Mioforum
9 Februari 2012, 08:40:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn ervaringen met de P550  (gelezen 1109 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Gepost op: 28 Juli 2007, 10:53:58 »

Ik heb de P550 nu twee maanden in bezit.
Ben begonnen met een C210 dat een prima apparaat is maar er moest een tweede komen en toen is mijn keuze gevallen op een pda omdat daar al alles op zit en mee kan zonder te unlocken.
Ik vind de P550 een zeer mooi apparaat en voor mij was het belangrijk dat er wifi en BT op zat. Wifi werkt prima maar de Bluetooth is grote ellende. Op de P550 staat een zeer uitgeklede versie van Windows Mobile 5. Dat is ook jammer omdat ik toch wel het een en ander mis. Zelf had ik liever wat meer betaald voor een volledige versie van mobile. De meegeleverde software en het gebruikers gemak is prima.
Wel zijn bestanden moeilijk te vinden en Active sync blijft op de achtergrond actief. Batterij gaat standaard snel leeg. Voor dergelijke problemen zijn wel wat patchjes te downloaden maar dat is toch iegelijk niet zoals het hoort.

Ik heb verschillende navigatie software uitgeprobeerd en dat werkt ook allemaal goed op de P550. Omdat ik een hoop geld heb betaalt voor de Miomap v3.2 en omdat ik mijn UI zelf getweakt heb gebruik ik nu alleen nog maar Miomap.

Ik stoor mijzelf ook aan de kleine 2.5 mini-jack ingang voor de hoofdtelefoon. Als je de P550 koopt dan zit er niets bij, zelfs nog geen hoofdtelefoontje dus die moet je zelf aanschaffen maar die dingen zijn bijna niet te koop met een 2.5 mini-jack. Hierdoor moet je een verloopplug aanschaffen wat een onnodige grote stekker is om in je mio te stoppen.

Zoals al gezegd is de Bleutooth een hoop ellende, je hebt er eigenlijk niets aan. De BT stacks die op het apparaat staan zijn zo minimaal dat er bijna geen apparaten te paren zijn met de P550. Er zijn maar enkele headsets geschikt en bellen via BT is al helemaal onmogelijk. Verder heb ik een BT toetsenbord geprobeerd en dat lukt ook al niet.

Kortom, omdat de meerwaarde die de P550 heeft ten opzichte van de P350 maar minimaal is beoordeel ik de P550 maar met nog net geen zesje.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: