Mioforum
9 Februari 2012, 08:21:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen met betrekking tot 'activeer overzicht stand' in Miomap 3.2  (gelezen 858 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tazmanian
Gast
« Gepost op: 10 December 2006, 23:00:37 »

Bij keuze 1 op 5 kilometer, dan gaat hij weer in de 3d als je binnen 5 kilometer van de volgende handeling bent. Hij gaat naar overzicht als je meer dan 5 kilometer tot de volgende handeling zit.
Ik heb hem zelf op 10 kilometer staan, is net wat Sylvester zegt leuker om naar te kijken op een lange rit dan de twee paralelle lijnen.

Ik heb volgende instellingen:
Slimme Zoom: aangevinkt
Activeer Overzicht Stand: aangevinkt

Route gebeurtenis afstand voor Overzicht stand: 2km
overzicht zoom niveau: 20 km

Als ik het goed begrijp zou dit dan hetvolgende moeten doen:
- Wanneer ik op 2 km ben van de volgende handeling wordt er ingezoomd.
- Wanneer ik na de handeling verder ben dan 20 km wordt er uitgezoomd, zoniet blijft de kaart ingezoemd.

Als dit klopt werkt het niet goed op mijn Mio (Map V3.2)
Vandaag was er ingezoomd op de kaart aangezien ik op minder dan 2 km van de handeling zat.  De volgende handeling vond plaats over 5 km maar toch werd er uitgezoomd.

Is dit een probleem van de software of is dit een verkeerde instelling?

Berichten samengevoegd
Syl.
« Laatste verandering: 13 December 2006, 00:33:59 door Sylvester » Gelogd
Sylvester
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11 December 2006, 20:28:14 »

Die 20 km geeft aan op welke manier dat hij inzoomt.
Je zegt het zelf : 'overzicht zoom NIVEAU', het niveau waarop hij zoomt, dat is in jouw geval 20km, dat is niet echt inzoomen.
Beter is 2 km
Tazmanian
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 December 2006, 20:44:50 »

Die 20 km geeft aan op welke manier dat hij inzoomt.
Je zegt het zelf : 'overzicht zoom NIVEAU', het niveau waarop hij zoomt, dat is in jouw geval 20km, dat is niet echt inzoomen.
Beter is 2 km

Ik heb hier al eens mee zitten spelen.  Overzicht zoom niveau heel laag gezet en ook heel hoog.  Ik zie echter nooit een verschil.
Mss heeft dit geen effect op route die reeds bezig was?

Morgen moet ik terug wat km's rijden.  Heb overzicht zoom niveau nu ingesteld op 100 km.  Dan moet ik toch wel duidelijk een verschil zien.  Nadien zal ik het ook tijdens de rit trachten aan te passen naar het laagste 100 meter.

Morgenavond meer nieuws hierover.

edit 12-12-06   12:31u
Heb vanmorgend wat zitten testen.

Het overzicht zoom instelling is hoe hard er wordt ingezoomd wanneer je niet binnen X aantal km van de volgende handeling zit.

Je kan dit aanpassen terwijl je met een route bezig bent maar het wordt pas doorgevoerd bij volgende 3 actie's.
- De sluit de Mio Map af en start deze opnieuw op (route blijft bewaard)
- Je verwijdert de route en plant deze opnieuw
- je wacht tot je een handeling gedaan hebt en nadien wordt er dan uitgezoom met de nieuwe instelling.

Berichten samengevoegd
« Laatste verandering: 12 December 2006, 12:41:57 door PrinceR » Gelogd
Sylvester
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 13 December 2006, 00:49:07 »

Ik ga even de functie van de overzicht stand uitleggen, misschien wordt het dan duidelijk, want die werkt wel degelijk naar behoren.
Als in de 'uitgebreide instellingen/slimme zoom' de optie 'activeer overzichtstand' inschakelt, dan worden beide instellingen onder deze knop belangrijk. Dit zijn beide instellingen :
Route gebeurtenis afstand voor Overizcht stand :
Deze afstand geeft aan wanneer hij naar de 'overzicht stand' moet gaan. De overzicht stand is eigenlijk gewoon de 'fly over' functie of anders gezegd : de mode in 2D of gewone landkaart
Geef je daar bv. 5 km aan, dan gaat hij naar de 'overzicht stand' als er binnen de 5 kilometer géén gebeurtenis gaat plaatsvinden, zoals een rotonde of richtingswijziging.
Komt er binnen de 5 km een gebeurtenis, dan schakelt hij terug over naar 3D cockpit mode.
Overizicht zoom niveau : Het getal dat je daar instelt, geeft aan in welke mate hij UITzoomt in 2D of 'overzicht stand'. Geef je daar bijvoorbeeld 20 km in, dan heb je in de 'overzicht stand' een overzicht dat ongeveer 20 km breed is.

Dit is instelbaar volgens persoonlijke smaak. Ik heb mijn instelling persoonlijk ingesteld zoals hierboven in het voorbeeld.
Zet je de overzichtstand af, dan zie je steeds de 3D mode, ingezoomd.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: