Mioforum
23 Mei 2012, 20:23:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Waardering MIO C510E  (gelezen 831 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
J04
Gast
« Gepost op: 2 Juni 2007, 07:57:34 »

Ik heb sinds een half jaar een Mio C510E. Ik heb een 7 als rapport cijfer gegeven maar ben er wel zeer tevreden over. Eigenlijk had ik hem met een 7.5 willen waarderen. Hier volgen mijn ervaringen:
+ Veel POI's, heel handig.
+ Snelle route berekening
+ Snel gebruiksklaar, meestal snelle verbinding met de satelieten.
+ Je kunt er ook mee lopen, varen gaat ook, maar dan wil hij wel eens naar een weg op de kant springen.
++ Je kunt er dus meer mee?! Dit kan de waardering naar een 8 of hoger verhogen!

- Geen ondersteuning van de adressen in mijn Nokia 6310 i telefoon.
- Handsfree bellen, volgens de anderekant v/d lijn ben ik zacht te horen, alhoewel ik toch aardig hard aan het praten ben dan.
- Ik heb nu 3 keer gehad dat er geen geluid was, na de MIOmap software te hebben gestopt en gestart, daarna verbinding via bluetooth met mijn telefoon gemaakt, daarna was er weer geluid.
- Langzame Simulatie v/d Route
- Veel wegen waar je hier 60 mag, mag je v/d mio 80.
- Heel veel parkeerplaatsen langs de provinciale wegen worden als flitspaal getoond. Echter dit is onterecht, misschien heeft er eens een keer zo'n politieauto met camera gestaan, maar die kunnen overal staan.
- Soms duurt het zoeken van een verbinding lang
- Menu indeling is voor een startende gebruiker niet optimaal.
TerraWan
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Juni 2007, 19:23:15 »

ik heb ergens gelezen dat iemand hetzelfde probleem had met het handsfree bellen
hij was ook heel slecht te verstaan voor de persoon die hem opbelde (te laag volume) terwijl hij toch zeer hard sprak

zijn oplossing was om de houder van de mio, die dus op de zuignap arm zit (waar je dus je mio in vast klikt) om daar voorzichtig een gaatje groter te boren.

het systeem zit zo: de microfoon zit in de mio rechts onderaan, een heel klein gaatje is dat, dichtbij de harde reset knop. als je jouw mio in de houder van de wagen plaatst schuift dit microfoongaatje exact over het gaatje van de houder. nu het gaatje in die houder wat uitboren, was voldoende om zijn probleem op te lossen

mss een oplossing voor u?
J04
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 5 Juni 2007, 11:49:57 »

Hoi TerraWan,

Bedankt voor het advies. Ik heb het gaatje met een tussenstapje op-geboord naar 3.5 mm. Vandaag al diverse mensen die hadden 'geklaagd' gebeld en ik ben volgens hen nu goed verstaanbaar. Dit is zeker iets waar ze bij MIO zelf ook wat aandacht zouden moeten schenken omdat het de kwaliteit van het geheel merkbaar verbeterd!
Bedankt en groeten van J04
TerraWan
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 5 Juni 2007, 15:17:40 »

applause geen probleem, blij dat het opgelost is, zou idd iets zijn dat ze op de mio site wel mogen vermelden en in de toekomst aanpassen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: