|
happymio
Gast
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 2 Februari 2007, 19:05:33 » |
|
 Na 3 jaar toren met mio 168 digiwalker en " via michelin" navigatie de Miomap v3.2. Programma werk prima doch grote handicap is dat in de overzicht mode de map niet met de rijrichting meedraait. In detail mode rij je keurig met de weg voor je naar het noorden, schakelt ie over naar de overzichtsmode staat je kaart ineens ondersteboven en rij je naar beneden. Iemand enig idee hoe je dit kunt veranderen zonder dat hij na de blokkeermode terug springt  . Verder gruwelijke stem van Anki, zelfmoord neigingen !!! HELP Edit van Mac: Smiley gefixt
|
|
|
|
« Laatste verandering: 2 Februari 2007, 22:04:47 door Mac »
|
|
|
|
|
|
happymio
Gast
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 3 Februari 2007, 12:06:54 » |
|
Wat ik bedoel is als je in de cockpit mode naar het zuiden rijdt en hij springt naar de overvieuw mode omdat je een grote afstand op een autoweg moet afleggen, dan staat je kaart ineens omgekeerd op het scherm. De eerste keer dacht ik dat ie vast zat en heb ik de hele boel ge-reset doch dit gedrag bleek standaard. Viamichelin liet de overzichts kaart altijd in rijrichting zien. Verder
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pawin
Gast
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 4 Februari 2007, 01:32:05 » |
|
Als je op het pijltje rechts boven in het scherm tikt kun je het beeld veranderen in het vast zetten van het noorden, rijrichting of "vliegtuig" overzicht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fwinkels
Gast
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 23 Februari 2007, 00:26:38 » |
|
voor de update van miomap v3.2 dus de versie v3.0 kon ik op m'n mio c210 geen sd kaart gebruiken. nu met v3.2 kan ik m'n sd kaart met europa dus wel gebruiken. voor derest is mij miets nieuws opgevallen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 24 Februari 2007, 13:07:43 » |
|
Je moet natuurlijk de optie 'snelweg' inschakalen', want als je dat niet doet neemt hij géén snelweg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 26 Februari 2007, 11:17:34 » |
|
heb je ook als route 'snelste' aangeduid? Misschien heb je 'kortste' aangeduid, dan kan het soms wel eens lang duren vooraleer je de snelweg op kan, of soms stuurt hij je dan helemaal niet de snelweg op.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 27 Februari 2007, 17:10:50 » |
|
18 jan 2007, in september en november was er ook een update
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smokey
Gast
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 27 Februari 2007, 19:55:59 » |
|
18 jan 2007, in september en november was er ook een update
Indien de september update geinstalleerd is, heeft het zin de januari-update ook te installeren? Met andere woorden: wat zijn de fixes in de jan.-update?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BRM
Gast
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 28 Februari 2007, 21:11:56 » |
|
Zet de inhoud van je Mio-cache (op de PC) eens even ergens anders neer. Dan vult de updater hem met de verse bestanden. Je kunt ook even geduld hebben, tot er een nieuwere update in de pijplijn zit.
Bart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1947rbs
Gast
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 1 Maart 2007, 12:08:49 » |
|
Ik heb de mio 710 versie 3.2 sinds nov. 2006 zonder updates. ervaringen: aanwijzingen in de stad: goed, snel. aanwijzingen op grote weg: zeer gevaarlijk: houdt links aan of houdt rechts aan. Maar hoeveel banen? Dat wordt dus gokken en zoeken en daar is ie niet voor. Echt slecht, er wordt geen richting plaatsnaam aangegeven. Aanwijzingen bij rotondes: slecht; vaak moet je vér voor een rotonde al de afslaande rijbaan nemen. Volgens tut hola niet; "rijd rotonde op". nou dan ben je mooi de klos want dan ben je echt honderden meteres te laat en kan niet meer terug. (A325 richting duitsland) Techniek: tot nu toe een paar maal helemaal niet meer op te starten na probleemloos werken en uitzetten. alleen een reset met balpoint werkt maar dan moet je wel alle basisgegevens opnieuw instellen. (taal, voorkeuren etc) De andere reset nog niet gebruikt, geen idee waar die voor is. Blue tooth werkt wel maar erg onduidelijk. (geldt trouwens voor heel de navigatie van het ding) niet gelukt om telefoonboek te vullen. software op pc maar opent dan verder niets. Herberekenen na negeren aanwijzing: supersnel! Scherm: prima maar 's nachts veel te helder, nachtstand niet prettig (te blauw) bediening op scherm tijdens rijden: gevaarlijk, je moet erg precies zijn en dat leidt behoorlijk af. Lullig taalgebruik: "ga rechtsaf en dan u heeft uw bestemming bereikt". (verkeerde woordvolgorde) Stem van tuthola: inderdaad is er beter maar je went. die vlaamse gaai vind ik ook niks. andere stemmen laden? te moelijk of riskant. (denk ik) TMC: zit erop maar heb nog nooit iets gehoord. Antenne zou niet niet nodig zijn, blijkbaar wel of ben ik een schakelaar vergeten? Hoewel ik heel lang gezocht en nagevraagd heb voor ik deze kocht en in aanvang erg enthousiast was ga ik als die gestolen wordt nu toch eerst proefrijden met een andere. Ik weet nu waar ik op moet letten. Ga binnenkort naar Dresden en Praag, ben benieuwd. Wat is het effect van de update in jan 2007? Tot zover mijn review.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 1 Maart 2007, 12:14:40 door 1947rbs »
|
|
|
|
|
|
Pieter_Moens
Gast
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 1 Maart 2007, 13:43:59 » |
|
Ik heb enkele weken succesvol via de site een update naar 3.2 uitgevoerd. Nu kwam mijn vader langs die ook een c710 heeft,maar nu wil er niets meer lukken: - grote kaarten geven een http-exception error - Software denkt uitgebried te zijn, maar in het scherm staat nog steeds 3.1 - ik kan geen extra kaarten unlocken... (turkije, terwijl op de site van dekaartenboer staat dat het om een hgratis vakantie-update gaat.)
De c710 die ik enkele weken geleden heb geüpdate werkt wel to tevredenheid. Geen crashes, geen reboots, geen zichtbare veschillen...
Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 2 Maart 2007, 23:03:53 » |
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: 2 Maart 2007, 23:05:50 door Sylvester »
|
|
|
|
|
|
Rolver
Gast
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 16 Maart 2007, 16:58:19 » |
|
Ik ben in spannende afwachting van de 710 die ik besteld heb. Dat is na lang wikken en wegen tussen Tomtom 710 en Mio 710. De doorslag viel naar de Mio oa doordat er wat meer mogelijkheden op zitten en wat compacter is. De Tomtom heb ik ervaring mee, werkt gewoon goed en is eenvoudig te bedienen. Nu mijn Mio onderweg is en ik lees alle problemen en klachten dan zie ik met angst en beven de Mio toekomst tegemoed.  Hopenlijk geeft ie mij wat ik beoog, nml wat minder echtelijke drama´s in de beperkte ruimte van mijn auto.  Groet, Rolver
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 16 Maart 2007, 20:03:59 » |
|
Uiteraard ga je hier alleen maar problemen vinden. Daarvoor dient een forum : problemen oplossen Er zijn ook Tomtom forums die vol staan met problemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rolver
Gast
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 16 Maart 2007, 23:04:21 » |
|
Misschien mis ik wat, Maar als Saab liefhebber ben ik lid van het Saab forum. Daar zijn uiteraard ook negatieve geluiden te beluisteren maar het positieve overheerst in hoge mate. En dat mis ik hier. Had verwacht na mijn opmerking een stroom van postieve berichtgeving op gang zou komen maar niets is minder waar. Uiteraard ga je hier alleen maar problemen vinden. Daarvoor dient een forum : problemen oplossen Ik ben dit absoluut niet met Sylvester eens. Forum=groepsdiskussie van deskundigen  en geen stortplaats van klagers. Blijf toch vol goede verwachting van de 710 die morgen (zaterdag) komt. Eind volgende week heb ik een rit van Denemarken (waar ik woon) via midden Duitsland naar Nederland en weer naar DK. Een week later moet ik op diverse plaatsen in Zweden zijn, waarna ik naast de eventuele vragen die ik heb zeker het positieve element niet zal vergeten. Het komt uiteindelijk het produkt ten goede. Groet, Rolver
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|