Mioforum
23 Mei 2012, 19:16:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: test navigatiesystemen in computer!totaal  (gelezen 3136 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bernard
Gast
« Gepost op: 4 April 2007, 22:26:59 »

In het aprilnummer van computer!totaal staat een test van navigatiesystemen  downtown

Hierin uiteraard ook onze vertrouwde Mio C710  applause

Helaas echter komt de Mio niet als beste uit de test  angry1 wat ik eigenlijk wel gehoopt en verwacht had.......... angel4
Natuurlijk .....  tongue3 komt de TomTom weer als beste uit de test ( zie ook de test van de ANWB van vorige maand). Hoezo objektiviteit....Huh?  angry1
In de test worden apparaten van de merken TomTom, Medion, VDO/Dayton, Garmin, Sony, Mio en Route 66 met elkaar vergeleken. Als testverantwoording heeft men een 'moeilijk' traject uitgezocht ergens in de omgeving van Haarlem met als eindbestemming het lastige 'Mient' in Vijfhuizen  .
In de test wordt over de Mio in 22 regeltjes een oordeel geveld  argue.
Positief is men over de grafische interface (wie niet), het 'gelikte' en handzame design en het duidelijk tonen van de maximumsnelheid.
Negatief is men over de 'usability' (gebruiksvriendelijkheid)van het apparaat en de overbodige opmerkingen tijdens het rijden.....Huh? angry1
Al met al scoort 'onze' Mio slechts een zesje  nono Dit tegenover een negen voor de TT.... angry1
Onbegrijpelijk......
Dat men kritische opmerkingen plaatst over de gebruiksvriendelijkheid is terecht, deze kan inderdaad verbetert worden maar dat men beweert een kwartier (met twee personen) nodig te hebben voor het zoeken naar "een essentiele feature-het tonen van de live kaart" zegt mijns inziens meer over degene die de test heeft verslagen dan over het apparaat en is natuurlijk klinklare onzin........ angry1
Dit telt echter schijnbaar wel zwaar mee in de beoordeling gezien de lage score. Even ter vergelijk de Garmin nuvi 360 scoort ook maar een zesje.........
Lees en huiver........ angel

groet,
Bernard
bucky-o
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 4 April 2007, 22:48:27 »

Dat is dan ook de reden dat ik minstens 15 reviews lees voor ik een product koop.  Je knikkert de meest positieve en meest negatieve uit het rijtje en kijkt naar de algemene tendens van de overige reviews.  Je houdt dingen in het oog die in verschillende verslagen terug komen en zo. 
Daarenboven hebben tijdschriften met een uitgekiend doelpubliek ook adverteerders e.d.  De tijd dat media objectief, laat staan neutraal, zijn - als die tijd er al is geweest - is er nu zeker niet.  Het beste gedacht is ook wel eens je eigen gedacht  5baby
« Laatste verandering: 11 April 2007, 19:03:28 door Aliebengalie » Gelogd
alfasuper
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 7 Mei 2007, 21:28:35 »

hello ik ben ook met een geleende tt710 op pad geweest en moet zeggen van genk tot brussel 4 maal gaan hangen ...dus ik begrijp niet dat de tt zo veel positieve scores krijgen ...moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook wat moeilijkheden heb ondervonden en lang heb zitten lezen hier voor bepaalde instellingen voor mn c710 ...maar nu kan ik niet zonder ...en ik moet nog een heleboel ontdekken... applause
edmio
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Mei 2007, 09:54:07 »

Waarschijnlijk was de tester al eerder bekend met TT (of heeft er zelf eentje) en heeft dit onbewust als standaard in zijn/haar hoofd, dan is elk ander nav.systeem bijna altijd 'lastiger' in het gebruik. tongue3
danclo
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mei 2007, 11:47:31 »

Waarschijnlijk was de tester al eerder bekend met TT (of heeft er zelf eentje) en heeft dit onbewust als standaard in zijn/haar hoofd, dan is elk ander nav.systeem bijna altijd 'lastiger' in het gebruik. tongue3

Is eigenlijk wel zo, ik was voor mijn C710 mijn TT910 al gewoon, en dan is het een hele aanpassing om de mio gewoon te geraken, de TT software is volgens mijn persoonlijke mening iets simpeler en dus gemakkelijker in gebruik opgebouwd.
Maar na een tijdje met de mio gespeeld te hebben moet ik zeggen dat de C710, met dan de JP versie 1.4 erop mij steeds beter bevalt, ik zal het maar houden op: over beide tevreden. thumbs
Henk Heiwegen
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 8 Juni 2007, 14:11:06 »

Mijn vader heeft een TomTom Go 710 en die vindt mijn MIO 269 weer beter, de MIO geeft bv via stemgeluid aan dat je naar de A4 moet, de Tom Tom zegt alleen maar rechtsaf slaan. Ze hebben allemaal voor en nadelen maar ik ben blij met m'n MIO.
Zandje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juni 2007, 08:32:09 »

Let wel op, wij zijn als MIo gebruikers ook niet geheel objectief maar wel bevooroordeeld, maar inderdaad als blije gebruiker had je toch op een beter eindoordeel gehoopt. Dit doet echter niets af van ons gebruik plezier het maar een oordeel van derden, wij zijn blij.  Groetjes Zandje
Brundle
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juni 2007, 01:16:32 »

Heel herkenbaar dat van die testjes. Vorige week tijdens de Mediamarkt Navigatie Actie toch ook maar zo'n navigatiesysteem gekocht (het is een Mio C710 geworden!) en natuurlijk in de aanloop daar naartoe flink op internet rondgestruind (Kieskeurig, Vergelijk.nl etc) en tal van testjes gelezen op internet (incl. buitenlandse reviews etc) en in bladen als CT, Computeridee, PCM, (Auto)kampioen (maar ook de Duitse test van de ADAC!).
Algemene tendens is dat de C710 best behoorlijk scoort. In de verschillende reviews van deze apparaten zitten veel negatieve maar ook erg positieve meningen van gebruikers. Die zijn natuurlijk erg gekleurd en het is inderdaad zo dat je een soort gemiddeld oordeel moet zien te vatten. Ik heb de Mio nu een week en veel van de negatieve commentaren herken ik totaal niet (als nieuwe nav-gebruiker ben ik misschien niets gewend). Voorbeeld: dat er veel onzinnige aanwijzingen te horen zouden zijn. Valt m.i. erg mee. En op internet wordt ook steen en been geklaagd over de Nederlandse Anki-stem. De Vlaamse zou veel beter zijn. Toen ik Anki voor het eerst hoorde, viel dat best mee. De Vlaamse is pas erg. Nee, gelukkig heb ik al wat andere stemmen erop staan die nog beter zijn.
pieter20VT
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Juni 2007, 09:07:47 »

ik ook behoorlijk zitten zoeken in alle tests, maar omdat ik kaarten van kroatie nodig heb een MIO gekocht. Bovendien MIO kwam ook erg goed uit de bus qua reviews op kieskeurig.nl
corry
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Juni 2007, 15:21:04 »

HAllo
 Gisteren de mio c 510 gekocht en na een 15 min wist ik al hoe je moest navigeren, nog nooit een navigatiesysteem gehad nog niet eens bekeken .
 Dus de mensen van die test daar moet toch iets niet kloppen

groetjes corry
simonT
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juni 2007, 21:30:49 »

tom tom hoe bedoel je beter
ik met mijn mio 710 op vakantie van uit lelystad richting  Doetinchem 
mooie route via harderwijk ,Apeldoorn  via de N317  aantal KM 100  1.34 min
een vriend van mij heeft een tom tom laatste update
van uit Lelystad via de A6, a27, Amersfoort A 30 richting Arnhem verder over de A348
richting Doetinchem aantal km 156 en 1.56 min
ik bedoel maar

gr sT
toxica
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Juni 2007, 19:54:33 »

Ik heb zelf dan de mio c520e toen in de aanbieding gekocht bij de Makro heb toen nog staan twijfelen over een
Tomtom maar een man spraak me aan daar en die was zelf zeer tevreden over zijn Mio

Ik heb toen dus voor de Mio gekozen en mijn zwager voor een tomtom omdat hij voor het merk ging,
Maar als ik het zo dan vergelijk samen met de prijs ben ik toch zeer tevreden over mijn Mio. thumbs

Ook ik had nog nooit een navigaitesysteem gehad maar ind binnen een paar minuten
had ik toch al aardig door hoe de mio werkt.
wam
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juni 2007, 11:57:24 »

Had eerst de 269 en die werkte perfect en pas later op vakantie de instructies gelezen.
Nu de 520 en het navigeren ook gelijk zonder probleem. De extra,s gaat minder makkelijk en ik denk niet dat ik het zonder dit forum en helpdesk voor elkaar zou krijgen om alles te bevatten. (ben er nog mee bezig)
Mr.Abarth
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 5 Juli 2007, 16:56:32 »

Ik las laatst over de test(s) in de ANWB Kampioen, dat die niet correct waren. Het was als volgt: in de Kampioen stonden in de tekst wat negatieve (ook wel positieve) dingen over de Mio, maar de TT was geweldig..
In het overzicht (zeg maar de grafiekjes), kwam het er heel anders voor te staan.

Wat schijnt er aan de hand te zijn: de ANWB schrijft het over van de Duitse ADAC. En in Duitsland schijnt het cijfer 6 slecht te zijn (schaal 1 tot 6) en in Nederland is dat dan juist wel goed. De ANWB neemt dat cijfer zo over, dus vermeldt het in de tekst dat het een geweldig produvct is.
De Kampioen schrijft maar wat, terwijl het grafiekjes wel zo van de ADAC wordt overgenomen. Daarin krijgt de TT een lagere waardering dan de Mio (weet zo niet welke versies).
Dan zie je dat de Mio op een aantal punten een '++' krijgt en de TT bv '+-'. De grafieken zijn dan wel juist weergegeven, maar de tekst is door de ANWB niet aan Nederland aangepast.

**Dit is dus niet per se mijn mening, maar wat er, in mijn ogen vrij objectief, op die site stond.**

Dit is zo even in een notendop het verschil in recensies. Lees ik echter gewone gebruikerservaringen, dan scoort Mio (ongeacht versie) beter dan TT..

Ieder merk heeft z'n voor en tegen en ik heb zelf geen ervaring met een TT (alleen een Mio 268 en nu de C520T gehad), maar sommige artikelen zijn niet correct.

Maar het zoals aangehaald werd, ook wat je zelf belangrijk vindt. De een rijdt een Opel en de ander zweert bv bij Mazda.. (en ik bij Italiaans  happy7).

Er zijn m.i. geen slechte apparaten, maar je hebt soms een andere prijs/kwaliteit verhouding denk ik. Een simpel en goedkoop apparaat kan bv voor oudere mensen ideaal zijn, terwijl jongeren alle snufjes erop willen.

Aliebengalie
Moderators

Geslacht: Man

Woonplaats - Rotterdam

« Antwoord #14 Gepost op: 5 Juli 2007, 17:35:59 »

Beetje of topic  nono ik weet het,maar wil dit toch ff kwijt. argue

Heb aardig wat kennissen met tomtoms en mio's.
En echt elk systeem heeft zijn eigenaardigheden ongeacht het merk.
Opjectief zijn is nu eenmaal moeilijk,en zeker als je een bepaald merk en of type je zelf in je bezit hebt.
Wat me wel opviel is dat sommige leden zitten te klagen over de slechte en lange tijd eer zij gps ontvangst hebben.
Als zij dan eens wisten hoelang de ontvangst na een paar dagen een tomtom niet te hebben gebruikt,zal zij zeker op andere gedachten brengen.
Heb er aardig wat hier thuis gezien,maar ben erg blij dat ik een Mio heb.

P350 met Tomtom 7
P360 met 8 Gig SDHC sd-kaart-
Tomtom 7
Igo
Sygic
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: