Mioforum
23 Mei 2012, 20:11:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Route aanpassen met via-punten  (gelezen 2670 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
autorun
Lid
**

Geslacht: Man

« Gepost op: 15 Oktober 2006, 13:54:54 »

Gisteren van Wageningen naar Apeldoorn gereden. De Mio gaf als route de
A12 en A50 aan. Maar ik wilde eigenlijk een meer toeristische route volgen
via Otterlo/Hoenderlo (dus over de Veluwe).
Hoe kan ik dit op mijn MIO eenvoudig aanpassen.

« Laatste verandering: 15 Oktober 2006, 21:44:04 door Sylvester » Gelogd

Mio C710 - Miomap V3.3 -
Hacked Mio Transfer -
Standaard UI - Stem: Gonny
leven_zonder_navigatie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Oktober 2006, 17:11:13 »

je plant de route van punt A naar B
- Mio maakt vervolgens een berekening
-kijk op de kaart how de route loopt
-zoek nu de stad/knooppunt enz. die je wil  gebruiken als via -punt(visueel op de kaart een punt aanklikken, of locatie kiezen)
-kies "voeg via toe"
-mio zal een nieuwe berekening maken
-viola!
goede reis
DJ-710
Steunend Lid

No Saint Without a Past No Sinner Without a Future

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Oktober 2006, 19:57:01 »

En je kunt volgens mij zoveel via's toevoegen als je zelf wilt.
Wat ook een mogelijkheid is om je eindpunt te verplaatsen.
Dus je zet op het eerste punt waar je langs wilt je eindpunt neer, vervolgens bekrend de mio de route. Dan zet je je eindpunt naar je volgende punt etc. etc. je krijgt dan tussen door niet de 'je hebt je (tussen) bestemming bereikt' meldingen.

Mio-C710 | Unlocked | ITaskMgr | TCPMP | Oyajin | Gonny | Mute | Track Opties | testHacked_UI_1.4 van JP | WinCe Skin01 van PrinceR
- Riding for the Son - Exposure to the Son will prevent burning -
Shinto
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2006, 13:23:11 »

Tnx DJ-710, dit blijkt veel makkelijker dan de manier zoals ik het deed. (met de voeg via toe)
Defdada
Lid
**

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2006, 14:06:38 »

Als je een toeristische route wilt volgen, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om bij route opties de snelwegen uit te schakelen.

Mio C620T unlocked
Downgraded naar C520T
Igo Primo met Gurjon skin
DJ-710
Steunend Lid

No Saint Without a Past No Sinner Without a Future

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Oktober 2006, 20:00:59 »

Wat ook wel eens een leuke route opleverd is het kiezen van de kortste route en dan snelweg uitschakelen.
Heb het nu een paar keer geprobeerd (vandaag ook weer eens op de Motor) Het is bepaald niet sneller maar wel vaak leuker. En je kunt er natuurlijk net zo vaak van afwijken als je wilt, mocht je een leuk weggetje tegenkomen.

Heb het in Italië en Oostenrijk ook een paar keer gedaan. En je komt dan ineens op hele leuke (soms wel erg smalle) berg weggetjes tegen. Nu zie ik dat in NL niet zo snel gebeuren  happy7. Maar soms kom je dan in je eigen buurt leuke stukjes tegen.

Mio-C710 | Unlocked | ITaskMgr | TCPMP | Oyajin | Gonny | Mute | Track Opties | testHacked_UI_1.4 van JP | WinCe Skin01 van PrinceR
- Riding for the Son - Exposure to the Son will prevent burning -
ludo otten
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 14 November 2006, 21:58:58 »

hallo fuseboxes,

ik heb een dergelijke vraag zondag j.l. ook al een keer gesteld. Misschien kun jij mij helpen. Bij het invoeren van een via-punt vraagt de mio 510 altijd de straatnaam en het huisnummer.

Mijn bedoeling is de route alleen enigszins te beinvloeden door een via-punt in te voeren. Ik hoef dus niet in die stad te komen. Ben op weg naar mijn eindbestemming...

gr   ludo
Sylvester
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 14 November 2006, 22:06:21 »

Je kan een via-punt ingeven door middel van een adres , maar je kan ook gewoon ergens op de kaart klikken en dat punt als via-punt ingeven.
En dan zijn er natuurlijk ook allerlei route opties, zoals 'vermijd'. Je kan bijvoorbeeld een baan of een gans stadscentrum 'vermijden'...
ludo otten
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 November 2006, 22:16:01 »

Sylvester,

heel concreet. Route Nijmegen - Luxemburg. De mio navigeert je via Maastricht - Luik - E25. Ik wil echter via Venlo - Aachen - Trier omdat ik dan alleen maar snelweg heb. Voer ik Trier in als via-punt. Meteen wordt er '' straatnaam'' gevraagd. Dit kun je niet omzeilen door op het pijltje links boven te drukken want dan geeft hij jou 60 pagina's straatnamen. Ik wil ''langs'' Trier rijden en niet ''door'' Trier.

gr   ludo    thumbs
Sylvester
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 19 November 2006, 21:53:18 »

volgens mij wordt dat al iets moeilijker.
Ik zou het alzo doen : je zet de route uit, met een via-punt in het stadscentrum van Trier.
Dan zoom je even in op de kaart, en zet een aantal via-punten rond Trier, op een zodanige manier dat je met zo min mogelijk via-punten toch rond het centrum kan rijden, en dan nog liefst op de autoweg... of naar keuze...
Een andere oplossing weet ik niet.
melissen
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 November 2006, 17:21:51 »

Je kan toch ook inzoomen op Venlo en dan klikken op de snelweg en die toevoegen als viapunt.

Dan heb je als viapunt een snelweg-punt genomen en rij je gewoon om Venlo heen.
Kiest de mio dan meteen Aachen Trier dan is het goed anders doe je hetzelfde bij Aachen.

Je sleept gewoon de kaart door te verslepen naar de juiste plek.

Hein,

ps. wel ver genoeg inzoomen dat je de goede kant van de snelweg neemt anders laat de mio je keren bij de eerst volgende afslag !!

edit:
Wat nog beter werkt:
-1 maak een POI-map aan met de naam VIA-punten
-2 zoom in op een stuk snelweg waar je overheen wilt. Dus even goed inzoomen bv bij Aachen. Kies de juiste rijrichting
-3 maak een POI aan, en sla deze op in de map.  bv: Aachen a40 heen
-4 kies andere rijbaan
-5 sla deze op als Aachen a40 terug
-6 doe ditzelfde voor andere wegen,  bv Trier, Maastricht,Venlo
-7 Zet nu de route uit, Nijmegen-Luxemburg
-8 Als de MIO je via Maastricht gooit, kies je POI voeg Aachen A40 heen toe  als via-punt en je wordt zo omgeleid.
 Voordeel van de snelwegen als VIA-punt in POI opslaan heeft, dat een volgende route veel sneller te bewerken is, je hebt namelijk je snelwegen allemaal al ingegeven.

Op de terugweg kies je Luxemburg, Nijmegen en dan pak je als via punt Aachen A40 terug

Hein,

« Laatste verandering: 20 November 2006, 18:31:40 door melissen » Gelogd
ludo otten
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 20 November 2006, 20:55:45 »

Hein,
ik ga meteen uitproberen of die optie met creeren van een POI met plaatsnaam +snelwegaanduiding werkt. Lijkt me eigenlijk heel logisch   thumbs

gr   ludo
melissen
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 20 November 2006, 21:02:59 »

Ik heb net een route uitgezet vanuit Lelystad naar Barcelona (Spanje)

en voor de aardigheid ben ik even via Nijmegen gereden, om daar via Venlo, Aachen, Trier (4 via punten) naar Barcelona te gaan. ( Kwam ik vanzelf door Luxemburg)

Dus het werkt goed.

en het voordeel is:  (eenmaal opgeslagen, altijd weer snel te gebruiken voor andere routes).
Dus ipv Luxemburg of Barcelona wil ik naar Marseille. Word ik normaal via Breda gestuurd. Even via punt A2 Maastricht Heen selecteren. En ik hoef niet door Breda, maar door Maastricht en dan via Luik naar Luxemburg en door naar Frankrijk.

eden789
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juni 2007, 12:57:40 »

Ik heb mijn mio bijna een week en ik heb mij suf gezocht om inderdaad aan te geven dat ik een bepaalde route niet via  weg A , maar via web B wil afleggen.
De tip om te werken met POI voor Aachen Exx heen en Aachen Exx terug is het ei van Columbus. Al vind ik zelf dat dergelijke zaken (beïnvloeden van een route" tot standaardfunctionaliteit van een toepassing zouden moeten behoren. Nu is het wat omslachtig om in te zoomen naar de gewenste autostrade en richting om er een POI te plaatsen. Gelukkig moet dit maar één keer gebeuren.
Vooraleer ik dit wist dacht ik dat MIOMAP zelf wel zou zien dat ik een andere weg nam, en via de automatische herberekening dan mijn gewenste route ging voorstellen. 
Ik wou van Gent naar As (dicht bij Genk) , echter niet via Antwerpen (wat mio voorstelde), maar via Brussel. Groot was mijn verbazing dat, toen ik naar Brussel aan het rijden was, mijn toestel bij elke afrit mij eraf wilde krijgen en mij wou navigeren naar de E17 richting Antwerpen.  Zelfs toen ik al op de ring rond Brussel zat, bleef hij bij de herberekening mij terug naar Antwerpen sturen.  Het ging zelfs zover toen ik uiteindelijk op de hoofdweg in As toekwam, hij mij adviseerde om rechtomkeer te maken.
Heeft iemand een idee hoe dit komt ?  Want bij kortere trajecten deed hij de herberekening wel goed.
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juni 2007, 13:21:24 »

Gisteren van Wageningen naar Apeldoorn gereden. De Mio gaf als route de
A12 en A50 aan. Maar ik wilde eigenlijk een meer toeristische route volgen
via Otterlo/Hoenderlo (dus over de Veluwe).
Hoe kan ik dit op mijn MIO eenvoudig aanpassen.

Zet hem simpelweg op de fiets mode en zie wat een toeristische route je dan voorgeschoteld krijgt.
Nog niet mee eens....even inzomen , dan een pinnetje of tig plaatsen en steeds via aanklikken (ik heb er ooit eens ong. 40 ingezet en dat was niet het maximum...)

Jaja...ik weet dat het een knoeper oud bericht is waar ik op reageer...maar het mooie weer komt er weer aan hoor  mrgreen

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: