|
Sylvester
Gast
|
 |
« Gepost op: 16 Oktober 2006, 13:36:16 » |
|
Misschien kunnen we in deze topic even een nieuw lijstje maken van de problemen die er nog steeds aanwezig zijn, en eventueel nieuwe problemen die er voordien niet waren. Dus hier enkel problemen ivm de software, GEEN problemen met installatie of update hier plaatsen. Ook schoonheidsfoutjes en mogelijke verbeteringing zoals de hollandse stem mogen hier gemeld worden.
Misschien kunnen we deze problemen bundelen en voorleggen aan Mio, om alzo toch een compleet foutloze Cx10 te kunnen bezitten.
Hier komen ze : - Ulla :"na 300 meter rij-hebt u bestemming bereikt" : ze verslikt zich even in het rijden. - Historie wissen : alles of niets : het is nog steeds niet mogelijk kom adres per adres te wissen. - Nederlandse stem : nog altijd even vervelend... - Frequent errors en vastlopers : harde reset is dan noodzakelijk. - Kaarten nog steeds niet up to date : nog steeds oude gegevens in kaarten - Geen nieuwe POI - Huisnummers : nog steeds niet volledig - Gesproken aanwijzingen : dikwijls te laat of net op tijd, en soms teveel achter elkaar... - POI's verschijnen soms te laat : bv. benzinestations : verschijnen pas als je er net voorbij bent. - Het symbool voor een politiecontrole : welke op de TMC gemeld wordt, niet meer te zien in de cockpit - Tijd loopt niet altijd synchroon - Minder stabiel ? : volgens verschillende gebruikers zou de Mio minder stabiel geworden zijn sinds 3.2. Misschien dat dit te maken heeft met allerlei niet-standaard geïnstalleerde elementen? Een complete herinstallatie is vereist. - TMC : rijrichting wordt soms verkeerd aangegeven. - GPS fix te traag : duurt soms tot 5 minuten vooraleer gefixed op satellieten.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 29 Oktober 2006, 23:02:58 door Sylvester »
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Oktober 2006, 13:37:40 » |
|
Dit foutje zit er nog steeds in : - Ulla :"na 300 meter rij-hebt u bestemming bereikt" : ze verslikt zich even in het rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ejgps
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Oktober 2006, 20:41:49 » |
|
Ik vindt het nog steeds een fout dat je historie niet per adres kunt wissen. Het is nog steeds alles of niets.
|
|
|
|
|
|
Mio C510E, Hacked UI v1.2, Kitty, MioMap 3.2 en TomTom 6.01
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Oktober 2006, 20:54:26 » |
|
Ik had op zijn minst wel betere nederlandse stemmen verwacht. OK, je kunt ze wel via andere wegen bemachtigen, maar eigenlijk zou het ook standaard in de software moeten zitten.
Ik heb sinds de update als hij een grote route moet maken al 3x een fatale error gehad. Na een reset geeft hij dan wel de route weer.
Er vallen mij na de update een aantal zaken op: - Random crashes (gelukkig nog maar 2 keer gehad, maar toch) - Kaarten niet geupdate waardoor verouderde gegevens er nog steeds opstaan - Geen nieuwe POI - TMC wel geupdate maar er staan nog rare fouten in Bijvoobeeld: A2 Amsterdam - Utrecht tussen Maarssen en Vinkeveen Onmogelijk, want in Vinkeveen zou je eerst moeten aankomen.
Wellicht dat anderen nog op of aanmerkingen hebben
Hallo allemaal, hier mijn ervaringen na de update naar v3.2 voor de Mio c710.
Ik vind dat er niet zoveel veranderd is. De huisnummers zijn nog steeds niet volledig. De gesproken aanwijzingen komen nog steeds erg laat of te laat, b.v."neem de tweede rechts" als je de eerste net voorbij bent! Dit komt ook voor op rotonde's. Te veel aanwijzingen achter elkaar. POI's (benzinepompen) verschijnen op het scherm als je de afrit al voorbij bent.
Eerlijk gezegd vind ik dat het apparaat niet goed doet waarvoor hij gemaakt is n.l. NAVIGEREN ! Ik ben blij dat ik mijn 268+ nog bezit ,die dat een stuk beter doet en die ik nu weer ga gebruiken, in afwachting van enige verbetering van de software voor de c710.
H.G. Dries.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Oktober 2006, 20:58:06 door Sylvester »
|
|
|
|
|
|
Johannes
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Oktober 2006, 21:26:17 » |
|
Heb sedert de upgrade naar 3.2 vastlopers.
Tegen het einde v.d. route begint de bluetooth lampje spontaan te knipperen (heb geen BT telefoon of i.d.) en gaat het scherm op zwart en is alleen via een harde reset weer tot leven te wekken.
Een ander fenomeen is dat plotseling, soms meerdere malen, tijdens het navigeren een nieuwe route berekend wordt.
Voor de upgrade heb ik nooit zulke problemen gehad.
Verder stelt de upgrade naar de 3.2 versie niet veel voor. Heb eigenlijk niet veel nieuws kunnen ontdekken. Ok, de gekozen taal blijft nu wel behouden, maar de (vele) fouten in de kaarten zijn niet verbeterd en b.v. het selectief wissen van route informatie is nog steeds niet mogelijk.
Ondanks dit ben ik toch zeer content met mijn Mio en luister ik met plezier naar mijn (nieuwe) vriendin Ulla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peter345
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Oktober 2006, 21:32:05 » |
|
Sinds de update is het symbool voor een politiecontrole, welke op de TMC gemeld wordt, niet meer te zien in de cockpit. Het file symbool wordt nog wel aangegeven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Oktober 2006, 22:12:27 » |
|
en b.v. het selectief wissen van route informatie is nog steeds niet mogelijk.
Help me eens even, wat was dat probleem ook alweer? Een ander fenomeen is dat plotseling, soms meerdere malen, tijdens het navigeren een nieuwe route berekend wordt.
Dit is mij ook opgevallen. Maar zou het kunnen dat dat ook al aanwezig was in de 3.1? Iemand? Of is dat met een bepaalde bedoeling? Zelfs tijdens de simulatie gebeurt dat wel eens, en dan valt de simulatie gewoon stil vermits ze terug naar het beginpunt gaat. Tegen het einde v.d. route begint de bluetooth lampje spontaan te knipperen (heb geen BT telefoon of i.d.) en gaat het scherm op zwart en is alleen via een harde reset weer tot leven te wekken.
Dit is zeer vreemd. Nog iemand met dezelfde problemen?
|
|
|
|
« Laatste verandering: 16 Oktober 2006, 22:16:11 door Sylvester »
|
|
|
|
|
|
Morkin
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Oktober 2006, 23:19:53 » |
|
Dit is mij ook opgevallen. Maar zou het kunnen dat dat ook al aanwezig was in de 3.1? Iemand? Of is dat met een bepaalde bedoeling? Zelfs tijdens de simulatie gebeurt dat wel eens, en dan valt de simulatie gewoon stil vermits ze terug naar het beginpunt gaat.
Dat er meerdere malen een nieuwe routeberekening plaatsvindt tijdens het rijden is volgens mij normaal. Dit gebeurde in versie 3.11 ook reeds. Waarschijnlijk heeft dit iets met het geheugen te maken. Wellicht dat de route in etappes berekend wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Oktober 2006, 23:22:22 » |
|
Ik heb dit al ondervonden op een route die ik dagelijks neem. Soms doet hij het wel, soms niet... dus daar klopt iets niet. Normaal is dat niet hé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elchor
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Oktober 2006, 08:55:59 » |
|
Een ander fenomeen is dat plotseling, soms meerdere malen, tijdens het navigeren een nieuwe route berekend wordt.
Dit probleem heb ik ook gehad (soms tot 12 keer op 1,5 km) toen de hacked ui erop stond met zovele mogelijkheden aan gevorderde instellingen - ik denk dat het toen lag aan de manier waarop ik deze had ingesteld. heb er nu een eenvoudiger versie op staan (heb nu bijna alleen de standaard instellingen + eenvoudige route + pong signaal + stem en beetje aangepast) en het gebeurt niet meer (tenzij ik echt een andere route rij natuurlijk). Ik ga nog eens uitgebreid proberen met de "uitgebreide gevorderde instellingen" van de andere data zip. Een probleem dat er vroeger niet was : hij wijst me wel de weg naar mijn straat, maar nog steeds langs een volkomen ONlogische route. Het is zelfs zo dat ik, als ik nu na 50 meter linksaf moet om mijn straat in te slaan, dat ie me er voorbij wil sturen, twee blokken laten omrijden om dan langs de andere kant de straat in te rijden ! Raar. Natuurlijk, het blijft een machientje en ik weet in mijn buurt de weg veel beter dan de mio, maar toch...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Johannes
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Oktober 2006, 10:17:36 » |
|
Citaat Sylvester het selectief wissen van route informatie is nog steeds niet mogelijk.Help me eens even, wat was dat probleem ook alweer? Dat betreft de wens om van de historie- steden- en landenlijsten een (of meedere) records te kunnen wissen. Het is nu alles of niets. Dit topic stond volgens mij ook op de wensen lijst van de Hacked_UI.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
menno
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Oktober 2006, 12:31:43 » |
|
Wat mij opgevallen is dat in het beginscherm ( dus met "knop" naar de miomap toe) hier geen geuid meer heb als ik op een "knop" tik.
Is dit bij meerdere al opgevallen??
Menno
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylvester
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Oktober 2006, 12:38:04 » |
|
Citaat Sylvester Dat betreft de wens om van de historie- steden- en landenlijsten een (of meedere) records te kunnen wissen. Het is nu alles of niets. Dit topic stond volgens mij ook op de wensen lijst van de Hacked_UI.
Ja, juist, dit staat reeds in de probleemlijst
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cjbol
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Oktober 2006, 14:01:13 » |
|
Wat ik bij 3.2 soms zie is dat de tijd niet altijd synchroon loopt na opstarten. Vaak begint ie enige tijd met een uur vroeger (dus vergeet ie de zomertijd). Ik heb automatische tijdsynchronisatie aanstaan.
In Belgie verschillende crashes gehad, in Frankrijk en Nederland en Duitsland nog geen enkele.
Kees
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bvernail
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Oktober 2006, 17:08:08 » |
|
Wat ik reeds 2 ker heb gehad, is dat hij tijdens navigatie opnieuw opstart. Wel verveelend 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|