Mioforum
7 Februari 2012, 23:59:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De C210 is een wolf in schaapskleren.  (gelezen 4472 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Gepost op: 20 Mei 2007, 16:11:06 »

Prima navigatiesysteem zonder poespas.
Ik heb hem een half jaar in bezit en word bijna dagelijks gebruikt.
Zoals alle systemen heeft de C210 plus en minpunten.
Het is een goedkoop navigatiesysteem wat je niet kunt en mag vergelijken met de duurdere systemen.
Het schermpje is redelijk klein maar ik ervaar dat niet als een probleem. Er zit een lange bevestiging voor op de autoruit bij waardoor de kleine lettertjes toch goed leesbaar zijn.
De batterijen zijn moeilijk te vernieuwen, klepje gaat makkelijk open maar sluit moeizaam. Batterijen gaan er moeilijk in en uit. Het geluid is een beetje zwak maar voldoende
Ik heb hem ge-unlockt en er allerlei programma’s op geïnstalleerd.
Films van 700mb naar het sd-kaartjes gekopieerd en het kijkt perfect.
Prijs – kwaliteidverhouding is prima.
Ik ben er heel blij mee en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

+ punten:
Handzaam
Makkelijk in gebruik
Geheugen van 512mb rom en 64mb ram wat redelijk veel is voor een navigatiesysteem in deze prijsklasse
SD-slot tot 2gb.
Werkt op (oplaadbare)batterijen waardoor men vrijwel overal snel weer 4 uur stroom heeft.
D.m.v. de bevestigingsvoet aan de onderzijde geschikt voor gebruik op motor of fiets

- punten:
Klein scherm 2.7” (maar nog net groot genoeg)
Geen accu, werkt op batterijen die niet gevoed worden door een oplader.
Batterijcompartiment slecht ontworpen, batterijen verwisselen gaat moeizaam
Geluid vrij zwak.

Opmerking:
Na unlocken ook te gebruiken als PDA Waarbij wel opgelet moet worden dat de software geschikt is voor touchscreen

De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #1 Gepost op: 18 September 2007, 01:44:24 »

Citaat
Alleen is het wel moeilijk om de baterijen eruit te halen
Klopt maar mij lukt het best als ik eerst de baterijen met de plus naar boven eruit haal en dan pas de andere twee.
Bij het inzetten is de volgorde omgekeerd.

cane57
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27 September 2007, 17:57:56 »

hallo

Ik heb sinds kort een c210 en ben op dit forum terecht gekomen
Nu ben ik erg nieuwsgierig hoe je de c210 moet unlocken want ik wil
er ook uit halen wat er in zit.

blood
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 28 September 2007, 15:06:20 »

@cane:

er is op dit forum veel te een duidelijke uileg te vinden over de unlock van de c210. gebruik de zoekfunctie eens. maar misschien moet je eerst nog eens goed rondlezen wat er allemaal mogelijk is. pas als lid zul je de benodigde sofware kunnen downloaden. maar even geduld het is zeker de moeite waard!!

Ik ben geen pc en navigatie held maar met de hulp hier en alle duidelijke uileg is het toch gelukt.
denk wel altijd aan een aantal regels die wellicht al gelezen hebt.
*alles op eigen risico
*maak eerst een backup ookal lijkt dit misschien niet nodig??

suc6

blood

Mio c210 * mio c620T  *mio pocket v2.0 (r37)
cane57
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 29 September 2007, 18:45:52 »

Ik heb inmiddels begrepen dat het nog ff wachten word voor ik verder kan met mijn mio
Ik heb al geprobeerd de kaarten te updaten maar dat lukt niet zomaar.
Hij geeft een melding dat ik de website van mio moet raadplegen.
Dus nog maar ff wachten tot ik hem kan unlocken want dan lijkt het toch allemaal
makkelijker te gaan.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
GTCab35
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 29 September 2007, 18:51:22 »

Cane57, het update van je mio heeft NIETS te maken met unlocken. dit zijn twee geheel verschillende handelingen.En hebben niets met elkaar te maken. voor het updaten heb je de mio updater nodig, deze is te downloaden op de mio site.ook moet je mio registreren op de site.
« Laatste verandering: 29 September 2007, 18:53:29 door GTCab35 » Gelogd
cane57
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 2 Oktober 2007, 19:39:43 »

Ja dat weet ik maar ik bedoel dat ik een update voor kaarten heb (fbl-bestand) en als ik deze
op mijn sd-kaart zet ze dan niet werken.

grt Roonie
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #7 Gepost op: 2 Oktober 2007, 21:17:41 »

Als je de kaarten gekocht hebt via http://www.mio-tech.be/shop/index.php?cPath=34&sort=2a&filter_id=33&listing=1 moeten ze gewoon werken door het SD kaartje in het apparaat te steken.
Als je de kaarten ergens anders 'gevonden' hebt, zul je hier geen hulp vinden om ze werkend te krijgen, ook niet in de schatkist.

Verder gaan we hier serieus offtopi1c
Dit board is voor je ervaringen met je Mio, en deze thread in het bijzonder voor de ervaringen van dedoper.
Het is niet de bedoeling hier discussies te voeren of vragen te beantwoorden, daar zijn andere boards voor.
« Laatste verandering: 2 Oktober 2007, 21:20:48 door Mac » Gelogd

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Laurens van den Akker
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 17 December 2007, 23:31:05 »

Mijn zoon en ik hebben beide een C210 en we zijn geen van beide tevreden.
Wanneer wij bijvoorbeeld onder cultuur Artis opgeven dan zet hij ons midden op de dam neer 5 kilometer van Artis.
De stem komt heel slecht door haast onverstaanbaar zo zacht en hij staat op maximum geluid
Wij beide mijn zoon en ik zijn nog niet zo handig met deze techniek.
We hebben beide versie 3.2 ingeladen.
Wie kan ons helpen in de buurt van Delft om onze problemen op te lossen?
Ron 01
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 23 December 2007, 21:14:10 »

Ik heb hem (de C210) nu ongeveer een jaar in gebruik maar kan er eigenlijk niets negatiefs over zeggen. Alleen dat de ondersteuning van Mio beroerd is, als je een mailtje met een vraag stuurt hoor je niets meer terug.
Mvg, Ron
josgp
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 7 Januari 2008, 22:59:15 »

Ik heb de C210 nu 1,5 jaar.
Hij bevalt uitstekend, maar ik moet zeggen dat ik niet zo veel met de auto rijd.
Ben in oktober 2006 een weekendje naar Gent geweest en hij kwam daar heel erg van pas als voetganger: ik was altijd weer snel en zonder omwegen terug bij het hotel.
In augustus 2007 was ik in Frankrijk: nu kun je eindelijk 's avonds uit gaan eten in de stad en veilig weer terug komen in de Chambre d'Hote in het gezellige maar kleine en moeilijk vindbare dorpje.
In oktober 2007 was ik in Antwerpen. Ook hier weer veel plezier gehad van de Mio.
Twee keer probleempjes gehad:
- Soms weet de Mio niet dat er een éénrichtingsstraat is. Erg lastig als hij zegt dat je linksaf moet, voorgesorteerd staat en dan er achter komt dat het niet kan! Dit ligt natuurlijk aan Tele Atlas en niet aan de Mio!
- In Enschede reed ik bijna tegen een paal aan in het centrum omdat dat de korstste weg was!
josgp
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 7 Januari 2008, 23:06:58 »

Ben nog iets belangrijks vergeten: een vriend van mij heeft een half jaar geleden de Blaupunkt Travel Pilot Lucca gekocht bij Expert.
Dit was een actie i.v.m. het feit dat Expert ... jaar bestond.
Erg goedkoop (150 euro) en alleen op die ene dag in mei te koop.
Ik heb nog nooit zo'n waardeloos ding gezien: heeeel traag en van het aanraakscherm word je helemaal gek.
Het apparaat denkt nl. steeds dat je dubbel geklikt hebt en dan komt er één of ander popup scherm terwijl je alleen maar wilde inzoomen!
Hij heeft hem nu teruggebracht en het wachten is op meneer Blaupunkt.
Daarmee vergeleken is de C210 een luxe Mercedes!
samenroxana
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Februari 2008, 10:56:11 »

Wij hebben ook de C210 erg handig apparaatje versie 3.3 doet het echt enorm goed al was het wel een ellende om alles geupdate te krijgen via mio. Snap niet dat zo'n bedrijf dat alles nagenoeg via het internet regeld zo'n trage surver heeft en dan je dan ook nog eens zo om de zoveel tijd eruit gooit terwijl je aan het updaten bent. Maar ja als ie het eenmaal doet is het zekers een prachtig apparaatje
Giggles
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 28 April 2008, 21:39:03 »

Wij zijn hier ook in het bezit van een mio c210.
We hebben het apparaatje nu inmiddels 1,5 jaar en we hebben er gemengde gevoelens bij.

We gebruiken het apparaat niet dagelijks, maar als we hem gebruiken is de batterij standaard leeg.
Het lijkt wel of de batterij langzaam leegloopt, ook zonder dat je hem gebruikt.

Verder vind ik dat je na opstarten erg lang moet wachten, eer hij een GPS verbinding heeft opgebouwt.
Als hij deze één keer heeft gevonden, moet ik zeggen dat hij verder perfect werkt en ook zijn werk goed doet.

Ook mis ik de functie in de cockpit om te kiezen wat je op je display wilt zien. (ik zou bijvoorbeeld graag willen zien hoe hard ik nu precies rij.)
De nederlandse stem (Anky) ergeren we ons ook groen en geel aan hier, maar na is een keer geupdate te hebben, zijn we inmiddels voorzien van Willem  angel3

Ik hoop hier op het forum dan ook wat dingen te kunnen vinden die een deel van onze ergernissen weg kunnen nemen.
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #14 Gepost op: 29 April 2008, 00:21:27 »

Het lijkt wel of de batterij langzaam leegloopt, ook zonder dat je hem gebruikt.

Ook mis ik de functie in de cockpit om te kiezen wat je op je display wilt zien. (ik zou bijvoorbeeld graag willen zien hoe hard ik nu precies rij.)
De nederlandse stem (Anky) ergeren we ons ook groen en geel aan hier
Op het moment dat je de lid satus hebt berijkt dan kunnen wij wat van de ergernissen weg nemen  tongue3
De C210 loopt leeg omdat hij niet uit te zetten is, hij staat altijd stand-by en gebruikt dus stroom, daar kunnen wij ook niet s aan doen.
Wel kunnen we er voor zorgen dat alles in 20 sec. in orde is
Ook een ander inteface voor de cockpit met snelheid, hoogte etc. etc.
Ook aan een goede stem kunnen wij je helpen.
En nog veel meer dingen.

Nog even geduld en het komt allemaal goed  thumbs

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: