Mioforum
8 Februari 2012, 21:51:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kaarten Europa van 510 op 220  (gelezen 1331 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
postbus24
Gast
« Gepost op: 31 Mei 2007, 11:15:32 »

Hoi,

Ben van plan om een tweede Mio te kopen en die 220 ziet er wel leuk uit maar ik vraag mij af of ik men SD kaartje van men 510 met de kaarten van europa op de benelux versie van die 220 kan gebruiken ?

groetjes,
pb24
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Juni 2007, 13:11:34 »

Nee... op de 220 staan andere soort kaarten dan op de 510.
Dat zou inhouden dat je ook V3.2 op je 220 moet installeren..... en dat gaat dan de iligale kant op want de licentie voor die kaarten is voor de 510 afgegeven , niet voor de 220.
Die wordt nml. verkocht met alleen regio kaarten als ik het wel heb.

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
postbus24
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juli 2007, 16:55:43 »

Verbeter mij als ik verkeerd ben, maar het zijn allemaal dezelfde kaarten alleen staat er ergens op je mio een bestand waarin staat welke kaarten je mag gebruiken. (licence.db)
Dat bestand is specifiek voor je mio (is geëncrypt met het serienummer) en kan je dus niet op een ander toestel gebruiken. Als ik het goed begrepen heb, kan je je mio zelfs weggooien als dit bestand stuk of gewist is  angry1 Het is daarom niet verkeerd om een backup hiervan te maken en deze goed bewaren.

De enige manier om de europese kaarten op de C220 te krijgen is een SD kaartje kopen waar dan een tweede licence.db op staat die eigen is aan het SD kaartje (dus een kopie hiervan nemen is ook weer zinloos)

Ook circuleren op het internet zogenaamde 'gekraakte' licence.db bestanden, als deze al werken is dat in een combinatie met oude software en oude kaarten. Totaal nutteloos dus (als je deze oude software al uberhaupt kan vinden.)

Mio heeft zen winkel goed 'beveiligd' nu weet je ook hoe en is het makkelijker om in te zien dat het verloren moeite is moest je 'duistere' plannen hebben  angel5
De Doper
Custom UI
Moderators

Mio P550 & C210

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juli 2007, 19:57:29 »

Citaat
Mio heeft zen winkel goed 'beveiligd' nu weet je ook hoe en is het makkelijker om in te zien dat het verloren moeite is moest je 'duistere' plannen hebben

Hoe beter de beveiliging, hoe groter de uitdaging.
En noem is één programma wat niet te kraken is?
Het is een eeuwig kat en muis spelletje.
Dat de Mio cracks nog niet veel te vinden zijn heeft te maken met het beperkte marktaandeel en de behoefte, niet met de beveiliging.
Maar ik ben het met je eens, gewoon de kaartjes kopen. De prijs is ff slikken maar dat ben je na een paar dagen vergeten en dan weet je zeker dat je goedwerkende kaarten hebt waar garantie op zit, etc.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: