Mijn ervaringen met de C520T:
Na dat ik in de winkel een beetje gespeeld had en besloten had hem te kopen ging ik meteen van start.
De houder was simpel te plaatsen en toen de kabels maar aansluiten.
Helaas was ik genoodzaakt mijn Mio wat hoger op te hangen omdat de 12v kabel plug tegen mijn dashboard aan kwam.
De paar centimeter kon ik wel mee leven, dus dat is niet een erg groot min punt.
Toen de TMC kabel aangesloten en volgens instructie opgehangen en helaas was de kabel een beetje aan te korte kant.
De TMC kabel hangt nu lelijk op mijn dashboard en kan ik dus ook niet mooi wegwerken.
Hier voor zal ik later zelf maar een kabel moeten maken, dit heeft nog geen prio omdat ik toch een nieuwe auto wil.
De mio in de cradle gestoken, een lekker snel systeem zonder enig gerommel.
Het opstarten ging erg snel, en met name de GPS fix was wat mij het meeste op viel.
Vrijwel direct naar het starten had ik al een GPS fix en kon gelijk van start gaan.
Meteen maar een rit van 300km gedaan naar antwerpen om alles maar te testen.
De eerste 150 kilometer had ik dus grote ellende met het TMC systeem.
De cradle werd niet gedetecteerd door de mio zelf, en kreeg dus ook geen TMC actief.
Naar paar keer in en uithalen en restarten van de mio werd hij gedetecteerd.
Sinds dien heb ik ook geen problemen meer gehad met het TMC systeem.
De gehele rit heb ik maar een foutje kunnen vinden, waarbij ik geen omkeer melding kreeg.
Dit nadat een afslag afgesloten was en ik een hercalculatie kreeg.
Af en toe krijg ik het gevoel dat de meldingen een beetje te laat gegeven worden.
Nadat we aangekomen zijn hebben we nog een beetje rond gereden, en tot mijn verbazing liet de mio mij 4 km om rijden!
Terwijl ik gewoon links af kon slaan, dit wat ik dus al van te voren had gezien.
Ik ben toen links afgeslagen en tot mijn grote verbazing dacht de mio dat ik op de naast gelegen weg reed.
Hier zat ik wel ruim 40 tot 50 meter vanaf!! pas nadat de weg verder naar links ging werd het gedetecteerd.
Dit gebeurde terwijl de mio zelf aangaf onder hoge nauwkeurigheid te functioneren...
We wilden nog snel wat inkopen doen en ging opzoek naar een Winkel POI.
Na dat ik een had gevonden en activeerde, Crash...
At 0x8c0ccd88: Exception 0xc0000005
Build 'Built @ Mar 26 2007 - 17:25:49' crashed at: 2007.5.18. 15:5:14
Profile stack:
-- Unavailable --
------------------------------------------------------
Beetje jammer dus, Miomap crash en de gehele mio ging in reset.
Na de reset heb ik ook geen crash meer gehad, ook niet nadat ik de zelfde POI weer probeerde.
De terug weg dankbaar gebruik gemaakt van de TMC functie en circa totaal 50km file ontweken.
Mijn vriendin geloofde niet echt in de voordelen van het TMC systeem. Maar nu is ze toch overtuigt!
Vandaag een beetje lopen spelen met de mio aan de PC.
Helaas werkt de flitser update niet onder windows vista.. hier over moet ik maar even met mio gaan mailen.
Iets wat ik erg jammer vind gezien het feit dat windows vista al even op de markt is.
Hier voor zal wel een backdoor oplossing te bedenken zijn, als ik maar weet waar de info word opgehaald.
Dit zoek ik later wel even uit.
De versie info verbaasde mij eigenlijk wel.
R10 AP Package For Mantas405A43 EU
Released on March 20, 2007
Deze was nog niet al te oud

Maar goed, de eerste updates mogen van mij wel komen.
Voor de grap maar even de bluetooth functie gestart en vond tot mijn verbazing een telefoon..
Password, hmmm eens proberen 0000... ja hoor verbinding

telefoonboek copieren bellen..
Alles werkte, en dat op een onbekende telefoon.. mensen moeten toch echt hun password veranderen.
Dat waren zo beetje mijn eerste ervaringen met de C520T.
Kortom een snel apparaat, die nodig eens aangepast moet worden

Groeten, Bastiaan