Mioforum
23 Mei 2012, 20:44:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: nieuwe en bestaande problemen  (gelezen 24058 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Sylvester
Gast
« Antwoord #120 Gepost op: 23 Juli 2007, 08:46:13 »

Het lijkt mij eerder dat er iets mis is met jouw toestel.
Een fix duurt nooit langer dan een minuut, en als hij verbinding heeft verliest hij ze bijna nooit. Buiten blijft hij altijd een verbinding behouden.
kater
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: 17 September 2007, 22:48:38 »

Tijdens het rijden en navigeren heeft onze Mio 3 x spontaan zelf een "soft reset" gedaan

Idem, zat mijn mijn auto+caravan net op de ring van Parijs. Paar keer hard gevloekt. fever
Op de autosnelweg Frankrijk A20 Vierzon naar Toulouse: om de haverklap routeberekening... "rij meer dan 200 km".  TMC staat er vol wegenwerken... en niks te zien (ligt aan een aantal Franse radiozenders die blijkbaar maar elke 14 dagen de verkeersinformatie wissen/updaten). angry1

In Spanje reed ik op een viaduct tussen Girona en Ollot ... 'over 50 meter... rechts af"... nou dat zou een duik van een dertigtal meter geweest zijn. s68

Maar al bij al nog steeds tevreden hoor  happy7
michiel17
Gast
« Antwoord #122 Gepost op: 16 December 2007, 20:34:30 »

-Het pijltje volgt te traag volgens het pijltje op het scherm hebt ge nog een centimeter over maar in werkelijkheid hebt ge al straal voorbij de afrit gereden die je nodig had.
- Af en toe valt miomap zelf uit en laadt hij die vanzelf weer zodat je je weg en zo terug moet invoeren.

Heb nooit de 3.1 gehad dus weet ook niet of dat dat ervoor ook al zo was.
miohappy
Gast
« Antwoord #123 Gepost op: 16 December 2007, 22:21:04 »

dacht een goede daad te doen door een stel kennissen de 269 met nu miomap v3.2 mee te geven  op hun reis naar polen.
in de omgeving al proef gedraait en dat ging perfect, behalve dat snelste route niet door 30Km zones werkt waar mio me wel door wil loodsen.
(dus de kaart is niet up to date).
maar dat is niet het ergste
men ging vroeg op weg, 1 uur s 'nachts en stond 5 uur voor mijn deur.
vanuit drachten richting groningen ging goed maar daarna wilde de mio hen steeds weer terug brengen naar drachten in plaats van de route verder te gaan via hoogezand wat hij wel eerst had aangegeven.
omdat ze niet bedreven waren zetten ze niet door zodat hij dan wel herberekenen zou.
ze hebben het nog een keer geprobeert maar met hetzelfde reusultaat en toen maar een papieren kaart gekocht.
dus ook de simulatie uitgeprobeert, maar die lukt niet, komt steeds weer terug na een 25 km op het startpunt.
(dat lijkt dan te komen omdat hij in huis toch ineens weer even sat verbinding heeft.)

kaarten NL duitsland en polen stonden erin.

wat wel opviel was toen ik hem dus terug kreeg dat ik bij de keuzes van land waar 8 pagina's staan, ik van 8 niet meer terug kon naar een andere pagina om een ander land uit te kiezen.
dat lukte alleen met een harde reset
« Laatste verandering: 17 December 2007, 11:06:28 door miohappy » Gelogd
miohappy
Gast
« Antwoord #124 Gepost op: 17 December 2007, 11:08:58 »

Vandaag in Groningen het volgende probleem gehad;

Tijdens het rijden ontstond er ineens een enorme afwijking in de gps positie. (Op dat moment was er verbinding met 12 satelieten).  Het ging hier om een afwijking van enkele kilometers. Daarnaast gaf de hoogtemeter een hoogte van +500 meter aan. Zelfs stilstaand voor het verkeerslicht bleef deze afwijking zo. Na een paar kilometer was het weer normaal. Stilstaand nogmaals het aantal satelieten gecontroleerd en dat waren er toen 11. Is 12 soms te veel?

vraag mij af of we het over hetzelfde probleem hebben als mijn bericht hierboven
miohappy
Gast
« Antwoord #125 Gepost op: 17 December 2007, 19:08:31 »

had vandaag een gesprek met een groninger die dus bijna dagelijks in en uit groningen komt
(europa plein is een ramp op dit moment) en die kon vertellen dat als hij langs het gasunie complex reed hij zijn autoradio signaal kwijt was.

wat betreft mijn eigen mio.
die heb ik met een metalen liniaal over de antenne de route laten simuleren en dat gaat nu goed
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #126 Gepost op: 17 December 2007, 21:25:29 »

Je kunt ook bij instellingen, Algemeen de optie Afgeweken van de route Nieuwe berekening op Uitgeschakeld zetten.
Na de simulatie niet vergeten weer op Automatisch te zetten.

Het geval van jouw kennissen lijkt op een via-punt, waar ze niet exact langs gereden zijn.
Het programma blijft dan proberen je naar dat via-punt te sturen.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
miohappy
Gast
« Antwoord #127 Gepost op: 17 December 2007, 23:32:07 »

@mac
heb de simulatie laten draaien maar hij heeft hem niet doorgezet tot zijn bestemming.
maar wel een heel eind duitsland in.

Mac
Moderators

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #128 Gepost op: 18 December 2007, 19:10:33 »

Ik weet dat in MioMap V2 de maximale lengte van een route simulatie 100 km is.
Misschien ook in V3?

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
miohappy
Gast
« Antwoord #129 Gepost op: 18 December 2007, 22:17:44 »

geen idee, hij rekent de route wel kompleet uit, en zelf ben ik nog niet zo ver weg geweest
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #130 Gepost op: 18 December 2007, 23:38:11 »

In de oude v3.2 op de C710 had ik eerst ook het idee dat hij het wel uitrekent maar de simulatie niet compleet laat zien als die erg lang is.
Toch na de eerste update heb ik daar eigenlijk nooit geen last meer van gehad , simulaties naar italie of franrijk doet i volledig in elke snelheid.
Was nog wel iets van grensoverschrijdend  wat je in kon stellen....zou dat hier ook mee te maken kunnen hebben ?

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
miohappy
Gast
« Antwoord #131 Gepost op: 19 December 2007, 19:21:17 »

@nick altena
ik heb nog evengekeken en dat van grensovergang staat aangevinkt.
houd het er dus maar op dat het een stuk onervarenheid en misschien een moeilijke plaats bij groningen de oorzaak is.
jcb
Gast
« Antwoord #132 Gepost op: 17 Januari 2008, 13:50:12 »

Ik heb zelf de MIO C510E
Deze heb ik naar v3.2 ge update
En werkt prima
Alleen geef hij soms in woon gebieden aan dat ik lings af moet maar op de mio staat aan gegeven rechts.
En soms tijdens het aanzetten geen geluid dan moet ik meerdere malen hem aan en uitzetten om weer geliud te krijgen
Maar het navigen werkt perfect.
geo
Gast
« Antwoord #133 Gepost op: 31 Januari 2008, 20:57:13 »

ik heb in zweden enkele malen gehad dat mijn mio een totaal verkeerde eta gaf, telkens as ik onverharde wegen toelaat in de reisplanning. bvb zo zegt ie dat ik vier uur moet rijden over twee kilometer? Iemand tips of gewoon mee leren leven...

alvast bedankt
miouser
Moderators

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #134 Gepost op: 1 Februari 2008, 08:11:47 »

................
ik vier uur moet rijden over twee kilometer? Iemand tips of gewoon mee leren leven...

Gewoon gezond boerenverstand gebruiken en niet alles blindelings 'slikken' wat aangegeven wordt.
Hetgeen meer en meer mensen vergeten is dat een GPS een hulpmiddel is en geen 'waarzegger'.
Gebruik dus de GPS waar hij voor bedoeld is, nml. het tonen van je positie op aarde, en daar slaagt hij wonderbaarlijk goed in.
Ook het tonen op de kaart waar je u bevind werkt zeer goed.
Al de andere zaken zijn informatief en bevatten hier en daar fouten.

grt
miouser

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen