nadat ik ook geen flitspelen meer had. Gewoon de ; voor de regel ;enable_at_startup=1 weghalen. maar dan heb je nog steeds flitspalen in Duitsland en Zwitserland?  ?? Dus verder proberen maar. Succes
|
|
|
|
« Laatste verandering: 22 Maart 2007, 20:29:40 door TheAcer »
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Maart 2007, 20:33:47 » |
|
dan moet je in de volgende regel : disable="_SUI", "_GER" het stukje "_Ger" ook weg halen.... das dus Duitsland. Maar dan heb je nog steeds geen flitspalen in Zwitserland  Dan moet je in de volgende regel die je dan overhoud : disable="_SUI" het stukje "_Sui" ook maar weg halen....das dus Zwitserland Ofwel...als je die hele regel weghaalt zouden ze er normaal gesproken beide weer in moeten staan... Maar helaas...dat gaat deze keer niet op  Wrom ? Nou...simpel hierom.... Zwitserland staat .... als het goed is ..... niet meer in de Mio-site flitsen lijst. Hierover is al eerder geschreven, ik had daar al eens een lijn van gemaakt maar dan moet je even zoeken want ik kon die draad ook niet meer vinden. Er is een wet gekomen in dat land wat nogal rigoreus is met dit soort zaken. Er zijn echter nog meerdere lijnen over dit onderwerp. Zoeken vind je in de oranje balk hierboven, wat juiste trefwoodjes en er gaat weer een wereld open. Nick
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TheAcer
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Maart 2007, 20:38:58 » |
|
Heb inmiddels flitspelen geupdate, en wat denk je, inderdaad Zwitserland is verwijderd, toch vreemd dat je hem met de normale update weer terug hebt. Maar las ergens, geloof in de C210 sectie, dat er door Mio aan gewerkt word.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 22 Maart 2007, 20:41:18 door TheAcer »
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Maart 2007, 21:27:48 » |
|
inderdaad Zwitserland is verwijderd, toch vreemd dat je hem met de normale update weer terug hebt.
Wat bedoel je dan ongeveer precies met een normale update ? Terzijde... Ik heb eens zitten denken over het waarom van deze regels in die sys.txt Ik kom eigenlijk niet verder dan dat deze file niet zou updaten waneer je bijv. een flits-Poi van een andere site weghaalt dan de Mio site. Bij Mio is i eruit gehaald toch ? maar elders niet.... Door deze tekst te laten staan in de sys.txt , zou dan ook de bij andere weggehaalde flits-info niet meer zichtbaar zijn in Zwitserland en Duitsland ? Zomaar een vraag hoor...ik gebruik die dingen niet en heb ze er al weer afgeknikkerd , dus kan dit niet echt testen nu . Zou ik ze eerst weer elders op moeten halen. Iemand die hierna kan kijken ? Nick
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bernard
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Maart 2007, 21:29:52 » |
|
Bij mij zijn de flitslocaties ook niet meer zichtbaar??  Enkele dagen geleden waren deze nog aanwezig  . Ik vermoed dat door gebruik van de Miosync de flitspaal data is verdwenen  . Ik heb immers niet meer via Mio V3 updater bestanden gedownload Dat deze in Duitsland en Zwitserland zijn verdwenen was natuurlijk bekend maar niet dat deze ook in Nederland zouden verdwijnen Weet iemand misschien of dit door Mio bekend is gemaakt of dat er bij hun iets is fout gegaan  ? Bernard
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|