Mioforum
23 Mei 2012, 20:43:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: nieuwe en bestaande problemen  (gelezen 24058 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Johannes
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Oktober 2006, 17:45:52 »

Ben vandaag op stap geweest met Ulla.
De route die ze gekozen had was perfect.

Gedurende het navigeren springt het scherm regelmatig op de vliegtuig mode (nooit gehad voor de upgrade).
Ik vind dat behoorlijk irritant. Een groot probleem is het niet want een tikje op het kompas is voldoende om weer in de normale navigatie mode te komen.

Dit keer ging het scherm op wit, was alle info uit de vensters verdwenen, behalve het het venster met het aantal nog te rijden kilometers naar het volgende punt.

De kilometerstand liep keurig terug terwijl het scherm volledig blanco bleef en op tikjes alleen met een piepje reageerde.

Na een kilometer of 10 kwam plotseling het beeld en alle informatie weer terug en ging de navigatie weer goed.

Omdat ik voor de upgrade nog nooit enig probleem heb gehad wijd ik de problemen aan de upgrade.

Het systeem lijkt minder stabiel te zijn geworden.

Magic
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 17 Oktober 2006, 19:20:18 »

tot nu toe nog geen enkele van dat soort klachten meegemaakt....

Nu ga ik 3 nov. naar Duitsland toe (zo'n kleine 381 km) ben benieuwd of ik dan wel van dat soort "bugs" tegen kom....
Sylvester
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 18 Oktober 2006, 07:13:18 »

Het vastlopen is geen fout in de Miomap V3.2. Als je Mio 7 keer per dag of meer (of zelfs minder) vastloopt, is de software op zich niet in orde, of is de hardware niet in orde.
Probeer hem te herinstalleren, en als het dan nog gebeurt moet je hem ter reparatie aanbieden.
Sylvester
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 18 Oktober 2006, 07:17:21 »

Gedurende het navigeren springt het scherm regelmatig op de vliegtuig mode (nooit gehad voor de upgrade).
Dit is geen fout, dit is een instelling.

Dit is de optie 'activeer overzicht stand' in de uitgebreide instellingen/slimme zoom
Sytze
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 18 Oktober 2006, 10:25:54 »

Reactie en aanvulling op wensenlijst.

Route herberekenen: Op mijn C710 deed hij dat op de 3.1 versie al en nu ook nog regelmatig nl 3 keer op een rit van 60 km.

Probleem met het invullen van een adres. Probeer maar eens naar Karwei te gaan in Numansdorp (voltastraat). Dat lukt niet omdat deze zaak net buiten de bebouwde kom in een industrie gebied staat. Dus buiten de bebouwde kom met de "Numansdorp" borden. Je moet dan eerst "zuid holland" intikken en dan voltastraat, waarop je een lijst met alle voltastraten krijgt in de provincie. De Noorddijk in Zuid-Beijerland vind je ook niet. Probeer maar helemaal niet de Schenkeldijk te vinden, want dan heb je een groot probleem als je lokale kennis niet al te best is.
Dus straten en wegen buiten de bebouwde kom worden niet gekend onder de officiële plaats, zoals in de telefoongids.
De Tom-Tom en Becker hebben deze afwijking niet zoals ik weet.

In de nieuwe versie werkt snelle simulatie ook niet, althans ik kan alleen maar de trage krijgen en een "work around" met de menutoets krijg ik ook niet aan het werk.
Alberto
Lid
**

« Antwoord #20 Gepost op: 18 Oktober 2006, 11:03:58 »

Als ik mijn geunlockte Mio C510 afzet als het cockpit scherm actief is en hem weer terug opzet geeft hij de melding "fatale error" en reset hij zichzelf. Met de Miomap V3.0 is dit niet het geval. Heeft hier nog iemand problemen mee ?

Mio C510, Miomap V3.2, Unlocked met (PrinceR ontsluiter), Hacked Mio Transfer, HI-speed route simulatie, TomTom 5.21, TomTom 6.00
hetoptoteam
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 18 Oktober 2006, 12:23:56 »

Ik zie ook bij oss een verkeerde kaart.
Leert de Mio deze automatisch bij, zodat na enige tijd wel de juiste route gegeven word??
Norbert
Norbert, we zullen je steeds in gedachte houden.
Ere moderator
**

Geslacht: Man

« Antwoord #22 Gepost op: 18 Oktober 2006, 22:26:35 »

Ik zie ook bij oss een verkeerde kaart.
Leert de Mio deze automatisch bij, zodat na enige tijd wel de juiste route gegeven word??

Doe maar 2 dingen in één. Neen de Mio is géén 'self-learning-device'. De kaarten na de update zijn inhoudelijk schijnbaar niet veranderd, ze zijn immers ook van de zelfde versie (2006.01, behalve Ierland). Echter MioMap schijnt met de informatie in de kaarten beter om te gaan.

3.2 op mijn mio C710 geinstalleerd.

Eerlijk gezegd zie ik helemaal geen verbeteringen die hier en daar worden aangegeven.
Hoe kun je eigenlijk controleren of 3.2 werkelijk actief is op de C710?

gr. mioto

Als je links en rechts leest zul je zien dat er wel degelijk (onder de motorkap) belangrijke verbeteringen zijn. Van buiten aan de software is er inderdaad niets veranderd, maar ga bv maar eens navigeren op huisnummer niveau! Een wereld van verschil!

Je kunt zien welke versie van MioMap je hebt door het hoofdmenu te kiezen. Volgens mij staat daar linksboven dan de versie. Weet het niet 100% zeker omdat ik Hacked UI V1.2 heb draaien en die heeft daar sowieso al een aanpassing. Als het er niet staat kun je via de knop rechtsboven (hamer en sleutel) en dan vie de knop rechtsonder (over Mio) wel de versie zien. Je kunt hier ook zien welke kaarten en welke verzie daarvan geladen is.

Norbert

In Memoriam Norbert
Een fijne en zeer sympathieke man, is helaas veel te vroeg heengegaan. Wij hopen dat zijn noeste werk voor het Mioforum in zijn geest zal worden voortgezet door anderen ...
Alberto
Lid
**

« Antwoord #23 Gepost op: 19 Oktober 2006, 16:50:46 »

Welke versie U hebt kunt ge ook met de v3.0 map zien Norbert.

Mio C510, Miomap V3.2, Unlocked met (PrinceR ontsluiter), Hacked Mio Transfer, HI-speed route simulatie, TomTom 5.21, TomTom 6.00
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #24 Gepost op: 19 Oktober 2006, 18:07:31 »

Probleem met het invullen van een adres. Probeer maar eens naar Karwei te gaan in Numansdorp (voltastraat). Dat lukt niet omdat deze zaak net buiten de bebouwde kom in een industrie gebied staat. Dus buiten de bebouwde kom met de "Numansdorp" borden. Je moet dan eerst "zuid holland" intikken en dan voltastraat, waarop je een lijst met alle voltastraten krijgt in de provincie. De Noorddijk in Zuid-Beijerland vind je ook niet. Probeer maar helemaal niet de Schenkeldijk te vinden, want dan heb je een groot probleem als je lokale kennis niet al te best is.
Dus straten en wegen buiten de bebouwde kom worden niet gekend onder de officiële plaats, zoals in de telefoongids.

Genoemde straten allemaal te vinden op mijn mio c710, Soms inderdaad via ""andere" plaatsaanduiding. Maar die Noorddijk en Schenkeldijk komen keurig in mijn Zuid-Beijerland voor. Veel van de genoemde problemen met wegvallen en dergelijke heb ik helemaal geen last van.

Verkeerde kaart bij Oss? niks van gemerkt, deze week daar nog geweest en rondgenavigeerd.

Vastlopers?, blanke schermen? herken helemaal niets van deze problemen. Misschien toch zaak om de update procedure te herhalen? Bij mij heeft de update ongeveer 4 uur geduurd, terwijl de internet verbinding best van de rappe is. (8Mb/s down)
C710 v3.2 met h-ui 1.2

Kleine bug ontdekt vanmorgen. Naj het automatisch omschakelen van nacht naar dagstand bleef het scherm vol aan, maar schakelde niet terug naar het batterij sparende gedimde backlight. Pas  na het schakelen naar het TMC scherm en daarna weer terug naar de cockpit herstelde de dimfunctie.

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
AC3
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 19 Oktober 2006, 18:38:19 »

Ik heb ook steeds problemen met trajectcontroles...
Kort na een trajectcontrole, loop mijn mio c710 vast, en reset hij zelf

raaarrrrrr
Sylvester
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 19 Oktober 2006, 20:39:59 »

Kleine bug ontdekt vanmorgen. Naj het automatisch omschakelen van nacht naar dagstand bleef het scherm vol aan, maar schakelde niet terug naar het batterij sparende gedimde backlight. Pas  na het schakelen naar het TMC scherm en daarna weer terug naar de cockpit herstelde de dimfunctie.
Zijn er nog gebruikers die dit hebben ervaren?
Sylvester
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 19 Oktober 2006, 20:41:42 »

Als ik mijn geunlockte Mio C510 afzet als het cockpit scherm actief is en hem weer terug opzet geeft hij de melding "fatale error" en reset hij zichzelf. Met de Miomap V3.0 is dit niet het geval. Heeft hier nog iemand problemen mee ?
Dit is geen bug of fout in 3.2, vermits het bij iedereen werkt.
Je zou eens moeten proberen met een 'clean' herinstallatie van je 510, en dan nog eens een 'clean' update te doen naar 3.2, zodat je weer een 'frisse' Mio hebt.
Johannes
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 19 Oktober 2006, 20:52:57 »

Citaat van: Sylvester
Dit is de optie 'activeer overzicht stand' in de uitgebreide instellingen/slimme zoom

Bedankt voor je info. De optie stond inderdaad aangevinkt.
Ga het zaterdag uitproberen. Zal blij zijn als ik daar vanaf ben.

Hoe wordt dat overzicht geactiveerd?
Iets op de kaart, want het komt het meeste voor in de buurt van steden.

Enige consistentie heb ik nog niet kunnen ontdekken, noch het nut van die instelling

Het 'op wit' gaan v.h. scherm kan gekomen zijn dat ik per ongeluk zowel het kompas als het batterij icoon geraakt heb.

Heb het vandaag met een aanwijzer gedaan en heb geen wit scherm (en bevroren) scherm meer gehad.

« Laatste verandering: 20 Oktober 2006, 18:21:42 door Sylvester » Gelogd
Sylvester
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 19 Oktober 2006, 21:00:09 »

ik weet niet meer hoe het in de originele 3.2 is, ik weet ook niet meer of je het daar kunt instellen.
Maar het is een vaste (of instelbare) afstand.
Als je de functie hebt aanstaan, en de eerstvolgende 'gebeurtenis' is verder weg dan 5km (of zoals ingesteld), dan schakelt hij automatisch over naar 'overzicht stand' oftewel een standaar landkaartje.

Als je de funtie afzet, heb je constant de ingezoomde normale 3d functie.

Ik vind de overzichtstand zeer handig. Dan heb je ook direct een trigger : zie je de overzicht stand, dan weet je dat je voor een tijdje niks meer te doen hebt. En wat heb je op een lange autosnelweg aan een groene pijl tussen twee evenwijdige strepen? Dat is ook maar eentonig hé.
Enfin, smaken verschillen...
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: