Ik las laatst over de test(s) in de ANWB Kampioen, dat die niet correct waren. Het was als volgt: in de Kampioen stonden in de tekst wat negatieve (ook wel positieve) dingen over de Mio, maar de TT was geweldig..
In het overzicht (zeg maar de grafiekjes), kwam het er heel anders voor te staan.
Wat schijnt er aan de hand te zijn: de ANWB schrijft het over van de Duitse ADAC. En in Duitsland schijnt het cijfer 6 slecht te zijn (schaal 1 tot 6) en in Nederland is dat dan juist wel goed. De ANWB neemt dat cijfer zo over, dus vermeldt het in de tekst dat het een geweldig produvct is.
De Kampioen schrijft maar wat, terwijl het grafiekjes wel zo van de ADAC wordt overgenomen. Daarin krijgt de TT een lagere waardering dan de Mio (weet zo niet welke versies).
Dan zie je dat de Mio op een aantal punten een '++' krijgt en de TT bv '+-'. De grafieken zijn dan wel juist weergegeven, maar de tekst is door de ANWB niet aan Nederland aangepast.
**Dit is dus niet per se mijn mening, maar wat er, in mijn ogen vrij objectief, op die site stond.**
Dit is zo even in een notendop het verschil in recensies. Lees ik echter gewone gebruikerservaringen, dan scoort Mio (ongeacht versie) beter dan TT..
Ieder merk heeft z'n voor en tegen en ik heb zelf geen ervaring met een TT (alleen een Mio 268 en nu de C520T gehad), maar sommige artikelen zijn niet correct.
Maar het zoals aangehaald werd, ook wat je zelf belangrijk vindt. De een rijdt een Opel en de ander zweert bv bij Mazda.. (en ik bij Italiaans

).
Er zijn m.i. geen slechte apparaten, maar je hebt soms een andere prijs/kwaliteit verhouding denk ik. Een simpel en goedkoop apparaat kan bv voor oudere mensen ideaal zijn, terwijl jongeren alle snufjes erop willen.