Ik heb het apparaat nu vanaf afgelopen zaterdag (C510) en zit sterk te twijfelen of ik hem terug ga brengen. Hij heeft vandaag de vuurdoop gehad, moest een lange rit maken.
Mijn lijst met navi-ergenissen van vandaag (ritje Groningen - Den Haag):
Lange lijst dus antwoorden er maar even tussen geschreven.
- Aanwijzingen veel te laat in Den Haag was het een drama.
Op te lossen door ander stem uit de schatkist erop te zetten , er is een dame uhhh....wat bewerkt

en die geeft WEL op tijd haar meldingen.
Verder kan je het audio bestand ook zelf aanpassen maar dan moet je je daar eerst wel even in verdiepen.
Resultaat kan dan wel wezen dat je een aardige stem hoort die foutloze meldingen op tijd geeft.....en das wel leuk natuurlijk.
- Afstanden kloppen niet (je staat voor een bocht en op de Mio is het nog 30mtr)
Elk navigatie apparaat loopt wat achter bij de werkelijkheid.
Voor het oog redelijk op te lossen door een bitmapje over je pijltje heen te zetten wat langer is dan het pijltje... er is hiervoor een auto-bitmapje beschikbaar op dit forum.
- Snelheid bij rijden klopt voor geen meter (heb digitale teller in mijn golf 5 en die wijkt echt geen 23km af bij 160)
Ja dus...die wijkt echt wel af.....die van je auto dan.
Dit is een wettelijk verplichte afwijking die elke auto teller heeft.
Je autoteller geeft...als het goed is....meer aan dan je in werkelijkheid rijd.
- Bij stilstaan ga ik nog steeds 5kmph?
Stilstaand geeft idd. geen stabiel punt....volgens mijn Mio spring ik ook toch zeker wel een 15 meter hoog bijv. en ook in blijkbaar erg diepe putten....al zie ik ze niet en zit ik netjes stil....
Voor elk toestel moeilijk om in stilstand ook een stil signaal af te geven blijkbaar want ik heb dit ook op route66 en tt op mijn foon.
Geen enkel programma waarmee ik coördinaten af kan lezen (zowel op de Mio , foon en pda) staat stil als ik dat ook doe.
Pas waneer je gaat bewegen worden de metingen redelijk zuiver.
Hierover is uitleg gegeven in andere delen van het forum.
- Soms is hij helemaal in de war, zit ik op de kaart ineens op de Moesstraat terwijl ik op de parallelweg rij.
Dan heb je misschien bij instelling ingesteld dat het pijltje op de (route)weg moet blijven staan ?
Daarnaast kloppen veel wegen niet met de werkelijke planning zoals ze zouden MOETEN liggen bij aanleg op te tekening , liggen ze maar zo een aantal meter verder dan wat op de kaart staat.(zie ook onderin dit bericht bij je tomtom-vraag)
- De routebegeleiding via stem klopt niet en klinkt nergens naar, halve zinnen, taalfouten etc. (heb ook de nieuwe stem Anki3)
Er zijn mooiere en taal-technies betere stemmen te downloaden op deze site.
- Slechte GPS ontvangst (duurt ook erg lang als ik 's ochtends wegga)
Ook hier is al een progje voor , maar een begin-signaal krijgen vanuit een rijdende auto duurt altijd langer dan vanuit stilstand.
- TMC niet volledig en foutieve informatie(mis heleboel flitsers en er staan mobiele flitsers die er niet zijn)
Heeft niets met de Mio te maken maar met de uitzender van de tmc berichten.
- Door TMC steeds nieuwe routeberekeningen en stuurt apparaat me bij file de snelweg af (en automatisch herberekenen staat uitgeschakeld).
Das een vreemde....kijk nog even na of die echt uitgeschakeld staat....dit is hier nog nooit voorgekomen.
TMC staat altijd aan in de auto maar nooit wordt de route vanzelf veranderd omdat ik dat zo ingesteld heb.
- Ontzettend oude informatie (je kunt al twee jaar niet meer linksaf op Julianaplein Groningen vanaf de A7)
Doorgeven aan de kaartmaker dus....indien niemand dat doet wordt het ook niet aangepast....maar ook hier niet de schuld van je Mio.
- Het systeem neemt de raarste routes, ben 5 jaar taxichauffeur in Groningen geweest tijdens mijn studie en weet de weg goed, het klopt gewoon niet)
Tja...ik ken Groningen niet dus kan daar niets zinnigs over zeggen.
Dat het niet altijd de route neemt zoals ik die zou nemen in bekend gebied was me ook wel opgevallen.
De kortste weg is ook de kortste weg, al is dat soms voor het oog raar maar rekenen zal dat ding wel kunnen... misschien als je hem anders instelt , kortst , snelst , eenvoudigst , auto, bus, vrachtwagen enz. ....zoveel combies dat net zoveel verschillende routes geeft.
Ga ik dit oplossen als ik TomTom erop zet?
Hahahahaha ..sorry.... ja...waarom niet proberen ?
Wat kaartmateriaal betreft kan ik je alvast teleur-stellen....
ALs ik op mijn tom tom of route66 naar zwolle rij dan zit ik niet op de weg maar met mijn auto in het water.....net als met mijn mio.
En nog even offtopic:
Vind dit niet offtopic daar het hier wel om de Mio gaat en niet de kaartmaker ofzo.
- Telefoonlijst niet benaderbaar tijdens navigeren (lijst pas na 5min beschkbaar door vele nummers)
- Bluetooth niet feilloos, valt ineens weg soms en de telefoon wordt niet aangenomen
EEN van de redenen waarom ik een navigatie systeem zoals de MIO wilde hebben was nu juist deze...het ingebouwde BT.
Hier heb ik nog nooit geen problemen mee gehad , buiten het synchroniseren met outlook.
- Geluidskwaliteit telefoon belabberd, kan niemand verstaan en zij mij ook niet
Ik heb een zeer luidruchtige wagen....maar versta anderen toch goed.
Je zou misschien de Mio op je radio aan kunnen sluiten zodat i nog harder kan ?
Het jou niet kunnen verstaanprobleempje is ook al op te lossen .... door het gaatje in je houdertje even wat groter maken...dat is nml. wel erg klein en bedekt je microfoontje gedeeltelijk.
Met hier als resultaat dat ik geen klachten meer hoor hierover.
Ben nu klaar met tikken en bekijk de lijst. Ben er denk ik wel uit. Tenzij er hier iemand mij kan overtuigen dat ik hem niet terug moet brengen.
Mwah...ieder zijn eigen keus natuurlijk... ik ga je niet overtuigen, maar ben dat zelf al lang