|
Mac
|
 |
« Gepost op: 26 Maart 2007, 20:39:49 » |
|
Hoi, het is de eerste keer dat ik in een forum zit,dus als ik iets verkeerd doe, sorry maar ik leer graag bij. Ik heb een 268 met miomap v1 en blijkbaar heb ik een fout begaan door de v2 patch te installeren want dat werkt dus enkel met met miomap v2. Dus geen enkel probleem dacht ik,gewoon in mio transfer sd kaartje herstellen in oorspronkelijke staat. Ik steek dus de originele cd in de pc maar mio transfer ziet de cd niet, dat is dus ff balen. Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd. Zelfs sd kaartje geformateerd en de rom r16 nog eens opgezet, maar herstellen gaat niet. Kan er mij iemand helpen aub??
Edit van Mac: Dit bericht had Gietje in het "Je voorstellen" board geplaatst, maar omdat niet iedereen daar leest heb ik hierheen gekopieerd. Heeft iemand een oplossing voor Gietje?
|
|
|
|
« Laatste verandering: 26 Maart 2007, 20:41:23 door Mac »
|
|
|
|
|
|
|
|
NaviTrotter
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Maart 2007, 22:12:01 » |
|
Even een aanvulling hierop. Als je MioTransfer weer installeerd,moet het device niet aangekoppeld zijn. Na instal pas connecten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nick Altena
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Maart 2007, 12:33:34 » |
|
Zie de pc de DVD wel ? Een oude pc heeft vaak alleen nog een CD speler/lezer die geen DVD kan uitlezen. Indien je pc het al niet ziet...zal MioTransfer hem zeker niet zien.
Proberen op een andere (moderne) PC om te zien of het daarop wel lukt zodat je iig. weet of de DVD niet beschadigd is. Mocht de DVD beschadicht zijn dan zal je hem moeten inleveren waar je hem vandaan hebt.
Succes en laat even weten hoe het gegaan is
Nick
|
|
|
|
|
|
Mio 268 met Igo8 Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
|
|
|
|
gietje
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Maart 2007, 16:00:58 » |
|
Hoi allemaal, Bedankt voor de reakties maar heb gedaan wat jullie hebben gezegd maar niets werkt. Ik heb vandaag een nieuw sd kaartje gekocht van 1gb,misschien dat het kaartje stuk was. Ik heb er de rom r16 opgezet,de instrukties gevolgd zoals het moet en dat lukt zelfs niet meer. Zoals ik hier ergens heb gelezen moet je na heropstarten het scherm kalibreren,daarna taal en tijd kiezen. Alles werkte tot en met het kalibreren,daarna niets meer, enkel de tekst "can't find navigator files in sd card", zelfs zonder sd kaart zegt hij hetzelfde. En dat scherm blijft hetzelfde zelfs na aansluiten van de usb kabel. Het komt er eigenlijk op neer,hoe meer ik eraan pruts,hoe slechter het wordt. Het is zoals ze zeggen "waar je niets van kent .......afblijven". Wat de pc betreft,het is een p4 3.0 met cd-dvd brander en een dvd lezer, Nick. Maar als ik mij niet vergis zijn dat toch cd's en geen dvd's,of ben ik mis??? grtz Gietje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extru
Lid

Mio 268 / Moov 330 europe
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Maart 2007, 18:35:03 » |
|
Hoi,
V1 zijn inderdaad cd's (stuk of 4 dacht ik), V2 staat op een DVD. Na het aanzetten van je Mio (of na gewoon een softreset) kan je in het zwarte scherm lezen welke ROM versie er opstaat. Het heeft geen enkele zin om die er telkens terug op te zetten, eens ie erop staat is krijg je hem er niet meer af (tenzij u nog over een andere rom versie beschikt, maar daar twijfel ik aan). Verder zou ik proberen om alles via een geheugenkaartlezer te installeren. Dat is het snelste en zit je niet met connectie problemen. Kaartje FAT16 formateren voor je het gebruikt kan geen kwaad. Nadat alles gekopieerd is naar SD duw je het in de Mio (die uit staat) en begin met een harde reset. Taal kiezen, tijd en datum instellen, calibreren indien nodig of gewenst en navigeren maar. Normaal gezien zijn zelfs je favorieten blijven staan.
Mvg,
Extru
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gietje
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Maart 2007, 18:52:06 » |
|
Hoi Extru, Ik veronderstel dat een geheugenkaartlezer een gewone kaarlezer is (sorry als ik domme dingen zeg) dan is er geen probleem,dat heb ik. Het kaartje formateren is ook geen probleem,maar ik kan enkel fat of fat32, dus heb ik fat genomen. Maar wat moet ik kopiëren op het kaartje? De eerste cd is de application cd en bevat de software voor mio transfer en de contacten,als ook de handleidingen. En op de andere cd's de landen,zoals op de 2e benelux staat wat ik nodig heb. Moet ik dan gewoon Benelux kopiëren naar het kaartje en meer moet er niet op? Grtz Gietje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extru
Lid

Mio 268 / Moov 330 europe
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Maart 2007, 20:04:14 » |
|
Ja hoor, een gewone kaartlezer en FAT(16) is prima. FAT32 zal de Mio niet herkennen. Normaal kan je dan via Miotransfer herstellen. Hoewel ik nu begin te twijfelen of V1 via een kaartlezer "hersteld" kan worden. Is al zo lang geleden Hier staat het stap voor stap uitgelegd. http://www.mio-tech.be/Manuals/268/Device-Manual/268-269-Device-manual-NL.pdfTrouwens raar dat een harde reset het boeltje niet terug in gang heeft gekregen. Bovendien staat in dat pdf bestandje een dijk van een fout. Hoofstuk 5.1 5.2 bij de functiebeschrijvingen: Mio Online Een lijk naar de website van Mio. /grinn Edit Nick: kleur naar blauw veranderd daar rood alleen door de moderators gebruikt mag worden.Edit van Mac: een iets kleiner foutje hersteld
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Maart 2007, 00:25:01 door Nick Altena »
|
|
|
|
|
|
gietje
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Maart 2007, 16:13:14 » |
|
Hey, Dus zoals ik dacht,via kaartlezer gaat het ook niet, maar ik heb dan toch een beetje geluk. Want ik vond het recuutje van mijn gps, en hij is nog in garantie dus heb ik niet getwijfeld en direkt ingeleverd. Binnen 3 weken moet ik meer weten,ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Gietje
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Maart 2007, 20:10:10 door Aliebengalie »
|
|
|
|
|
|