Mioforum
8 Februari 2012, 10:28:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Snelheidswaarschuwingen  (gelezen 1823 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wimvee
Gast
« Gepost op: 15 Juni 2007, 20:07:10 »

In Nederland werken de snelheidswaarschuwingen altijd correct. In Duitsland had ik hier minder goede ervaringen mee. Soms kreeg ik waarschuwingen dat ik te snel reed, die niet overeenkwamen met het maximumsnelheidssymbool op het scherm. Op plekken waar het scherm aangaf, dat 120 km/u gereden mocht worden, werd geregeld bij veel lagere snelheid de waarschuwing 'U rijdt te snel' afgegeven. Ook gaf het scherm op sommige plekken op de autobahn, waar geen maximumsnelheid geldt plotseling een snelheidsbeperking van 100 of 120 km/u aan. Ik heb dat in Nederland nog nooit meegemaakt. Overigens was de navigatie ook in Duitsland prima.
TerraWan
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Juni 2007, 23:33:28 »

helaas weinig aan te doen, buiten aanpassingen aan teleatlas doorgeven via hun website
2fast4you
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Juni 2007, 11:57:35 »

Ook in nederland komt dit op diverse plaatsen voor hoor, maximum snelheden worden soms nou eenmaal gewijzigd, maar zoals hier boven al gezegd helaas niets aan te doen.
geo
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Januari 2008, 20:49:07 »

wat ik ook al gemerkt hb, is dat als je zelf een flitspaal toevoegt en je stelt een snelheid in van 90 km/u in,
dat hij daarna als je er terug voorbijrijdt een waarschuwing voor 120 km/u geeft. Weet iemand hier raad mee?

alvast bedankt
memoli
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Juni 2008, 15:55:25 »

Als ik jullie was zou ik de updates van de flitspalen niet gebruiken in het buitenland..je krijgt een forse boete van wel 350 euro!!!
miouser
Moderators

Geslacht: Man

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Juni 2008, 18:45:13 »

Dit topic ging wel over de snelheidswaarschuwing van de weg en niet over de flitspaal waarschuwing.

Om nog even  offtopi1c te blijven.
Het verbod van flitspaal waarschuwingen en de daarmee gaande zware boete's is op het forum in een ander topic al uitvoerig besproken.
Als je zegt buitenland, dan bedoel je waarschijnlijk Duitsland - Zwitserland - Oostenrjk.
Er is dus nog véél buitenland waar je het wel mag gebruiken.

En nu terug on topic graag.

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
elinx
Lid
**

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Juni 2008, 02:21:41 »

Als ik zoiets lees, komt bij mij de vraag op of die snelheidswaarschuwing makkelijk is aan te passen. Bij de flitspalen tenminste wel, maar wat betreft de snelheidswaarschuwingen heb ik nog niet verder gekeken.
Als het de info op de kaarten zelf betreft zal het mi niet mogelijk zijn. Maar ik ben iedere keer toch weer verbaasd dat er soms op een eenvoudige manier toch wijzigen aangebracht kunnen worden. Denk aan het gebruik van sys.txt of skins, elements en poi's (kml) in een mapje op SD kaart

MIO C510E 3,5", CE4.2, 64MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-SD
DIY Skin&Auto-unlock
NavNgo:  Miomapv3.3- iGo2006- iGo8.0- iGo8.3- iGo8.4,Amigo- iGo8.5, iGo9.2 Primo
Mireo:  ViaGPS v3- Miomap2008- Spirit2009 
Andere: TomTomNavigator v6, v7- Navigon v6.5- NDrive v2.4

ChinaPNA 5", CE6.0, 128MB RAM, 4GB-Flash, 4GB-MicroSDHC
DIY_unlock iPhone style
NavNgo:  iGo8.3- iGo8.5,iGo9.2,iGo9.6 Primo
Andere:  Navigon40, SygicTruck7.71

ZTE Blade 3,5", Android 2.3, 512MB RAM, 512MB-Flash, 4GB-MicroSDHC
NavNgo:  iGoMyWay
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Juni 2008, 21:40:19 »

Als het de info op de kaarten zelf betreft zal het mi niet mogelijk zijn.

Helaas heb je het goed geraden

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Manic
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 8 Juli 2008, 21:33:31 »

Zoals anderen ook al zeiden: de snelheids limiet wordt in Nederland ook vaak fout aangegeven.
Ik heb het inmiddels maar uitgezet want voor je het weet heb je een boete!
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #9 Gepost op: 8 Juli 2008, 22:56:21 »

In dat geval kun je bij flitsservice en hun veel vinden over je rechten en mogelijkheden na het ontvangen van de bekeuring.
Bezwaar indienen is niet moeilijk, kost niet veel (beetje tijd en een paar postzegels) en wie weet was de boete onterecht.

Website
Juridisch forum
Nederland   http://www.flitsservice.nl/http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewforum.php?f=5
Belgiëhttp://www.flitsservice.be/   http://www.flitsservice.be/phpBB2/viewforum.php?f=5

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Darcey
Co-Admin
Forumbeheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 9 Juli 2008, 06:19:58 »

//off ttopic

Heb het geluk gehad van twee jaar geleden iets te snel gereden te hebben.  mrgreen  Nu dit is voor de rechtbank geweest  Gevolg een zeer zware straf...
2 maanden rijverbod een boete van 800 € + gerechtskosten.  Ook een bijdrage voor slachtofferhulp enz...  En daar nog bovenop alle examen die er zijn opniuew te vervullen dus praktijk theorie maar dan bijkomend medisch en pysisch.....  Ja blijkbaar omdat ik waar men 50 mag 75 reed en ik al enkele keren daarvoor beboet was...

Nu het goede nieuws...  eerste veroordeling was dus verstekvonnis. (niet zelf aanwezig dus) dan een advocaat genomen die dus een verstek vonnis had aangevraagd.  Resultaat... de examen vervielen....  dus effe beroep aangetekend....  Gevolg  applause applause applause  Geen vervolging meer wegens verjaring van de feiten... alleen nu de advocaat betalen... mrgreen

Moraal... als je een boete krijgt en deze is nogal zwaar.... advocaat nemen die dit zo lang mogelijk laat uitstellen, minimum twee jaar dus..  En je moet geen boete of melding op je strafblad verwachten..

//on topic....

Bezitter van
Een mio 269+ met TMC  4 gb  sd kaartje van transcend Software IGO8
Een mio C520 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8
Een mio C620 met TMC  4 gb  sd kaartje van Sandisk Software IGO8

SkinGurjon GJ 6.16
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: