Mioforum
23 Mei 2012, 20:12:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Route aanpassen met via-punten  (gelezen 2670 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Sylvester
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Juni 2007, 19:25:34 »

Ik heb mijn mio bijna een week en ik heb mij suf gezocht om inderdaad aan te geven dat ik een bepaalde route niet via  weg A , maar via web B wil afleggen.
De tip om te werken met POI voor Aachen Exx heen en Aachen Exx terug is het ei van Columbus. Al vind ik zelf dat dergelijke zaken (beïnvloeden van een route" tot standaardfunctionaliteit van een toepassing zouden moeten behoren. Nu is het wat omslachtig om in te zoomen naar de gewenste autostrade en richting om er een POI te plaatsen. Gelukkig moet dit maar één keer gebeuren.
Vooraleer ik dit wist dacht ik dat MIOMAP zelf wel zou zien dat ik een andere weg nam, en via de automatische herberekening dan mijn gewenste route ging voorstellen. 
Ik wou van Gent naar As (dicht bij Genk) , echter niet via Antwerpen (wat mio voorstelde), maar via Brussel. Groot was mijn verbazing dat, toen ik naar Brussel aan het rijden was, mijn toestel bij elke afrit mij eraf wilde krijgen en mij wou navigeren naar de E17 richting Antwerpen.  Zelfs toen ik al op de ring rond Brussel zat, bleef hij bij de herberekening mij terug naar Antwerpen sturen.  Het ging zelfs zover toen ik uiteindelijk op de hoofdweg in As toekwam, hij mij adviseerde om rechtomkeer te maken.
Heeft iemand een idee hoe dit komt ?  Want bij kortere trajecten deed hij de herberekening wel goed.
het enige dat ik me kan voorstellen, is dat je onbewust een via-punt hebt ingegeven in Antwerpen. Dan blijft hij halsstarrig volhouden om naar Antwerpen te rijden, zelfs al ben je op de eindbestemming As.
Een 'via-punt' MOET je passeren, om de route te vervolledigen. Hij wist dan Gent>Antwerpen en begint dan aan het tweede deel : Antwerpen-AS
Dat lijkt me de enige verklaring.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: