Mioforum
8 Februari 2012, 00:43:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: nieuwe en bestaande problemen  (gelezen 23342 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
BRM
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: 12 Januari 2007, 13:06:34 »

• Klopt
  • Klopt
  • Klopt
  • Klopt
TeleAtlas, u kunt goud verdienen door wat meer gas te geven in de cartografische ontwikkeling, gekoppeld aan een uitgekiend abonnement-systeem.

Overigens: worden voetgangersgebieden niet in een andere (grijzige) kleur weergegeven?

Bart
BRM
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: 12 Januari 2007, 14:51:27 »

(Ik hang dit bericht hier maar even op, omdat ik met enkele andere Mionairs de teleurstelling deel dat 'Griekenland' in de nieuwe updater nog steeds slechts een dekking van 30% heeft.)

Uit een korte email-wisseling die ik had met TeleAtlas kwam naar voren, dat met de 'virtuele bestrating' van Griekenland pas in 2004 begonnen is, n.a.v. de Olympische Spelen toendertijd. Met name Athene, Pireas en het vliegveld werden toen uitgewerkt; daarna is Greece.fbl min of meer in de wachtstand gezet. Er is bij de mail-woordvoerder niet bekend of er aanvullingen op komst zijn.

Ik vermoed zelf, dat er weinig druk op die ketel staat omdat de navigatiemarkt groeit vanuit West-Europa, en erg leunt op toeristisch/recreatief verkeer; terwijl Griekenland bij voorkeur 'bevlogen' wordt, en de meeste mensen wellicht alleen de 'highlights' of de eilanden bezoeken.
- Hoewel... als je al die west-europese campers ziet die daar tot in de meest afgelegen plaatsen rond-ronken...

Bart

Typo hersteld: 'Pirraeus' veranderd in 'Pireas' (havengedeelte van Athene) Bart
« Laatste verandering: 22 Januari 2007, 11:37:38 door BRM » Gelogd
Remkoo
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: 22 Januari 2007, 10:22:08 »

Wat mij opgevallen is dat in het beginscherm ( dus met "knop" naar de miomap toe) hier geen geuid meer heb als ik op een "knop" tik.

Is dit bij meerdere al opgevallen??

Menno

Instelling aanpassen van het geluid in datzelfde hoofdscherm. Dat werkt in ieder geval bij een geunlockte 510.
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #108 Gepost op: 26 Januari 2007, 14:20:08 »

Sinds mijn update merk ik dat mijn TMC-berichten niet goed worden weergegeven.

Welke update ? van versie 3.1 naar 3.2 aug 2006 of van een 3.2 van augustus 2006 naar een 3.2 van 7 november of misschien zelfs naar die van 24 november 2006?

Het lijkt me beter dat je eens in de specifieke TMC topic van dit forum gaat lezen. Daar staat veel beschreven over het TMC berichten scherm.
versie 3.1 slechts 2 regels per bericht.
versie 3.2 = 3 regels per bericht.

Bij versie 3.2 worden de filelocaties op de 2e regel juist goed weergegeven, dit was bij 3.1 juist niet het geval omdat deze 2e regel geheel ontbrak. De eerste regel geeft alleen maar een wegvak aan en geen rijrichting. (zie TMC topics)

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
SlowFox1
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: 6 Februari 2007, 11:48:56 »

Wat ik heb ondervonden met de 3.2 versie is dat ze af en toe de weg kwijt is:

BV ik rij op de A16 uit de Drechtsteden tunnel uit de meest linker buis richting R'dam. Dan denkt ze dat ik ergens in Zwijndrecht zit of op de Afrit naar Zwijndrecht

En het herberekenen van de route midden in een route die al op zijn minst 20km immer gerade aus ist.

Groet

SlowFox1
Kannegieter
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: 9 Februari 2007, 11:23:18 »

De ingevoerde maximum snelheden kloppen vaak niet.
Citaat
Wat ik heb ondervonden met de 3.2 versie is dat ze af en toe de weg kwijt is:

BV ik rij op de A16 uit de Drechtstede n tunnel uit de meest linker buis richting R'dam. Dan denkt ze dat ik ergens in Zwijndrecht zit of op de Afrit naar Zwijndrecht
Dat heb ik dus ook ja.

Grts Martin
Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #111 Gepost op: 9 Februari 2007, 12:47:33 »

Tja, in tunnel is het moeilijk een goed GPS signaal te ontvangen. Na de tunnel duurt het even voor het apparaat weer nauwkeuriger weet waar je bent.

De snelheden kloppen inderdaad vaak niet, vooral voor wegen waar je slechts 30 km/u of 60 km/u mag. Ook met stukken weg waar je in de ene richting slechts 50 mag en in tegengestelde richting 80 heeft TeleAtlas het moeilijk. Daar hebben ze blijkbaar in beide richtingen 50 km/u van gemaakt. Gelukkig kun je zulke fouten melden bij TeleAtlas.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
vdb85
Gast
« Antwoord #112 Gepost op: 13 Februari 2007, 20:46:46 »

Een probleem die ik al reeds 2 maal heb tegengekomen is dat bij het afschakelen van mijn toestel (C710E), en dan weer wil inschakelen het toestel geen kik meer wil geven.
Zelfs na op reset te drukken wil hij niet starten, de enige oplossing is dan het schakelaartje onderaan aan en af te zetten.

De eerste maal dat dit probleem voorkwam, was het toestel nog geen 5 min. uitgeschakeld geweest. De tweede maal was er toch wel al een uur tussen het afleggen en terug aanleggen.

Iemand nog dit probleem tegengekomen?

richardc
Gast
« Antwoord #113 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:33:30 »

Een probleem die ik al reeds 2 maal heb tegengekomen is dat bij het afschakelen van mijn toestel (C710E), en dan weer wil inschakelen het toestel geen kik meer wil geven.
Zelfs na op reset te drukken wil hij niet starten, de enige oplossing is dan het schakelaartje onderaan aan en af te zetten.

De eerste maal dat dit probleem voorkwam, was het toestel nog geen 5 min. uitgeschakeld geweest. De tweede maal was er toch wel al een uur tussen het afleggen en terug aanleggen.

Iemand nog dit probleem tegengekomen?

Jawel, dit heb ik ook 1 keer meegemaakt. Heb ook een harde reset moeten doorvoeren nadat het toestel 3 dagen  was uitgeschakeld.....
BRM
Gast
« Antwoord #114 Gepost op: 14 Februari 2007, 00:12:00 »

Waar heeft het apparaatje in tussentijd gezeten? Soms hebben die dingen moeite met wakkerworden, als tijdens de rust het scherm of de knoppen alsmaar door iets in je tas/zak worden aangeraakt.
Een 'harde reset' helpt dan in elk geval.

Bart
Sylvester
Gast
« Antwoord #115 Gepost op: 15 Februari 2007, 21:36:32 »

De vastlopers in suspend mode zijn elders meermaals aan bod gekomen, en zijn geen probleem van de versie 3.2, eerder een globaal gekend probleem.

Zie bijvoorbeeld deze topic :
http://www.mioforum.be/index.php/topic,2905.0.html
Met de zoekfunctie vind je nog andere topics.
teroma
Steunend Lid

-koffie- ?

« Antwoord #116 Gepost op: 25 Februari 2007, 21:01:19 »

@maincoon

Blijf op dit forum posten, in de schatkist bevindt zich de oplossing hiervoor.
Lezen, lezen, nog eens lezen en de zoekfunctie gebruiken.
« Laatste verandering: 26 Februari 2007, 09:15:38 door Sylvester » Gelogd

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
dauphine
Gast
« Antwoord #117 Gepost op: 9 April 2007, 20:05:09 »

Dit weekend met onze kampeerbus opstap geweest en de Mio meegenomen.
Helaas moet ik kwijt dat de Mio mij erg teleurgesteld heeft en wel om de volgende redenen:

Tijdens het rijden en navigeren heeft onze Mio 3 x spontaan zelf een "soft reset" gedaan, heel erg vervelend als je net op een knooppunt zit en je niet weet hoe te gaan. Ook onze zoon had deze ervaring al eens. Toevallig wel allemaal in de buurt van Haarlem.

Een maal in onze MIO vastgelopen tijdens het navigeren, alleen dmv een soft reset was hij weer te reanimeren.

We reden on Krommenie, volgens onze Mio, werden een een-richting straat ingestuurd, en wel tegen de rijrichting in....zie er dan maar eens uit te komen als je steeds weer teruggestuu rd wordt.

Komende vanaf het Haarlemmerm eerse bos wilden we weer naar Wieringerwe rf, eerst pland hij rechtdoor en na 30 mtr blijk je toch rechtsf gemoeten te hebben..... grrrrrrr, dan over de IJweg gestuurd, helaas daar ligt ondertussen een landingsbaa n van onze nationale luchthaven, wel even een paar vliegtuigen kunnen spotten doch dat was niet de bedoeling.
Terug, rechtsaf volgens Mio en einde van de weg weer keren om......... ...

Waar is zo'n ding eigenlijk voor, om ons op weg te helpen toch en niet om ons te larten frustreren. ...nou dat laatste in hem of haar aardig gelukt.

Als deze zaken je overkomen tijdens het rijden van een geplande route krijg je wel de neiging om dat ding het raam uit te mikken en te laten overrijden zodat hij je nooit meer pesten kan.

Thuis gekomen de software maar eens opnieuw geinstalleerd en een update gedaan, terwijl versie 3.2 er al opstaat.
TerraWan
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: 2 Juni 2007, 19:14:59 »

dat vind ik toch wel heel vreemd hoor
zelf wel al een paar keer gehad dat hij een iets minder logische route kiest,
maar bijna altijd doet hij het hier toch wel logisch hoor

ik ben wel belg, maar denk dat de kwaliteit van de nederlandse kaarten normaal ook toch wel in orde is

ik vind de software van mio eigenlijk heel gebruiksvriendelijk, cockpit mode niet te druk, maar toch alle info die je nodig hebt en je kan die ook aanpassen naar smaak.
AJBOSMA
Gast
« Antwoord #119 Gepost op: 12 Juni 2007, 00:11:00 »

Als toevoeging op GPS fix te traag : duurt soms tot 5 minuten vooraleer gefixed op satellieten

- GPS signaal valt zo nu en dan weg en de mio heeft dan moeite om het signaal weer te pakken te krijgen (Genoeg satellieten die een signaal geven)
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: