Mioforum
23 Mei 2012, 20:45:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomap v3.2 officiële release: nieuwe en bestaande problemen  (gelezen 24058 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
teroma
Steunend Lid

Geslacht: Man

-koffie- ?

« Antwoord #30 Gepost op: 19 Oktober 2006, 21:15:51 »

De TMC info wordt in alle meldingen foutief weergegeven:
De rijrichting van de files staat verkeerd om in de eerste dikgedrukte regel.
De info in de tweede regel: de (te) kleine lettertjes klopt wel.

Dus als er staat:

A2 Amsterdam -> Utrecht dan betekend het dat er een file staat van Utrecht naar Amsterdam.

Dit is niet altijd het geval, het staat regelmatig wel juist aangegeven. In een verloren gegane reactie door de hhd crash, al eens gemeld dat zowel de file van het ongeval, alsook de "kijkers" file op de andere weghelft op hetzelfde VAN - > NAAR wegvak werden aangegeven, waarbij pas op regel 2 de juiste locatie en rijrichting stond voor beide files.

Vraag blijft dus, vertaal cq interpretatiefout, of wordt het niet juist verzonden door de TMC centrale. Bovengenoemd voorbeeld had toen 3 meldingen in het scherm, dus van 2 verschillende TMC centrales en beiden gaven het dus op een voor ons fout te interpreteren manier aan, waarbij 1 melding dus wel de goede rijrichting bevatte op regel 1 en regel 2
« Laatste verandering: 19 Oktober 2006, 22:25:22 door teroma » Gelogd

Een C710 met iGO-8 weet ondanks zijn leeftijd de weg goed te vinden
Sylvester
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 19 Oktober 2006, 21:29:36 »

Dus : laten we dezen nog even in beraad houden en (nog) niet in de lijst opnemen.
Johannes
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 20 Oktober 2006, 10:35:14 »

Citaat van: Sylvester
ik weet niet meer hoe het in de originele 3.2 is, ik weet ook niet meer of je het daar kunt instellen.
Maar het is een vaste (of instelbare) afstand.

Ja het is a.v. instelbaar:

- Activeer Overzicht stand (aan of uit)

Vervolgkeuzes:
1. Routegebeurtenis afstand voor Overzichtstand (staat op 5 km - default waarde denk ik)
2. Overzicht zoom niveau (staat op 5 km - default waarde denk ik)

Keuze  2 snap ik.

Maar bij keuze 1 heb ik nog steeds de vraag welke Routegebeurtenis de omschakeling bewerkstelligt?

Wat betreft het fenomeen Routegebeurtenis heb ik geen instelling kunnen ontdekken.

Maar de functie als geheel is me nu duidelijk en ook ik zou 'm niet willen missen.

« Laatste verandering: 20 Oktober 2006, 18:22:01 door Sylvester » Gelogd
peter345
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 20 Oktober 2006, 13:54:00 »

Bij keuze 1 op 5 kilometer, dan gaat hij weer in de 3d als je binnen 5 kilometer van de volgende handeling bent. Hij gaat naar overzicht als je meer dan 5 kilometer tot de volgende handeling zit.
Ik heb hem zelf op 10 kilometer staan, is net wat Sylvester zegt leuker om naar te kijken op een lange rit dan de twee paralelle lijnen.
gipsy
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 20 Oktober 2006, 15:00:04 »

heb ook vastgesteld dat regelmatig word aangegeven "route wordt herberekend"alhoewel ik van de geplande route niet afwijk. nono
ook regelmatig"maak rechtsomkeer bij de eerstvolgende gelegenheid"dit meestal in de omgeving van het aankomstpunt  Huh?
mvg

gipsy
Johannes
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 20 Oktober 2006, 17:12:36 »

Citaat van: peter345
Bij keuze 1 op 5 kilometer, dan gaat hij weer in de 3d als je binnen 5 kilometer van de volgende handeling bent.

Ik neem aan dat handeling b.v. betekent een rotonde oprijden, afslaan of i.d.

Betekent dat dan dat als je de overzichtsmode hebt aangevinkt hij altijd die mode toont gedurende de navigatie en dat hij 5 km voor b.v. een afslag weer op 'normaal' springt?

Als dat altijd het geval zou zijn, begrijp ik het en accepteer het.

Mijn probleem is dat het ogenschijnlijk willekeurig optreedt.

Soms helemaal niet en soms om de haverklap (ik heb het dan over dezelfde langere routes op autobanen).

Dankzij je reactie begrijp ik nu de bedoeling van die optie.

Ik zou maar niet teveel op het scherm kijken. Voor je het weet heb je weer een klever aan je voorbumper.

« Laatste verandering: 20 Oktober 2006, 18:19:00 door Sylvester » Gelogd
peter345
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 20 Oktober 2006, 17:36:27 »

Dat is zeker het geval. Ik gebruik hem altijd zo. thumbs

En wat betreft die klevers, ze blijven irritant mrgreen

(je voorganger volledig citeren is niet nodig hoor    )
« Laatste verandering: 20 Oktober 2006, 18:23:33 door Sylvester » Gelogd
JesusPassion
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 20 Oktober 2006, 20:39:44 »

heb ook vastgesteld dat regelmatig word aangegeven "route wordt herberekend"alhoewel ik van de geplande route niet afwijk. nono
ook regelmatig"maak rechtsomkeer bij de eerstvolgende gelegenheid"dit meestal in de omgeving van het aankomstpunt  Huh?
mvg

gipsy
Komt vaak dat miomap tmc info krijgt en die probeert te verwerken in de route (ook zonder antenne)

JesusPassion
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 20 Oktober 2006, 21:12:27 »

Ik heb alle TMC opties uit staan en blijf het herberekenen regelmatig tegenkomen.

Op hoeveel staat je route-gevoeligheid? Std. is ie 7, ik heb 'm op 8 staan.
bvdv
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 21 Oktober 2006, 13:15:34 »

Hier is er nog eentje voor het lijstje verbeteringen. Als je een andere route neemt, en de Mio herberekend de route om je terug op de goede weg te krijgen, krijg je vaak de opdracht om binnen 10 meter links of rechts te gaan. Dat lukt natuurlijk niet met als gevolg..... herberekenen. Zo blijf je natuurlijk bezig.
Kunnen ze die route niet een stukje verder laten beginnen, zodat je tensminste je gps kan volgen?
Sylvester
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 21 Oktober 2006, 13:19:39 »

ik begrijp wat je wil zeggen, maar dat is toch niet meer dan normaal dat hij je zo snel mogelijk op het goede spoor probeert te krijgen. Dit is niet zozeer een fout hé, het is een beetje de bedoeling...
Of snap ik hem niet?
brucel
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 21 Oktober 2006, 14:18:02 »

Ik had recent een raar fenomeen in Brussel gehad. Ik rijd op de kleine ring en opeens moet ik naar links, naar rechts en weer naar rechts om de weg weer verder te zetten op de kleine ring. De kleine ring is een aaneenschakeling van tunnels maar je kan er ook bovenaan blijven rijden. Zowiso laat Mio me steeds bovenaan rijden en vermijdt hij de gemakkelijke en snellere tunnels.
Ligt dit aan de geupdate kaarten of aan versie 3.2 ?
Ik probeer weer versie 3.1 en laat de geupdate kaarten staan want daarin zie ik wel verbeteringen.
We hebben in het Brussels een Leuvensesteenweg die door Zaventem, Kortnberg, Nossegem, loopt en iedere gemeente heeft huisnummers van pakweg 1 tot 300 opdezelfde baan. Voordien stuurde hij me altijd naar de verkeerde gemeente, ik al gaf ik het juist in. Na de update van de kaarten, wordt ik zonder mijn POI aan te passen, naar het juiste adres gestuurd. Met versie 3.0 werkte het niet goed, met versie 3.1 en 3.2 wel.
Spijtig dat versie 3.1 niet de afslagnummers van de autosnelweg kan lezen uit de kaarten. Anders was dat toch een stabiele versie.
Na de eerste update naar 3.2 was mijn systeem onstabiel en krijg ik er zelfs geens stem uit. Pas na een 2de update, was dat probleem van de baan.
In versie 3.2 is het ook zo als je je bestemming bereikt hebt dat hij stopt met navigeren. Bijzonder lastig als je juist voor je bestemming nog wat moet rondrijden, je kan niet rond je bestemming rijden tot wanneer je een parkeerplaats gevonden hebt. Ik meen me te herinneren dat dit niet zo was in 3.0 of 3.1.
belvjes
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 21 Oktober 2006, 14:23:24 »

Ik heb dag/nachtinstelling op automatisch staan. Nu merk ik dat hij soms overdag met de nachtinstelling begint. Ik weet niet of dat met 3.2 te maken heeft
Defdada
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #43 Gepost op: 21 Oktober 2006, 14:36:44 »

Ik heb dag/nachtinstelling op automatisch staan. Nu merk ik dat hij soms overdag met de nachtinstelling begint. Ik weet niet of dat met 3.2 te maken heeft

En staat je tijd wel goed ingesteld?

Mio C620T unlocked
Downgraded naar C520T
Igo Primo met Gurjon skin
brucel
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 21 Oktober 2006, 14:39:27 »

Ik heb ook al het fenomeen van "belvjes" gehad met de 3.2 en mijn tijd wordt constant gesynchroniseerd (staat standaard ook aan). Op welke basis kiest hij de dag- en nachtstand. Switcht hij op een bepaald uur of volgt hij de zon ?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: