Mioforum
6 Februari 2012, 13:33:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: ervaringen  (gelezen 24932 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
1947rbs
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 28 December 2006, 21:27:22 »

Versnelde simulatie werkt nu wel via vasthouden van de menu-knop.

ja, maar als je een lange route neemt houdt ie plotseling op en gaat versneld verder en verandert ook in vliegtuigmode....
Sylvester
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 29 December 2006, 07:35:24 »

Ik ben in het bezit van de Mio C710. Na de update van de V3.2 heb ik een aantal vervelende gewoonte van de mio ondekt, nadat je van de route afwijkt, raakt hij verschrikkelijk in de war en blijft roepen, "nieuwe route in uitvoering""nieuwe route in uitvoering""nieuwe route in uitvoering" na enige keren heeft hij (of zij) dan toch eindelijk de route gevonden.
Dat is toch de bedoeling : zo snel mogelijk een nieuwe route berekenen.

Ook reed ik pas ergens in Heerjansdam en volgens de Mio reed ik in het water?Huh?
Ik ben woonachtig in de omgeving van Rotterdam en als ik soms routes in de omgeving laat berekenen geeft hij
Volgens mij heb je toch ergens een paar dingen verkeerd ingesteld. Dergelijke probleempjes zijn bijna altijd te wijten aan instellingen.
Ik heb deze route getest en dat gaat perfect in rechte lijn.
Sylvester
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 29 December 2006, 07:36:46 »

ja, maar als je een lange route neemt houdt ie plotseling op en gaat versneld verder en verandert ook in vliegtuigmode....
Dat is een normaal verschijnsel en kan je aldus instellen.
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #63 Gepost op: 29 December 2006, 17:17:28 »

Ook reed ik pas ergens in Heerjansdam en volgens de Mio reed ik in het water?Huh?

Bij instellingen (hamer en sleutel icoontje) in het volgende scherm op uitgebreidt(geen typfout van mij maar zo staat het op je mio)
Dat is dus weer op zo'n zelfde icoontje klikken.
Dan naar Route Opties (onderin) en in het volgende scherm "Houd Positie Op Weg" aanvinken , dan zal je dat waarschijnlijk niet meer zien.
Overigens geen fout van Mio...
Kaartmateriaal klopt niet altijd met de werkelijkheid.
Ik heb dit ook met de Tomtom en route 66 gehad.
Als om een of andere reden de weg een paar meter naar links of rechts aangelegd wordt gaan veel wegwijsapparaten deze fout maken omdat zulke verschillen (tijdens of na de aanleg van die weg ) waarschijnlijk niet aan de kaartbouwers doorgegeven worden.

Citaat
Mijn aanschaf van de Mio C 710 vind ik verschrikkelijk tegenvallen.

Dat vind ik jammer , ik ben uiterst tevreden.
Er is veel te doen met de C710 , lees eens wat rond hier , op dit leerzame forum kan je je evt. vragen stellen en ik denk dat je er straks dan wel anders over gaat denken Smiley

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
utreg
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 29 December 2006, 21:21:53 »

ik heb de afgelopen week mijn c210 gebruikt met de v3.2
totaal geen problemen gehad alles liep perfect  thumbs

Jeroentje
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 4 Januari 2007, 10:52:42 »

Ik weet niet of dit het goede topic is hiervoor, maar weet iemand of de mio ook autowegen herkend? Het lijkt er bij mij namelijk op dat ie op alle autowegen 80 als maximum snelheid aangeeft terwijl je op een autoweg volgens mij gewoon 100 mag.
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #66 Gepost op: 4 Januari 2007, 21:05:03 »

Hier had je best een apart topic voor mogen starten.

Of de Mio autowegen herkent ligt niet aan de Mio, maar aan de kaarten. TeleAtlas (de maker van de kaarten) geeft per wegdeel aan wat de maximum snelheid ter plaatse is. Volgens hun gegevens dan. Het kan natuurlijk zijn dat hun gegevens niet of niet meer goed zijn. Als je dergelijke fouten vindt, kun je die aan TeleAtlas doorgeven. Misschien wordt in een volgende versie de fout dan verholpen. Dat geldt ook voor nieuwe rotondes, nieuwe wegen, wegafsluitingen en al dat soort zaken.

Fouten kun je melden op http://www.teleatlas.com/MapInsight/index.htm

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
VW
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 8 Januari 2007, 10:42:25 »

Hallo,
Na de update, krijg ik verschillende keren op mijn route de melding "Nieuwe routeberekening" en dat meestal op de autoweg.
Hoewel het de gewone route is die mio mij aangaf en ook zonder dat er enige afslag in de buurt is.
In wetteren (op de gewone weg) net voor de rotonde heb ik dat keer op keer. Voor de update had ik dat niet.
Verder vind ik het vervelend als je een heel eind hebt gereden, dan wordt de mio "warm" en hij gaat in "error".
Heb al geprobeerd met de verwarming niet naar de voorruit te richten, maar toch.  Je zou haast zonder verwarming moeten rijden
om het niet voor te hebben.  Als je s' zomers op weg bent kan je de airco op de voorruit zetten en dan is er geen probleem.
Hebben anderen dit ook ? En zo ja heeft er iemand een oplossing ?
Thanks.
GTCab35
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: 8 Januari 2007, 16:04:39 »

ik heb hem de hele zomer gebruikt zonder een enkel probleem, kan het ook niet wezen dat je mio daar iets opvangt wat stoort op zijn frequentie waardoor hij zn route  opnieuw gaat berekenen
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #69 Gepost op: 8 Januari 2007, 21:39:30 »

Misschien zijn door de update de 'locatie op de weg houden' instellingen anders ingesteld. In de standaard UI kun je dacht ik de gevoeligheid niet wijzigen, maar alleen een vinkje aan of uit zetten.
Voor vastlopers kun je http://www.mioforum.be/index.php/topic,3339.0.html eens lezen. Ik geloof niet dat het met de temperatuur te maken heeft.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
VW
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 9 Januari 2007, 14:29:36 »

Mijn c710 is nog volledig origineel, nog niet met "geklooid".
Het is pas na de update dat het verschijnsel van de nieuwe routeberekening zich voordoet.
Ik zou eens moeten controleren of ik dit ook heb als ik de TMC antenne uittrek.
Wat betreft het vastlopen blijf ik erbij dat dit met de temperatuur te maken heeft.
Met de airco ('s zomers naar de voorruit gericht ) rij ik meer dan 1000 km zonder risico op vastlopen.
's Winters moet ik opletten dat de verwarming niet op de voorruit wordt gericht (of toch niet lang)
en zelfs eens koude lucht langs de voorruit lanceren, want anders loopt hij na minder dan 100 km  al zeker vast.
Je voelt dan ook dat hij echt warm heeft.
BRM
Gast
« Antwoord #71 Gepost op: 9 Januari 2007, 15:48:12 »

[snip]Ik zou eens moeten controleren of ik dit ook heb als ik de TMC antenne uittrek.
[snip]
Als de TMC-antenne is ingestoken leidt dit tot voortdurende herberekening, zeker bij langere routes; elk toepasselijk (soms zelfs ontoepasselijk) berichtje over die route leidt tot herberekening als die op automatisch staat.
Tja.

Bart
VW
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: 10 Januari 2007, 10:50:13 »

Citaat
Als de TMC-antenne is ingestoken leidt dit tot voortdurend e herberekeni ng, zeker bij langere routes; elk toepasselij k (soms zelfs ontoepassel ijk) berichtje over die route leidt tot herberekeni ng als die op automatisch staat.
Tja.
Bedankt Bart,
Dat weten we nu ook weer.
JesusPassion
Gast
« Antwoord #73 Gepost op: 10 Januari 2007, 16:42:16 »

Na mijn update krijg ik geen flitspalen meer te zien en ook de aanpassingen van de snelheid op de wegen laat veel te wensen over.
Weet er iemand hoe ik de speedcams weer terug te zien kan krijgen.
en hoe ik de file van de site flitspalen.nl upd formaat kan omzetten in een bruikbare POI voor mijn C710 navigatie.

Bedankt bij voorbaat.
Grtjs ludo

Na een nachtje speuren heb ik ondekt dat ik telkens na een upgrade mijn speedcam map zeer klein wordt
deze is te vinden my flash disk/miomap/miomap/miotc/pois en vermeld speedcam.mt c de eerste map was 1240 kb groot wel na een upgrade nog slechts 49 kb volgens mij zit daar het probleem en worden mijn vorige vermelde speedcams gewist en enkel vervangen door de nieuwe.
Dat veronderste l ik tenminste.
Graag wat advies van een kenner hierover.
wie heeft hier nog ervaring mee gehad?
graag hulp aub.

Beide berichten samengevoegd.
Na een upgrade/update van de software moet je altijd je flitspaal database via miosync updaten.
Morkin
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 11 Januari 2007, 22:41:14 »

Probeer je flitspalenbestand nog een keer te updaten via MioSync.

Als dat niet helpt zou iki proberen het oude speedcams.mtc weg te gooien en dan opnieuw te updaten.
« Laatste verandering: 11 Januari 2007, 22:44:33 door Morkin » Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: