Mioforum
23 Mei 2012, 20:16:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: ervaringen  (gelezen 25657 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
lapje
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Oktober 2006, 23:16:33 »

Ik moet helaas constateren dat de update erg tegenvalt. Ik had naast het wegwerken van bugs ook wel wat nieuwe gadgets verwacht. Met name op het gebied van TMC is de update zeer matig. Nog steeds geen mogelijkheid voor eigen keuze bij melding van file. Ik weet uit ervaring dat bij TomTom je in geval van een file te zien krijgt wat je tijdwinst cq verlies is als je de file wilt vermijden. Je kunt dan zelf kiezen om in de file te blijven staan of om te rijden. Ik zou zeggen MIO: beter goed gejat dan slecht bedacht. Ook valt mij op dat de weergave van de file op de kaart zeer onnauwkeurig is. Vaak geeft de MIO al ver voor de file aan dat je de snelweg af moet om de filevermijding in te zetten. Op de kaart wordt gewoon een heel groot weggedeelte grafisch weergegeven als file terwijl deze in werkelijkheid veel korter is.

Jammer MIO, op naar de volgende ECHTE update.
johan1965
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Oktober 2006, 09:26:56 »

Als ik vanuit het hoofdscherm naar mijn Mio Map ga zie ik bovenin Mio Map v3.1 staan.
Ik verwacht dan dat ik niet de laatste versie v3.2 op mijn Mio heb staan.
Zodra ik een update doe geeft hij aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.

Ik mis toch sommige mogelijkheden zoals de benummering van de afslagen van snelwegen.

Heb ik toch de laatste versie?

Zo nee, hoe krijg ik dan wel de v3.2 op mijn Mio........

Alvast bedankt voor de reacties... happy7

Johan
Norbert
Norbert, we zullen je steeds in gedachte houden.
Ere moderator
**

Geslacht: Man

« Antwoord #17 Gepost op: 19 Oktober 2006, 10:28:01 »

Als ik vanuit het hoofdscherm naar mijn Mio Map ga zie ik bovenin Mio Map v3.1 staan.
Ik verwacht dan dat ik niet de laatste versie v3.2 op mijn Mio heb staan.
Zodra ik een update doe geeft hij aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.

Ik mis toch sommige mogelijkheden zoals de benummering van de afslagen van snelwegen.

Heb ik toch de laatste versie?

Zo nee, hoe krijg ik dan wel de v3.2 op mijn Mio........

Alvast bedankt voor de reacties... happy7

Johan

Dan zijn er 2 mogelijkheden:

1. De updater heeft niet naar behoren gewerkt.
2. Je hebt een 'oude' data.zip teruggeplaatst.

Oplossingen:

Voor mogelijkheid 1.
Verwijder de gehele inhoud van de de directory waarin de updater staat, installeer en draai hem opnieuw.

Voor mogelijkheid 2.
Controleer door in het hoofdmenu op de hamer en sleutel te klikken en daarna op Over Mio welke versie van MioMap je ècht hebt. De tekst die jij meldt is gewoon tekst en staat ergens in een van de data.zip files.
Als je nu ook hier V3.1x hebt staan ga je naar Oplossing 1 anders plaats de originele data.zip die je bij de update gedownload hebt terug! Ik ga er tenminste van uit dat je deze bewaard hebt!

Succes,
Norbert

In Memoriam Norbert
Een fijne en zeer sympathieke man, is helaas veel te vroeg heengegaan. Wij hopen dat zijn noeste werk voor het Mioforum in zijn geest zal worden voortgezet door anderen ...
herman1703
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 19 Oktober 2006, 17:20:13 »

Ik heb ook de al een paar dagen de update naar 3.2 gedaan en nu gebeurd er wel iets raars.
Als ik de mio opzet staat de groene pijl een straat verder dan waar ik me bevind, ik kan dat gemakkelijk zien als ik thuis vertrek, hij is er ongeveer een 50-tal meter naast.
Als ik begin te rijden gaat hij wel onmiddelijk naar de juiste positie, heel raar, vroeger deed hij dat niet.
Het is niet storend en het kan ook geen kwaad maar ik dacht dat het toch het vermelden waard was.
lapje
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 19 Oktober 2006, 20:11:34 »

Wat ik helaas bij de MIO nog steeds niet OK vindt is het overzicht als je op snelwegen een afslag moet nemen.  Ik heb het dan met name over de weergave op het scherm. Je hebt weinig overzicht over de afslag die genomen dient te worden. Dit is met name lastig wanneer er twee afslagen in één hoofdafslag zit. Met name in Duitsland kom je dit vaak tegen. Ook met de hacked versie kun je ondanks dat je de zoom kunt instellen niet echt een prettig overzicht krijgen.
johan1965
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Oktober 2006, 01:09:07 »

Dan zijn er 2 mogelijkheden:

1. De updater heeft niet naar behoren gewerkt.
2. Je hebt een 'oude' data.zip teruggeplaatst.

Oplossingen:

Voor mogelijkheid 1.
Verwijder de gehele inhoud van de de directory waarin de updater staat, installeer en draai hem opnieuw.

Voor mogelijkheid 2.
Controleer door in het hoofdmenu op de hamer en sleutel te klikken en daarna op Over Mio welke versie van MioMap je ècht hebt. De tekst die jij meldt is gewoon tekst en staat ergens in een van de data.zip files.
Als je nu ook hier V3.1x hebt staan ga je naar Oplossing 1 anders plaats de originele data.zip die je bij de update gedownload hebt terug! Ik ga er tenminste van uit dat je deze bewaard hebt!

Succes,
Norbert

Tx voor je reactie Norbert...

Helaas is het allemaal niet gelukt,
Om te beginnen in Over Mio staat :"Mio Map program version:v3.11 May 25 2006"
Ik heb daarna alles wat ik kon vinden verwijderd van mijn pc en hierna weer Mio transfer ge installeerd.
Ik kreeg dus weer de melding dat er geen update beschikbaar is.
Wat gaat er verkeerd???

Johan
bzguy
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 20 Oktober 2006, 12:28:17 »

ik vind persoonlijk dat de actuele snelheid iets groter had mogen worden weergegeven ...

BTW : is de software van de 510 100 % compatibel met de 710 ? Meer bepaald dat data.zip bestand Knipoog ...
« Laatste verandering: 20 Oktober 2006, 12:30:28 door bzguy » Gelogd
peter345
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 20 Oktober 2006, 17:37:55 »

Als je de Mio C710 instelt op Korte route dan valt het mij op dat hij je de aanwijzing geeft links de rotonde te nemen. Lijkt me erg gevaarlijk s68

Soms wel korter als je linksaf moet mrgreen
JesusPassion
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 20 Oktober 2006, 19:58:56 »

ik vind persoonlijk dat de actuele snelheid iets groter had mogen worden weergegeven ...

BTW : is de software van de 510 100 % compatibel met de 710 ? Meer bepaald dat data.zip bestand Knipoog ...

De miomap v3.2 is voor alle Cx10 modellen hetzelfde.
De data.zip bepaald wat wel niet moet draaien op het apparaat.
Smokey
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 21 Oktober 2006, 07:20:07 »

Ik moet helaas constateren dat de update erg tegenvalt. Ik had naast het wegwerken van bugs ook wel wat nieuwe gadgets verwacht. Met name op het gebied van TMC is de update zeer matig. Nog steeds geen mogelijkheid voor eigen keuze bij melding van file. Ik weet uit ervaring dat bij TomTom je in geval van een file te zien krijgt wat je tijdwinst cq verlies is als je de file wilt vermijden. Je kunt dan zelf kiezen om in de file te blijven staan of om te rijden. Ik zou zeggen MIO: beter goed gejat dan slecht bedacht.

Jammer MIO, op naar de volgende ECHTE update.
100% mee eens.

In feite is de TMC onbruikbaar, MIO wist van onze wensen/opmerkingen over de tekortkomingen betreffende TMC en ze hebben met update v3.2 praktisch alles geignoreerd.

Dit is een hele slechte beurt van Mio!
V3.2 is geen update, het is gerommel in de marge.
Shinto
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 21 Oktober 2006, 13:52:38 »

Is het jullie ook opgevallen dat bij het op de snelweg rijden de mio soms vreemde aanwijzingen geeft?
Bij sommige afslagen geeft hij wel aan dat je rechtdoor moet rijden.... bij anderen weer niet. Enig idee iemand? Typering van de wegen in de kaartgegevens of iets dergelijks?

Bij mij hoor ik wel vaak "links aanhouden" als ik op een snelweg zit en voorbij een tankstation of parkeerplaats rijd, erg irri
drh
Lid
**

« Antwoord #26 Gepost op: 22 Oktober 2006, 18:25:15 »

Deze middag de versie 3.2 uitgeprobeert met de c210. Hier mijn bevindingen:
Toen ik de c210 in de auto aan schakelde startte hij op in nachtscherm, waarschijnlijk omdat hij de satellieten nog niet gevonden had de tijd was wel correct. Er is totaal niks geen verandering waar te nemen bij de snelheid waarschuwingen, zo is nog steeds 80 te zien waar je al jaren 60 moet rijden en laat het bord 100 zien terwijl je 80 mag. Ik geloof dat hij het bord 60 niet eens kent, Ik heb hem nog nooit op mijn scherm gezien. Ook geen verbetering wat betreft de oprit van de snelweg steeds de mededeling u rijt te hard. Schijnbaar hebben de makers nog niet door dat je snelheid moet maken om in te voegen. Op dezelfde weg de melding ga nu flauw naar links, zonder dat er een afslag in de buurt is. Kortom na 2 uurtjes rijden heb ik geen verbeetringen kunnen ontdekken bij de vorige versie. Ik heb zelfs het idee dat hij trager is met het vinden van de satellieten, wat normaal in no time gefixt was duur nu toch behoorlijk lang. Kan natuurlijk zijn dat het de eerste keer was met de nieuwe software of dat de weersomstandigheden niet optimaal was.
« Laatste verandering: 22 Oktober 2006, 18:44:34 door drh » Gelogd

Met de Mio C220 kom je er wel!

Mvg, drh
Sylvester
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Oktober 2006, 20:05:47 »

Er is niks veranderd aan de kaartinhoud, althans niet de snelheden.
Maar er is wel degelijk vanalles veranderd hoor. Achter de schermen zijn er wel heel wat verschillen, bv. de huisnummers zouden nu beter moeten werken.
Als je alle topics eens goed leest, zal je wel merken wat er allemaal is veranderd.

Dit is een hele slechte beurt van Mio!
V3.2 is geen update, het is gerommel in de marge.
Misschien een kleine uitleg : het gaat hier over een update , geen upgrade.
Volgens de dikke is daar geen verschil tussen, maar toch...
Een update is eigenlijk bedoeld om onmogelijke foutjes weg te werken en te verbeteren. Deze is meestal gratis. De aanpassingen zijn meestal niet visueel merkbaar.
Vb. Versie 3.11 naar 3.2
Een upGRADE is een grotere aanpassing, vooral wat funcionaliteit betreft, met nieuwe features. Deze is ook meestal niet gratis.
Vb. Versie 2 naar 3
« Laatste verandering: 22 Oktober 2006, 20:07:54 door Sylvester » Gelogd
Smokey
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Oktober 2006, 20:10:08 »

Een update is eigenlijk bedoeld om onmogelijke foutjes weg te werken en te verbeteren. Deze is meestal gratis. De aanpassingen zijn meestal niet visueel merkbaar.
Vb. Versie 3.11 naar 3.2
Een upGRADE is een grotere aanpassing, vooral wat funcionaliteit betreft, met nieuwe features. Deze is ook meestal niet gratis.
Vb. Versie 2 naar 3
Ik vraag niet om nieuwe features, alles wat ik vraag is een fatsoenlijk werkende TMC waar je wat aan hebt.... angry1
Sylvester
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Oktober 2006, 20:13:20 »

Dat TMC niet is wat het zou moeten zijn, weten we ondertussen, en vermits Mio-tech hier meeleest zullen ze het zeker ook geweten hebben.
Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd hé. 
Ik denk dat ze zo snel mogelijk de 'grotere' fouten eruit hebben gewerkt (want die waren er), wat dan slaat op die 3.2, om zich nadien te kunnen concentreren op de afwerking ....
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: