Mioforum
23 Mei 2012, 19:54:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: maar waar is het luidspreker icoontje??  (gelezen 809 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hanzelmans
Gast
« Gepost op: 30 April 2007, 21:52:55 »

thumbs
Ik heb de C520T 3 dagen geleden aangeschaft. Een prachtig apparaat qua vormgeving. Een zeer helder scherm met een hoop licht er in, zodat je bij zonnig weer en vanachter de zonnebril gewoon kan zien wat er allemaal op het scherm staat.

De bediening is eenvoudig en heb je na een paar dagen helemaal onder de knie. Na het aanzetten heb je zéér snel voldoende satelieten om goed te kunnen navigeren. Zelfs in de woonkamer op twee meter afstand van het raam heb ik satelieten!  Herberekenen van de route gaat snel genoeg.

Ik heb afgelopen zomer met dezelfde software (IGO) op mijn PDA door Hongarije gereden en dat beviel prima. De bediening van het scherm is eenvoudig en je kunt makkelijk in -en uitzoomen of in de vliegtuigstand een groot gebied op de kaart zichtbaar maken.

Tijdens de rit kun je makkelijk op zoek naar een POI. Je kunt een aantal voorkeur poi's opgeven, die je rechts in beeld kunt bekijken. Daarbij wordt de afstand getoond vanaf het punt waar je je bevindt(gesorteerd van dichtbij naar verderop) Op de kaart krijg je een icoontje met een cijfer te zien, dat corresponteert met de poi. Zo zie je meteen of de poi een beetje op de route ligt.

angry1
Op mijn scherm staat een Bluetooth icoontje. Ik gebruik de bluetooth optie niet. Als je per ongeluk het icoontje aantikt, wordt Bluetooth aan gezet. Je kunt dat met hetzelfde icoontje echter niet uitzetten. Dat moet je doen via meerdere menukeuzes. (lastig dus) Welke GUI hacker weet hoe ik dat icoontje met die functie van mijn scherm kan halen?

angry1
Op het scherm ontbreekt het luidspreker icoontje. Volgens de gebruiksaanwijzing zou dit er wel moeten zijn, maar op de plek waar het luidsprekertje behoort te staan (rechts onder het batterij icoontje) staat nu het Bluetooth icoon. Ik vind dit op z'n zachts gezegd waardeloos. Je kunt nu tijdens het rijden het geluid niet makkelijk even uit zetten (mute) als je b.v. wilt telefoneren.
Is er wellicht een handige Harry die verstand heeft van het hacken van de GUI?  Volgens mij is de functionaliteit van het icoontje en de mutefunctie wel aanwezig, maar hoe moet je dat activeren?
Ik kon deze melding nog niet kwijt op de website van Mio, omdat de C520 nog niet in hun pulldown menu staat.

Edit van Mac: Antwoorden op de Bluetooth / mute knop zijn afgesplitst van dit topic om beide overzichtelijk te houden.
De Bluetooth / mute oplossing: http://www.mioforum.be/index.php/topic,6982.0.html
« Laatste verandering: 10 Mei 2007, 20:27:53 door Mac » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: