|
Dieder
Gast
|
 |
« Gepost op: 20 Mei 2007, 12:06:48 » |
|
Ik heb de MIO met navigatie software gekocht. En heb daarnaast nog Tom Tom software geprobeerd. De MIO maakt nog iets meer fouten in routeplannen van lastige wegen dan de Tom Tom. Op snelwegen en hoofdwegen werken de apparaten prima. Op B wegen minder; vaak is ook de satellietontvangst minder. Beide software is even goed. De stem van de MIO en de aanwijzing over x meter zijn minpunten. Het aantal meters klopt niet, waardoor bij complexe kruisingen (meer mogelijkheden) de instructie lastiger te volgen is. De kaart interface is van de MIO beter evenals het menu. Tom tom is qua kaart interface wat minder elegant en het menu is zeer uitgebreid. Pluspunt van de Tom Tom is dat hij makkelijk geprogrammeerd kan worden om wegblokkades te omzeilen. Ik heb zelf de voorkeur voor de MIO vanwege de mooie UI, maar de Tom Tom is misschien kwalitatief nog een stukje beter. Verder heb ik niet voor de P550 gekozen omdat ik nog geen Blue Tooth telefoon heb. Wifi met de PDA lijkt me niet nodig en ik vraag me af of TMC zinvol is. Maar mochten de functionalitet voor andere zinvol zijn overweeg dan de PDA550 te nemen. Verder kan je Adobe acrobat boeken en helpfiles op de MIO lezen. Dan moet je wel een extra geheugen kaartje hebben. IK heb ook een passwoordmanager geïnstalleerd. Evenzo kan je ook office integratie gebruiken. Mail, contacten etc.. kunnen dan op de PDA overgezet worden en weer terug. Bij de PDA heb ik folie en een hoesje gekocht om het display te beschermen tegen krassen. Dit is zeer waardevol. Als ik moet kiezen zou ik de volgende keer misschien een tablet PC met VGA nemen. Dit vergroot de mogelijkheden: spelletjes, lezen van boeken, schrijven etc. Bovendien zal de komende nieuwe generatie makkelijker op internet kunnen surfen en dat wordt Wifi voor mij wel zinvol. De MIO 350 is een goed product voor een goede prijs.
|