Mioforum
8 Februari 2012, 10:09:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: ervaringen  (gelezen 24943 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #90 Gepost op: 16 Maart 2007, 23:48:21 »

De meeste 'problemen' kun je zelf oplossen door de manuals door te lezen. Veel gebruikers hebben daar een broertje dood aan en stellen liever een vraag. We houden hier niet van RTFM antwoorden, dus krijgt iedereen hier gewoon antwoord.

Veel klachten komen neer op
- slecht reageren van Mio op vragen
- slecht werkende update procedure
- ontbrekende manuals op de meegeleverde DVD's
- slechte stem van de Nederlands sprekende Anki

Helaas zijn die klachten terecht. Hopelijk krijgt Mio die eerste twee problemen snel onder de knie. Het derde gaan ze denk ik niet oplossen voor de bestaande generatie apparaten. De manuals zijn wel bij Mio te downloaden. Voor het vierde probleem zijn ze afhankelijk van hun software leverancier iGO, maar gelukkig zijn er beter klinkende stemmen voor MioMap gemaakt door enkele creatievelingen.

Dan is (was?) er nog een probleem met de TMC. Er is net een update van de software beschikbaar gekomen. Hopelijk is daarmee dat probleem uit de wereld.

Verder vind je hier enorm veel vragen en antwoorden over zelf aangebrachte toevoegingen en veranderingen aan de Mio's. Die zijn meestal niet aangebracht uit noodzaak, maar gewoon omdat het kan. De mens wil zich graag onderscheiden.

We hebben ook "Het grote positive ervaringen topic" en er zijn wel meer berichten van blije mensen te vinden.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Rolver
Gast
« Antwoord #91 Gepost op: 18 Maart 2007, 09:52:02 »

Mac,
Ik blader eerst de manuals aan flarden voor ik het betreffende apparaat ook maar durf aan te raken.
Heb inmiddels alles in "Het grote positive ervaringen topic" doorgespit, waarna mijn hoop ernstig is toegenomen.
Vermoedelijk gaat mijn positieve ervaring snel naar het gelijknamige topic.

Groet, Rolf
intruder
Gast
« Antwoord #92 Gepost op: 18 Maart 2007, 14:27:29 »

Zo veel reacties, maar niet erg positief op de nieuwe versie 3.2.

Als nieuweling en ook nog eens een leek, wat is jullie advies, wel of niet de nieuwe versie instaleren:downtown: of gewoon 3.0 houden en wachten op een goeie. thumbs
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #93 Gepost op: 20 Maart 2007, 00:14:41 »

Ach...die negatieve berichten vallen eigenlijk best wel mee vind ik.
Als ik hier zo'n beetje rondlees zie ik idd. een hoop negative berichten...maar ze gaan wel allemaal over hetzelfde.

Het TMC gedoe..maar lang niet altijd de fout van de in de Mio aanwezige software...

De stem...tja...ik zal maar niet beginnen over al die andere navigatie systemen waarvan ik de stem niet mooi vond, das persoonlijk maar ook oplosbaar.
(zat vanmiddag nog in een dikke dure volvo met zo'n dikduur ingebouwd systeem waar je niks aan kan veranderen verplicht naar een onduidelijke mannenstem te luisteren....met mijn Mio aan het raam geplakt heel blij met al mijn stemmen-keuzes... en instel-keuzes....en software-keuzes....en ...nah...zo kan ik nog wel ff doorgaan....

Ontbrekende manuals ?
Uitleg vind je overal tegenwoordig en ik ken maar weinig dingen waar een fatsoenlijke manual bijzat.

Een manual is een vod papier wat je pakt als je het echt niet meer weet ..... en waarbij je dan tot de conclusie komt dat je aan dat manual ook niks hebt.... das vrijwel standaard.
Daarom hebben we internet...daarom heeft een site als deze zoveel bestaansrecht.

Het lijstje wat bijv. hierboven in een bericht staat vind ik allen eigenlijk onbelangrijke zaken, behalve dat update-probleem.
Hoewel ik de weg toch wel zal vinden hoor...ook zonder die ene nieuwe straat in Duitsland of elders op mijn Mio...want grote veranderingen zijn het niet.

Maar goed, ook daar zal vast hard aan gewerkt worden.
Ik las hier net ergens een boze mail van iemand die dit naar Mio gestuurd heeft, althans zo doet het vermoeden...met dreigementen enzo naar diverse instanties.
Nutteloos nmm.
Bedenkend dat de update-problemen nu toch al wel even duren , vind ik dit ook eigenlijk nog steeds niet geheel terrecht om zo tekeer te gaan.
De update's zijn nog steeds gratis... dus wat hebben we eigenlijk te klagen?
Oww...dat ene jaar waarover je maar gratis update's zou krijgen ?
Misschien...krijgen we die wel langer omdat er nu iets behoorlijk fout is gegaan ?
Het zal , de service van Mio tot nu toe kennende (lees hiervoor ook eens de positieve verhalen) , vast goedkomen....

Nick
« Laatste verandering: 20 Maart 2007, 00:18:10 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
intruder
Gast
« Antwoord #94 Gepost op: 20 Maart 2007, 00:57:58 »

Bedankt Nick, gaat mij eigenlijk alleen om de route en het terug vinden van de auto de POI tanken eten, vrouw moet plassen applause
Vind het ook wel handig om foto,s er op te zetten, als je op de camping ben en wat kan laten zien van het thuisfront en zo.
Route opslaan lijkt mij ook erg handig, maar ben nog niet toe aan de instalatie van de aangepaste software en zo, te digibeet nog. downtown happy7
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #95 Gepost op: 20 Maart 2007, 13:50:17 »

En al die dingen zijn....naast die gratis up-date's.....ook mogelijk....en nog veel meer !
IK zal dus niet mopperen, ik weet precies wat ik gekocht heb door me vooraf behoorlijk te verdiepen in mijn keuze en kende dus ook vooraf de "probleempjes".
Een ieder die hier schrijft op een forum had hetzelfde kunnen doen, das het mooie van internet.

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
LucVe
Gast
« Antwoord #96 Gepost op: 23 April 2007, 19:29:06 »

Ik heb ook het probleem van vastlopen en ik heb inderdaad ook het gevoel dat het aan de warmte ligt.
hij hangt lekker in de zon met z'n zuignapje. ik heb geen airco en overdag veel problemen met vastlopers.
's morgens en 's avonds heb ik het probleem niet.
helaas nog geen oplossing kunnen lezen in het forum.

Bij mij zijn de vastlopers gestopt na een harde reset en het opnieuw updaten nadat ik op mijn PC de virusscanner en firewall had afgezet.  Ik weet niet of dit DE oplossing is, maar bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
j.vollenbroek
Gast
« Antwoord #97 Gepost op: 2 Mei 2007, 19:05:35 »

Wat ik gehoord en gelezen heb is het nu niet mogelijk om aan de C510E met versie 3.2. een TMC module voor aan te schaffen omdat dit niet zou werken.
Bij aanbiedingen van deze CV510E is deze TMC module nog wel als accesoire te koop.

Weet iemand daar een antwoord op?
Dokiedokie
Gast
« Antwoord #98 Gepost op: 9 Mei 2007, 19:21:46 »

Ik heb het apparaat nu vanaf afgelopen zaterdag (C510) en zit sterk te twijfelen of ik hem terug ga brengen. Hij heeft vandaag de vuurdoop gehad, moest een lange rit maken.

Mijn lijst met navi-ergenissen van vandaag (ritje Groningen - Den Haag):

- Aanwijzingen veel te laat in Den Haag was het een drama.
- Afstanden kloppen niet (je staat voor een bocht en op de Mio is het nog 30mtr)
- Snelheid bij rijden klopt voor geen meter (heb digitale teller in mijn golf 5 en die wijkt echt geen 23km af bij 160)
- Bij stilstaan ga ik nog steeds 5kmph?
- Soms is hij helemaal in de war, zit ik op de kaart ineens op de Moesstraat terwijl ik op de parallelweg rij.
- De routebegeleiding via stem klopt niet en klinkt nergens naar, halve zinnen, taalfouten etc. (heb ook de nieuwe stem Anki3)
- Slechte GPS ontvangst (duurt ook erg lang als ik 's ochtends wegga)
- TMC niet volledig en foutieve informatie(mis heleboel flitsers en er staan mobiele flitsers die er niet zijn)
- Door TMC steeds nieuwe routeberekeningen en stuurt apparaat me bij file de snelweg af (en automatisch herberekenen staat uitgeschakeld).
- Ontzettend oude informatie (je kunt al twee jaar niet meer linksaf op Julianaplein Groningen vanaf de A7)
- Het systeem neemt de raarste routes, ben 5 jaar  taxichauffeur in Groningen geweest tijdens mijn studie en weet de weg goed, het klopt gewoon niet)

Ga ik dit oplossen als ik TomTom erop zet?

En nog even offtopic:

- Telefoonlijst niet benaderbaar tijdens navigeren (lijst pas na 5min beschkbaar door vele nummers)
- Bluetooth niet feilloos, valt ineens weg soms en de telefoon wordt niet aangenomen
- Geluidskwaliteit telefoon belabberd, kan niemand verstaan en zij mij ook niet

Ben nu klaar met tikken en bekijk de lijst. Ben er denk ik wel uit. Tenzij er hier iemand mij kan overtuigen dat ik hem niet terug moet brengen.
« Laatste verandering: 9 Mei 2007, 19:23:28 door Dokiedokie » Gelogd
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #99 Gepost op: 9 Mei 2007, 21:56:04 »

Wat ik gehoord en gelezen heb is het nu niet mogelijk om aan de C510E met versie 3.2. een TMC module voor aan te schaffen omdat dit niet zou werken.
Bij aanbiedingen van deze CV510E is deze TMC module nog wel als accesoire te koop.

Weet iemand daar een antwoord op?

Met de C510(e) kan je wel tmc berichten ontvangen , maar daar moet je wel een tmc ontvanger/antenne voor aansluiten.
Die zijn appart te koop.
Veel info hierover staat in de apparte tmc lijn.

Nick

Mio 268 met Igo8
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #100 Gepost op: 9 Mei 2007, 22:45:52 »

Ik heb het apparaat nu vanaf afgelopen zaterdag (C510) en zit sterk te twijfelen of ik hem terug ga brengen. Hij heeft vandaag de vuurdoop gehad, moest een lange rit maken.
Mijn lijst met navi-ergenissen van vandaag (ritje Groningen - Den Haag):
Lange lijst dus antwoorden er maar even tussen geschreven.

Citaat
- Aanwijzingen veel te laat in Den Haag was het een drama.
Op te lossen door ander stem uit de schatkist erop te zetten , er is een dame uhhh....wat bewerkt  angel4 en die geeft WEL op tijd haar meldingen.
Verder kan je het audio bestand ook zelf aanpassen maar dan moet je je daar eerst wel even in verdiepen.
Resultaat kan dan wel wezen dat je een aardige stem hoort die foutloze meldingen op tijd geeft.....en das wel leuk natuurlijk.

Citaat
- Afstanden kloppen niet (je staat voor een bocht en op de Mio is het nog 30mtr)
Elk navigatie apparaat loopt wat achter bij de werkelijkheid.
Voor het oog redelijk op te lossen door een bitmapje over je pijltje heen te zetten wat langer is dan het pijltje... er is hiervoor een auto-bitmapje beschikbaar op dit forum.

Citaat
- Snelheid bij rijden klopt voor geen meter (heb digitale teller in mijn golf 5 en die wijkt echt geen 23km af bij 160)
Ja dus...die wijkt echt wel af.....die van je auto dan.
Dit is een wettelijk verplichte afwijking die elke auto teller heeft.
Je autoteller geeft...als het goed is....meer aan dan je in werkelijkheid rijd.

Citaat
- Bij stilstaan ga ik nog steeds 5kmph?
Stilstaand geeft idd. geen stabiel punt....volgens mijn Mio spring ik ook toch zeker wel een 15 meter hoog bijv. en ook in blijkbaar erg diepe putten....al zie ik ze niet en zit ik netjes stil....
Voor elk toestel moeilijk om in stilstand ook een stil signaal af te geven blijkbaar want ik heb dit ook op route66 en tt op mijn foon.
Geen enkel programma waarmee ik coördinaten af kan lezen (zowel op de Mio , foon en pda) staat stil als ik dat ook doe.
Pas waneer je gaat bewegen worden de metingen redelijk zuiver.
Hierover is uitleg gegeven in andere delen van het forum.

Citaat
- Soms is hij helemaal in de war, zit ik op de kaart ineens op de Moesstraat terwijl ik op de parallelweg rij.
Dan heb je misschien bij instelling ingesteld dat het pijltje op de (route)weg moet blijven staan ?
Daarnaast kloppen veel wegen niet met de werkelijke planning zoals ze zouden MOETEN liggen bij aanleg op te tekening , liggen ze maar zo een aantal meter verder dan wat op de kaart staat.(zie ook onderin dit bericht bij je tomtom-vraag)

Citaat
- De routebegeleiding via stem klopt niet en klinkt nergens naar, halve zinnen, taalfouten etc. (heb ook de nieuwe stem Anki3)
Er zijn mooiere en taal-technies betere stemmen te downloaden op deze site.

Citaat
- Slechte GPS ontvangst (duurt ook erg lang als ik 's ochtends wegga)
Ook hier is al een progje voor , maar een begin-signaal krijgen vanuit een rijdende auto duurt altijd langer dan vanuit stilstand.

Citaat
- TMC niet volledig en foutieve informatie(mis heleboel flitsers en er staan mobiele flitsers die er niet zijn)
Heeft niets met de Mio te maken maar met de uitzender van de tmc berichten.

Citaat
- Door TMC steeds nieuwe routeberekeningen en stuurt apparaat me bij file de snelweg af (en automatisch herberekenen staat uitgeschakeld).
Das een vreemde....kijk nog even na of die echt uitgeschakeld staat....dit is hier nog nooit voorgekomen.
TMC staat altijd aan in de auto maar nooit wordt de route vanzelf veranderd omdat ik dat zo ingesteld heb.

Citaat
- Ontzettend oude informatie (je kunt al twee jaar niet meer linksaf op Julianaplein Groningen vanaf de A7)
Doorgeven aan de kaartmaker dus....indien niemand dat doet wordt het ook niet aangepast....maar ook hier niet de schuld van je Mio.

Citaat
- Het systeem neemt de raarste routes, ben 5 jaar  taxichauffeur in Groningen geweest tijdens mijn studie en weet de weg goed, het klopt gewoon niet)
Tja...ik ken Groningen niet dus kan daar niets zinnigs over zeggen.
Dat het niet altijd de route neemt zoals ik die zou nemen in bekend gebied was me ook wel opgevallen.
De kortste weg is ook de kortste weg, al is dat soms voor het oog raar maar rekenen zal dat ding wel kunnen... misschien als je hem anders instelt , kortst , snelst , eenvoudigst , auto, bus, vrachtwagen enz. ....zoveel combies dat net zoveel verschillende routes geeft.

Citaat
Ga ik dit oplossen als ik TomTom erop zet?
Hahahahaha ..sorry.... ja...waarom niet proberen ?
Wat kaartmateriaal betreft kan ik je alvast teleur-stellen....
ALs ik op mijn tom tom of route66 naar zwolle rij dan zit ik niet op de weg maar met mijn auto in het water.....net als met mijn mio.

Citaat
En nog even offtopic:
Vind dit niet offtopic daar het hier wel om de Mio gaat en niet de kaartmaker ofzo.

Citaat
- Telefoonlijst niet benaderbaar tijdens navigeren (lijst pas na 5min beschkbaar door vele nummers)
- Bluetooth niet feilloos, valt ineens weg soms en de telefoon wordt niet aangenomen
EEN van de redenen waarom ik een navigatie systeem zoals de MIO wilde  hebben was nu juist deze...het ingebouwde BT.
Hier heb ik nog nooit geen problemen mee gehad , buiten het synchroniseren met outlook.

Citaat
- Geluidskwaliteit telefoon belabberd, kan niemand verstaan en zij mij ook niet
Ik heb een zeer luidruchtige wagen....maar versta anderen toch goed.
Je zou misschien de Mio op je radio aan kunnen sluiten zodat i nog harder kan ?
Het jou niet kunnen verstaanprobleempje is ook al op te lossen .... door het gaatje in je houdertje even wat groter maken...dat is nml. wel erg klein en bedekt je microfoontje gedeeltelijk.
Met hier als resultaat dat ik geen klachten meer hoor hierover.

Citaat
Ben nu klaar met tikken en bekijk de lijst. Ben er denk ik wel uit. Tenzij er hier iemand mij kan overtuigen dat ik hem niet terug moet brengen.
Mwah...ieder zijn eigen keus natuurlijk... ik ga je niet overtuigen, maar ben dat zelf al lang  mrgreen

Mio 268 met Igo8
nici77
Gast
« Antwoord #101 Gepost op: 12 Mei 2007, 09:36:47 »

Ik voor het eerst een mio  (h610) met de v3.2 Ik ondervind er geen probemen mee. Het enige wat ik gewoon irritant vindt is de nederlands stem. Dus nu gebruik ik maar de Belgische niet top maar wel better. Verder heb ik geen problemen met het te laat aangegeven van aanwijzigingen ofzo (zelfs niet met hogere snelheden mrgreen)

Dokiedokie
Gast
« Antwoord #102 Gepost op: 12 Mei 2007, 18:36:35 »

Lange lijst dus antwoorden er maar even tussen geschreven. - Heel veel tekst

Bedankt  voor je oplossingen. Zodra ik toegang heb tot de schatkist zal ik ermee aan de slag gaan. Maar ben je het niet met me eens, dat na veel customizen het inderdaad goed is, maar dat het eigenlijk raar is dat je zelf zoveel moet klooien om de boel goed in orde te krijgen? Waarom betaal ik veel geld voor een product waar ik eerst nog een paar uur kluswerk in moet stoppen voordat het redelijk in orde is? Dat is hetzelfde als een auto kopen bij de dealer, waar je vervolgens nog een uitlaat, ruitewissers en een stuur in moet zetten...

Maar misschien ben ik te onervaren; is er een andere navi die wel ineenkeer perfect is? (Garmin/TomTom/Becker etc)
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #103 Gepost op: 12 Mei 2007, 20:48:59 »

Eigenlijk ben ik het niet met je eens nee  mrgreen

Dat knutselen is iets wat we zelf doen en willen.... maar het toestel kopen ook.
Vooraf heb je mogelijkheden zat om zo'n ding uitgebreid te bekijken (bijv. in de winkel), of op speurtocht te gaan naar verschillen en wat andere er van vinden....(gebruikers ervaringen zat te lezen op Inet)
Ofwel .... voor aanschaf kan je al eigenlijk al erg goed weten wat de voordelen van een bepaald toestel voor jou persoonlijk zijn, of juist de nadelen ?

Ik heb wel degelijk grondig alles vergeleken voor ik dit toestel kocht.
Heel veel gelezen ook op heel veel forums, van alle soorten en merken navigatie toestellen die mij aanspraken.
Het is (C710) toch een behoorlijke aanschaf (ben al iets ouder en reken alles nog om naar de gulden) die als het goed is jaren mee moet, zoiets koop ik dan niet in een opwelling.
Ik kende de beperkingen en problemen dus vóór aanschaf... maar wist ook dat wat we nu doen juist met dit toestel mogelijk was.... het veranderen naar een zeer persoonlijke smaak in velen opzichten qua scherm-uiterlijk en inhoud.
Met mijn toch echt beperkte kennis en de hulp op dit forum van vele aardige mensen , ben ik in staat een voor mij persoonlijk leuk ding te hebben en te kunnen gebruiken en mis eigenlijk niets echt in dit doosje.

Beperkingen heeft natuurlijk elk toestel...het een echter wat meer dan het andere.
Ik ben echter wel en nog steeds dik tevreden met wat ik heb.
Tot er weer een komt met nog veel meer mogelijkheden natuurlijk angel4 maar voorlopig heb ik hier al vele uren plezier aan en geen spijt het gekocht te hebben.

Nick

Mio 268 met Igo8
@marco
Gast
« Antwoord #104 Gepost op: 20 Mei 2007, 19:15:05 »

Na de update maakt hij op sommige wegen een onlogische route waardoor ik in een u wordt gestuurd.
Verder weinig veranderd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: