Mioforum
23 Mei 2012, 19:19:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: updaten snelheidscamera's duitsland/oostenrijk niet meer mogelijk...  (gelezen 3493 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jelle
Gast
« Gepost op: 20 April 2007, 12:42:09 »

Kreeg vandaag volgende mail van Mio:

Beste klant,

Op grond van wettelijke restricties inzake de waarschuwingen voor snelheidscamera's in Duitsland en Oostenrijk heeft Mio Technology besloten alle snelheidscamera's die zich op Duits en Oostenrijks grondgebied bevinden uit de databank met snelheidscamera's te verwijderen. Het is vanaf nu dan ook niet langer mogelijk waarschuwingen voor snelheidscamera's in Duitsland en Oostenrijk te downloaden.

Met vriendelijke groeten,

Mio Technology Europe

Dus na Zwitserland is Oostenrijk en Duitsland blijkbaar gevolgd...enige manier om dit te omzeilen?

Miomana201
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 20 April 2007, 13:01:52 »

Speedcam warnings in Austria and Germany

in English  en français
   in het Nederlands  in Italiano
   auf Deutsch  en Espańol

in English

Dear client,

Due to legal restrictions concerning speedcam warnings in Germany and Austria, Mio Technology has decided to remove all speedcams located in Germany and Austria from the speedcam database. From now on, it is no longer possible to download speedcam warnings in Germany and Austria.

Sincerely,

Mio Technology Europe

in het Nederlands

Beste klant,

Op grond van wettelijke restricties inzake de waarschuwingen voor snelheidscamera's in Duitsland en Oostenrijk heeft Mio Technology besloten alle snelheidscamera's die zich op Duits en Oostenrijks grondgebied bevinden uit de databank met snelheidscamera's te verwijderen. Het is vanaf nu dan ook niet langer mogelijk waarschuwingen voor snelheidscamera's in Duitsland en Oostenrijk te downloaden.

Met vriendelijke groeten,

Mio Technology Europe

auf Deutsch   
 Sehr geehrter Kunde,

Wegen gesetzlicher Einschränkungen bezüglich der Blitzerwarnungen in Deutschland und Österreich, hat Mio Technology beschlossen, alle Blitzer in Deutschland und Österreich aus der Blitzerdatenbank zu entfernen. Ab jetzt ist es nicht mehr möglich, Blitzerwarnungen für die Deutschland und Österreich herunterzuladen.

Mit freundlichen Grüßen,

Mio Technology Europe

en Français

Cher client, chčre cliente,

En raison de restrictions légales en Allemagne et Autriche en matičre d'avertissements de radars, Mio Technology a pris la décision de retirer tous les radars implantés en Allemagne et Autriche de la base de données des radars. Dorénavant, il ne sera plus possible de télécharger les avertisseurs de radars pour l'Allemagne et l'Autriche.

Cordialement,

Mio Technology Europe 

in Italiano

Egregio cliente,

A causa delle limitazioni legali relative agli avvisi della presenza di autovelox in Germania e Austria, Mio Technology ha deciso di rimuovere tutti gli autovelox della Germania e Austria dal database degli autovelox. Da questo punto in poi, non č piů possibile scaricare gli avvisi di autovelox in Germania e Austria.

Distinti saluti

Mio Technology Europe 

en Espańol

Apreciado cliente,

Debido a restricciones legales relacionadas a los avisos de cámaras de control de velocidad en Alemania e Austria, Mio technology ha decidido eliminar todas las cámaras de control de velocidad que se encuentren en Alemania e Austria de la base de datos de cámaras de control de velocidad. A partir de ahora no será posible descargar avisos de cámaras de control de velocidad que se encuentren en Alemania e Austria.

Cordialmente,

Mio Technology Europe 

This is an automated e-mail from Mio Technology Europe. Replies or other e-mails to this address will not be read or answered.
For all questions and technical issues, please visit the Support section on our website

fasteddiex
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 April 2007, 13:11:15 »

Da's balen, want ik woon aan de duitse grens en kom derhalve nogal vaak in Duitsland.
Weet iemand waar ik alsnog een actuele flitspalen database voor Duitsland kan vinden?
miouser
Moderators

Geslacht: Man

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #3 Gepost op: 20 April 2007, 13:22:55 »

Zie eens op http://www.navifriends.com.
Je moet je wel eerst gratis registreren.
Je kan dan de speedcams downloaden onder het menu POIs.

grt
miouser

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
ljdv
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 April 2007, 13:38:55 »

Je kunt op je PC de speedcam update zo configureren dat je bepaalde landen wel of juist niet update. Met rechts klikken op speedcam icoon en dan instellingen/settings kiezen.
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #5 Gepost op: 20 April 2007, 13:40:19 »

Net nieuwsbrief gekregen dat speedcams van Duitsland en Oostenrijk niet langer in de Mio database zitten  angry1
Wil dit ook zeggen dat bij de volgende sync deze ook verwijderd worden van mijn C710 ?
Waarschijnlijk niet maar...if so... laat die updates dan maar zitten en even zoeken naar alternatieven.

Waarschijnlijk wel dus....want ik vrees voor jou dat het bestand gewoon overschreven wordt.

Citaat
Trouwens denk niet dat Mio zomaar info van mijn toestel kan weghalen zonder legale gevolgen  angel

Het is geen weghalen maar vervangen van een bestand.
Mocht je dit niet willen zul je ook niet moeten updaten lijkt me, want dat is toch bekend.

Citaat
In ieder geval, mooi naaitje waarvoor bedankt. Wat wordt de volgende verrassing... Mio wist kaarten van Duitsland 'due to legal restrictions' ?

Ik vind dit een beetje vreemde redenering eigenlijk.
Ik lees dit als afgeven op een bedrijf/organisatie (Mio) die zich aan wettelijke zaken wil houden.
Mio maakt die wetten niet , dus vind ik het wat te simpel om hen het wel kwalijk te nemen als ze die wetten opvolgen en je dan ook nog af te vragen wat hun volgende door zich aan de wet te houden "verrassing" is.

Citaat
Hoe zit het met de competitie zals Garmin en Tomx2 ?

Ik denk dat ook deze firma's zich aan die wetten gaan houden, net als alle andere organisaties die zich bezig houden met het samenstellen van een database voor snelheids camera's ?
Het aanbieden van illigale praktijken , zelfs op Inet !!! kan tot sluiting leiden van de site die het aanbied.
Kijk maar eens naar de illigale digitale wereld van de sateliet tv ontvangst.
Kaartschrijvers mogen met die bedoeling , het (her)schrijven van kaartjes om gecodeerde zenders te bekijken , niet eens verkocht worden , codes hiervoor mogen niet meer aangeboden worden en menig bedrijf heeft dan ook zijn zaken al dan niet met wettelijk drang moeten aanpassen.
Een verstandig bedrijf zal niet twijfelen bij de keuze sluiten/flinke boetes of alleen maar legale zaken verkopen

Citaat
Not a Happycamper  argue

Nah...eigenlijk ben IK wel blij  mrgreen en van mij mogen ze het hele camera waarschuwings gedoe in elk land verbieden.
Dit zal wel het nodige commentaar op gaan leveren maar allee...ik heb ook mijn mening en redenen daarvoor.

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
sascha
Lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 20 April 2007, 14:12:53 »

Da's balen, want ik woon aan de duitse grens en kom derhalve nogal vaak in Duitsland.
Weet iemand waar ik alsnog een actuele flitspalen database voor Duitsland kan vinden?

Denk er wel aan dat het in Duitsland ook verboden om ze op het apparaat te hebben, je krijg er een flink verbaal voor.

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #7 Gepost op: 20 April 2007, 14:19:08 »

@jurg.

Waarschijnlijk heb ik het onduidelijk geschreven dus even appart....

Ik vermoed dat de boel gewoon vervangen wordt door een samengesteld bestand (afhankelijk van de keuze van aangevinkte landen) en niet gesynchroniseerd wordt met je oude bestand....
Zeker weten doe ik dit zeker weten niet! mrgreen

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 20 April 2007, 21:24:31 »

Tja en over flits camera opinies daar kunnen we idd. wel enkele topics mee vullen...

Ik denk dat er ook nog een andere reden achter zit.
Het is namelijk zo,
Mocht Mio-tech,ondanks verboden ermee doorgaan,en je "speeltje" wordt in beslag genomen,dan zou jij Mio-tech aansprakelijk kunnen stellen,voor het verlies van het toestel,en de boete die je er nog bij oploopt,zou je dan ook nog kunnen verhalen op Mio-tech.
Aangezien het in Zwitserland verboden is,om het überhaupt in een bestand op het device te hebben.Is het daar per definitie verboden.
Het verschil echter met Duitsland en Oostenrijk t.o.v Zwitserland is,dat je het daar wel op het device mag hebben,maar niet ingesteld mag hebben,dus gebruik is verboden,heeft Mio-tech waarschijnlijk doen besluiten,om het op deze manier op te lossen.

Mocht iedereen dus nu niet meer gaan updaten,of zijn "speeltje" dusdanig gaan aanpassen,dat de bestaande bestanden niet meer worden overgegeschreven,dan ben je zelf aansprakelijk,voor de geleden schade,en de eventuele boete die je kunt oplopen in deze landen.

Wat een ander schrijver al aanhaald.Ze moeten het gewoon overal verbieden.Dan ben je gelijk van het "gezeur" af.
Laten ze er maar een EEG verordening van maken.
Het is in wezen een verkapte Stinger of andere radarpaal verklikker.
Niet meer en niet minder.Iedereen trapt als een malloot op de rem,bij een warning,en als men de "paal" is gepasseerd,gaat "het gas er weer op".Gewoon verbieden die hap dus.Haal de palen ook maar maar weg.Ontsierd het landschap helemaal. applause
dipdap
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 20 April 2007, 21:57:06 »

Die snelheidswaarschuwing in de mio moet er ook uit, stel je eens voor dat iedereen zich eens aan max. snelheid gaat houden zeg, de belasting moet wel betaald worden hoor! icon_cheese
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 21 April 2007, 09:00:51 »

Met het volgende antwoord ga ik me niet populair maken, ik weet het.

Het handigste is dus om je aan de snelheid te houden. En ik schrijf uit ervaring. Van alle boetes die ik heb gehad, had ik makkelijk een tweede of een derde Mio kunnen betalen...

De stem die mij vertelt dat ik te hard rijd, is voor mij effectiever dan die piepjes van de flitspalencontrole. In de praktijk is gebleken dat ik me beter aan de snelheid houd (scheelt toch boetes čn brandstof) en dat ik desondanks nauwelijks later op de plaats van bestemming ben als vroeger. Ik voeg er wel aan toe, dat ik wel vaak hoor van mijn Mio dat ik te hard rijd...

Als mio dan overal de juiste snelheidsbeperkingen weet, is het inderdaad heel makkelijk om je daar aan te houden, ik rij nu ook al een jaartje rond met een mio.  Ik ben ook trager gaan rijden, alhoewel... Mijn madam (zo noem ik die trees van de 269+) heel veel van haar oren maak en zegt let op.  Dus ik probeer daar rekening mee te houden, als je dat doet heb je inderdaad de flitspaal info niet nodig.  Het enige voordeel is dat die lijst iets recenter is en dus beter de max snelheid weet in de buurt van ja die flitspaal.  soms weet mijn oudje dus niet hoe hard of traag ik daar mag, maar de flitspaal info weet het dan wel.  Ik hoop dus ook dat mio snel uitkomt met de V3 voor mijn oudje zodat ik ook meer kan rekenen op mijn mio voor de max snelheid.

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
ljdv
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 21 April 2007, 10:02:23 »

Die snelheidswaarschuwing in de mio moet er ook uit, stel je eens voor dat iedereen zich eens aan max. snelheid gaat houden zeg, de belasting moet wel betaald worden hoor! icon_cheese
Dat lijkt me onzin, want zoveel brengen de boetes niet op (zeker niet als je kosten voor het innen meerekent). In Zweden staan er vaak zelfs gewoon borden dat je bijvoorbeeld vanaf 500 meter tot 26 km rekening moet houden met kamera's, op de oude borden stond ook dat ze er staan ivm verkeersveiligheid.
Wat mij betreft mag iedereen zelf weten of men kamera-informatie op de Mio wil hebben of niet (vandaar ook mijn tip aan Jurg), ik heb er geen last van als iemand dat heeft terwijl het eigenlijk niet mag in het betreffende land.
Wat me wel handig lijkt (maar ik moet toegeven dat ik hier nog niet naar gezocht heb) is een optie om de hele database leeg te maken. Dan hoef je je na het eerste jaar ook niet druk te maken over eventueel veranderende wetgeving in sommige landen. Is iemand die optie al tegengekomen (voor een locked Mio)?
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #12 Gepost op: 21 April 2007, 10:55:23 »

Wat me wel handig lijkt (maar ik moet toegeven dat ik hier nog niet naar gezocht heb) is een optie om de hele database leeg te maken. Dan hoef je je na het eerste jaar ook niet druk te maken over eventueel veranderende wetgeving in sommige landen. Is iemand die optie al tegengekomen (voor een locked Mio)?

Maak een leeg bestandje met kladblok en hernoem dat met de naam SpeedCams.MTC (ipv. .txt)
Zet dit op een sd kaartje.
Via de knopjes en softreset even in je windows, dan via windows verkenner naar je sd kaart en van daaruit dat bestandje knippen , terug naar je windows en plakken in MyFlash Disk\MIOMAP\MIOMAP\MIOTC ?
Niet getest , maar een leeg bestand geeft ook geen meldingen lijkt me.
Nick

Mio 268 met Igo8
ljdv
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 21 April 2007, 17:01:18 »

Thanx voor de tip, Nick applause Het mooiste zou natuurlijk zijn als Mio de mogelijkheid aanbood om ook na het verlopen van het eerste jaar informatie voor bepaalde landen te verwijderen.
nieuwe
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 23 April 2007, 21:14:36 »

Ik vermoed dat het zelfs zo is dat, niet alleen het toestel in beslag wordt genomen MAAR ook de mogelijkheid tot verbeurd verklaring van het voertuig waarin het zich bevindt. Ik denk  angel12 dat dit in België al zo is. Bij een radarverklikker in de wagen KAN (lees ZAL) de rechter het toestel verbeurd verklaren (= met de wals erover) maar KAN de rechter ook het voertuig onder beslag stellen en mogelijk ook verbeurd verklaren. Is het dit allemaal waard Huh?Huh? nono nono
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: