Verbeter mij als ik verkeerd ben, maar het zijn allemaal dezelfde kaarten alleen staat er ergens op je mio een bestand waarin staat welke kaarten je mag gebruiken. (licence.db)
Dat bestand is specifiek voor je mio (is geëncrypt met het serienummer) en kan je dus niet op een ander toestel gebruiken. Als ik het goed begrepen heb, kan je je mio zelfs weggooien als dit bestand stuk of gewist is

Het is daarom niet verkeerd om een backup hiervan te maken en deze goed bewaren.
De enige manier om de europese kaarten op de C220 te krijgen is een SD kaartje kopen waar dan een tweede licence.db op staat die eigen is aan het SD kaartje (dus een kopie hiervan nemen is ook weer zinloos)
Ook circuleren op het internet zogenaamde 'gekraakte' licence.db bestanden, als deze al werken is dat in een combinatie met oude software en oude kaarten. Totaal nutteloos dus (als je deze oude software al uberhaupt kan vinden.)
Mio heeft zen winkel goed 'beveiligd' nu weet je ook hoe en is het makkelijker om in te zien dat het verloren moeite is moest je 'duistere' plannen hebben