Mioforum
23 Mei 2012, 19:21:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: updaten snelheidscamera's duitsland/oostenrijk niet meer mogelijk...  (gelezen 3493 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
miouser
Moderators

Geslacht: Man

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #15 Gepost op: 23 April 2007, 21:41:54 »

.............. Ik denk  angel12 dat dit in België al zo is. Bij een radarverklikker in de wagen ......................

Niet denken, in Belgie is het zo.
Onder radarverklikker wordt verstaan alle toestellen die (radar)signalen kunnen ontvangen.
Dus NIET de GPS toestellen die werken volgens een database systeem.
Indien men U er mee betrapt, volgt er zonder pardon inbeslagname en verbeurd verklaard voertuig.

grt
miouser

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
nieuwe
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 23 April 2007, 22:46:08 »

ken wel het verschil tussen radarverklikker en GPS, wou enkel maar aantonen dat men niet lacht met zulke dingen. Zwitserland is dan ook België niet. In Zw lacht men ook niet met 6 km/u te hard te rijden. Men zal u wel een afbeeldingske sturen met de nodige aderlatingbonnetje erbij.

Ik wou enkel zeggen dat Zw en Duit met iets bezig zijn, waarom zou men anders de aanmelding van speedcams kwalijk  nono nemen.

Maar ik ben blij dat ik kan denken. Mio zegt toch: "pas op" en als iedereen zich houdt aan de snelheid, zonder aankondiging van enige camera, zou het leven knapper zijn.
ljdv
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 24 April 2007, 08:00:05 »

ken wel het verschil tussen radarverklikker en GPS
Behalve het technische verschil is er ook een verschil in intentie; bij een radarverklikker heeft men uitsluitend de intentie radars op te sporen.
VW
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 25 April 2007, 09:53:27 »

Ik had eigenlijk graag eens geweten of er in Zwitserland of aan de grens (en nu ook in Duitsland en Oostenrijk) effectief
wordt gecontroleerd of er zo'n database op je GPS aanwezig is.  Heeft iemand hier al iets van gehoord of gezien of er eventueel zelf
ervaring mee ?  Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat men zich daarmee gaat bezighouden !
Wij gaan deze zomer via Duitsland naar Oostenrijk en ik denk dat ik voortaan niet meer ga synchroniseren om toch de flitspaaldatabase te kunnen behouden.
Graag een reactie.
Miomana201
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 25 April 2007, 13:13:44 »

gewoon de flitspalen effe backuppen en na sync. gewoon weer terug zetten.
easy as kissing toch? 3
sascha
Lid
**

« Antwoord #20 Gepost op: 25 April 2007, 16:08:14 »

Je weet het nooit met de politie, controleren we of niet, ik vindt het maar een risico als je het er op laat staan, ik wil mijn Miotje niet kwijt dus vindt ik het fijn dat die 3 landen er niet meer op staan, en nu dus gewoon je aan de snelheid houden en dan heb je geen probleem, toch.

Ik ben een gelukkige bezitter van een C210, die prefect werkt
JonD
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 25 April 2007, 17:37:02 »

Ik had eigenlijk graag eens geweten of er in Zwitserland of aan de grens (en nu ook in Duitsland en Oostenrijk) effectief
wordt gecontroleerd of er zo'n database op je GPS aanwezig is.  Heeft iemand hier al iets van gehoord of gezien of er eventueel zelf
ervaring mee ?  Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat men zich daarmee gaat bezighouden !
Wij gaan deze zomer via Duitsland naar Oostenrijk en ik denk dat ik voortaan niet meer ga synchroniseren om toch de flitspaaldatabase te kunnen behouden.
Graag een reactie.
Ik ben eind maart in Zwitserland 2 dagen geweest en heb geen controle gehad
Wat niet wil zegen dat ze het niet doen,
Mogelijk kan zijn dat ze steekproeven controle uitvoeren als ze er bevelen voor gekregen hebben (of als ze hun vervelen  mrgreen )
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #22 Gepost op: 25 April 2007, 18:42:40 »

Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk (en nog een meer landen) hebben door de Schengen akkoorden de personencontrole aan de binnengrenzen afgeschaft. Zwitserland heeft in 2004 de overeenkomst getekend en in 2005 via een referendum goedgekeurd. Zij effectueren het in 2008. Echter Zwitserland is geen EU land, dus douane controles (op goederen) zullen blijven.
Aan de Duitse en Oostenrijkse grenzen zul je (bijzondere situaties daargelaten) geen controle tegenkomen. Bij de Zwitserse grens is die kans een stuk groter.
In alle landen kun je echter staande gehouden worden. Hoe meer je opvalt met je rijgedrag, hoe groter de kans daarop. Hoe bonter je het maakt, hoe groter de kans op een grondig onderzoek.
Ik waag het er niet op, al is de pakkans misschien nog zo klein, de gevolgen kunnen groot zijn.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
NaviTrotter
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 25 April 2007, 23:21:53 »

Ik ben het Mac wel eens.
Aan de andere kant,vraag ik me af,waar men zich nu zo druk over maakt.
Als je kijkt naar de wegen in Duitsland,ze zijn doorgaans zonder limieten,en de wegen waar wel een limiet geld,is dat niet zonder reden.Neem de A3 vanaf Frankfurt tot aan Kreuz Biebelried.Daar is het bijna niet mogelijk om überhaupt boven de 120 uit te komen overdag.
Ook kunne wij nog veel leren van die duitsers.
Je kunt zeggen wat je wilt van dat volk,maar van een zeker dicipline in zones met snelhieds verboden,dat hebben ze zeker.
Als er een bord staat met 60 erop ,rijden ze 60,bij 40,rijden ze 40 km.
Dit heeft alles te maken met het feit,dat ze daar een puntenrijbewijs hebben,en je hebt ze daar eerder,dan dat je koffie kan zuipen om aan AH punten te komen.
Wat men hier ook vergeet is het feit,dat men daar dus ook ,net als die duitsers,gewoon "punten" krijgt toebedeeld,ook al ben je "buitenlander".
Enigste nadeel hiervaan is,dat je het zelf moet bijhouden,hoeveel je hebt "opgespaard".
De Duitsers zelf krijgen wel bericht van hun "Flensburger Punkte".

Dus mensen,houd U gewoon aan de regels in dat land,en doe niet als "der scheis holländer" om over de autobahn te "rasen".
Mocht de "polizei" het noodzakelijk achten,om je staande te houden,dan hebben ze daar alle reden voor.
De Duitse politie is in tegenstelling met de "flitskastoperators" hier,uiterst correct.
Je krijgt geen "prent" om een prent.
Heb je een grote mond,dan wordt je daarop gewezen,hier niet,hier schrijven ze gelijk.
Daar weten ze,dat je een mens bent bent.
Maar gesets is gesets,en daar mag je je aan houden.Heb je een goede verklaring,dan zijn ze wel coulant en krijg je een "verwarnung".
papamio
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 2 Mei 2007, 16:07:05 »

Als mio dan overal de juiste snelheidsbeperkingen weet, is het inderdaad heel makkelijk om je daar aan te houden,

Even goed de gebruikers handleiding lezen,staat daar niet dat verkeersborden en de geldende verkeersregels voorrang hebben op het gps toestel downtown
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #25 Gepost op: 2 Mei 2007, 17:18:05 »

Als mijn madamme (mijn 269+) weet hoe hard ik ergens mag, en ik heb ingesteld dat ze moet verwittigen als ik 5 km erboven ga is het veel makkelijker om braaf mijn snelheid in het oog te houden. Als mijn madamme het niet weet of verkeerde info heeft let ik wel op de bordjes langs de weg.... Ik bekijk dus beide, mijn lieve dame en dan ook nog eens de bordjes.  De V2 is regelmatig niet juist, dus hoop ik dat de V3 die er volgende week zou zijn en dan ook in mijn  bezit moet zijn (ik ga persoonlijk naar mio-tech met PrinceR) beter is geinformeerd.

Het is een handig hulpmiddel maar inderdaad de snelheidsborden en de flikjes hebben altijd gelijk....

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: