Mioforum
23 Mei 2012, 20:50:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afstand tot afslag en/of afrit snelweg  (gelezen 6815 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jaspernl
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 26 Oktober 2006, 21:08:58 »

ach ja...
Ik ga het toch maar niet aanpassen dus...
Je gaat dan nl zelf de door Teleatlas/Mio aangemerkte punten (het daadwerkelijk splitsen vd weg), verbeunen en er proberen het begin vd afslag mee aan te geven.
Dat KAN idd goed gaan, maar het hóeft niet. En dan ben je nog verder van huis, want dan moet je gaan corrigeren op een correctie...
Nee, bedankt. Ik hou het bij het aangegeven punt, en dat is de daadwerkelijke splitsing vd wegen.

(neemt niet weg, dat ik TT manier fijner vind, maargoed... Die hebben nou eenmaal het begin vd afslag op de kaart gemarkeerd... Tis niet anders...)
Lizard king
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 7 Januari 2007, 14:30:48 »

Goeie middag iedereen,

Ik heb een schoonheidsfoutje (denk ik) in de navigatie wanneer ik over de snelweg rij! Wanneer ik een afslag nader (die ik moet nemen) zegt de C510E bv "binnen 300 mter snelweg verlaten" maar in werkelijkheid moet ik dan onmiddellijk de afslag nemen of ik mis de afslag. Wanneer je verschillende afritten kort na elkaar hebt leidt dit tot verwarring.

Kan je dit aanpassen of ben ik het die dit moet gewoon worden? (heb mijn gps nog niet lang zie je)

Lizard king
kalapjo
Steunend Lid

Geslacht: Man

« Antwoord #32 Gepost op: 7 Januari 2007, 14:37:05 »

kijk hier eens http://www.mioforum.be/index.php/topic,180.0.html

mio 710 
mio map v3.3 05-09-2007
europa 10-06-2008
Quicksilver reborn
Igo 8 13-11-2008
europa 19-08-08
voice gonieva
Sylvester
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 7 Januari 2007, 16:15:16 »

Ik denk dat dit al eerder uit de doeken is gedaan. De Mio is zeer precies op dat gebied, een tikkeltje te precies.
Bekijke het als volgt  : de snelweg 'verlaten' doe je pas op het einde van de afrit, als de weg werkelijk afdraait.
Let maar eens op, dat is redelijk precies.
En zoals al eerder gezegd : het is gewoon even wennen.
igoigo
Lid
**

« Antwoord #34 Gepost op: 7 Januari 2007, 17:49:14 »

De afslagnummers worden nu inderdaad weergegeven. Dit helpt zeker mee aan de gebruikersvriendelijkheid van de MIO.
Maar dan moeten ze wel kloppen. Moest net volgens Mio afslag 15 hebben. Op de borden was het nummer 53!
Ook de snelheidsaanduiding is alles behalve correct. Daar kun je dus ook niet blind op vertrouwen.

MioMap PDA versie
kalapjo
Steunend Lid

« Antwoord #35 Gepost op: 7 Januari 2007, 17:52:54 »

en juist daarvoor hebben auto's nog steeds bestuurders nodig
anders hadden we geen navigatie apparatuur maar een zelf denkend vervoer middel

mio 710 
mio map v3.3 05-09-2007
europa 10-06-2008
Quicksilver reborn
Igo 8 13-11-2008
europa 19-08-08
voice gonieva
JesusPassion
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 8 Januari 2007, 12:22:40 »

Goeie middag iedereen,

Ik heb een schoonheidsfoutje (denk ik) in de navigatie wanneer ik over de snelweg rij! Wanneer ik een afslag nader (die ik moet nemen) zegt de C510E bv "binnen 300 mter snelweg verlaten" maar in werkelijkheid moet ik dan onmiddellijk de afslag nemen of ik mis de afslag. Wanneer je verschillende afritten kort na elkaar hebt leidt dit tot verwarring.

Kan je dit aanpassen of ben ik het die dit moet gewoon worden? (heb mijn gps nog niet lang zie je)

Lizard king
Als je minstens 6 berichten gepost heb dan kan je de Schatkist in. Daar zijn er diverse stemmen te dl met vaak aangepaste aanwijzigingem.
Zelf heb ik Kieva samengesteld, een mix tussen Kitty en Eva (van TT) waarbij de aanwijzingen ruim van te voren worden gemeld en overbodige aanwijzingen verwijderd.
igoigo
Lid
**

« Antwoord #37 Gepost op: 23 Januari 2007, 23:34:10 »

Naarmate je snelheid minder is, stijgt de nauwkeurigheid.

Rijdt ik met 80 langs bijvoorbeeld een flitspaal dan ben ik er al ruimschoots voorbij voordat de flitspaal van mijn scherm verdwijnt.
Is er file en rij ik stapvoets langs die paal dan klopt het scherm wel met de werkelijkheid.

Dit is een perfomance kwestie. Het apparaat kan de wijzingingen in positie niet snel genoeg vertalen naar positie op scherm.
En dan geldt iGO/Miomap nog tot de snelste programma's volgens eigen ervaring en als ik allerlei forumpost moet geloven. iGO is volgens mij nog iets sneller misschien omdat daar de TMC niet inzit (?). Het start in ieder geval sneller op dan Miomap.

MioMap PDA versie
Sylvester
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 27 Januari 2007, 08:43:56 »

maar ook bij flits palen
dan sta ik er pal voor en dan nog ben ik er '60' meter vandaan ofzo
Bij deze wil ik nog even reageren op jullie bevindingen. Het klopt niet helemaal.
Bij flitspalen kan het alleszins voorkomen dat de afstand niet precies klopt. Flitspalen worden er 'bijgezet' zoals POI's. Anderzijds worden de wegen en het andere kaartmateiaal aan de hand van precieze kaarten ingetekend, wat automatisch een zeer precies resultaat geeft.

Ik heb vandaag nog eens de test gedaan. De mio is toch wel zéér precies. Als je je concentreert op zijwegen van een kruispunt, zie je dat hij tot op een paar meters nauwkeurig de zijwegen aangeeft.
De tolerantie is zelfs niet groter dan de lengte van de groene pijl, wat toch wel heel precies is. Het midden van de zijweg komt steeds overeen met het midden van de groene pijl. Naargelang je sneller of langzamer rijdt, is dat het begin of einde van de groene pijl.
Ook heb ik deze ervaring met zelfgemaakte POI's. Hij zet mij tot op een paar meters nauwkeurig voor het punt af.
Ik geef regelmatig bepaalde kasten langs de wegen aan (voor mijn werk), en ik durf zelfs beweren dat hij mij telkens weer 'precies' voor de kast laat stoppen. Er zit géén 5 meter afwijking op.

Dus : staar je niet blind op die flitspalen, dat is onnauwkeurig. Let liever op je snelheid, dat scheelt vele euro's 
jackoneill
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 29 Juni 2007, 14:47:32 »

ook de snelheid van het voertuig speelt een rol
op een moment krijgt men sat  gegevens binnen en berekent het gps toestel zijn positie, maar ondertussen rijdt men natuurlijk verder
de positie die de gps dus weergeeft is men al een paar frakties van seconden voorbijgereden.µ
miouser
Moderators

C520t - Mio 269 V2

« Antwoord #40 Gepost op: 29 Juni 2007, 15:35:13 »

Heb eens even gerekent.   downtown
We rijden 100 km/h, dat is dus in 1 uur 100.000 meter
In 1 uur zijn er 3600 seconden.

Dus op elke seconde wordt er 100.000/3600 = 27,7 meter afgelegd.

Het berekenen van de positie van GPS signaal is een kwestie van micro seconden.
Dus elke micro seconde wordt er 27,7/ 1000 = 0,0277 meter afgelegd, oftewel 27,7 mm. bij een snelheid van 100 km/h.

Konklusie, de fout is te verwaarlozen daar de GPS zelf maar nauwkeurig is op +/- 15 meter.
Trouwens, deze fout is eventueel softwarematig op te vangen.

grt
miouser

---------------------------------------

Mio C520t - R37 - Unlocked -
stem NaviGony (bedankt Mac Knipoog  )
OziCe 2.27d

Mio 269V2 - PoiWarner - OziCe
RePoW V2 B1027

POILoaderTool V1.1 Build 1121  Rollende ogen
POISelector  
Sylvester
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 29 Juni 2007, 20:00:51 »

ook de snelheid van het voertuig speelt een rol
op een moment krijgt men sat  gegevens binnen en berekent het gps toestel zijn positie, maar ondertussen rijdt men natuurlijk verder
de positie die de gps dus weergeeft is men al een paar frakties van seconden voorbijgereden.µ

Jackoneil, miouser heeft gelijk, ze is te verwaarlozen bij normale snelheden.
Heb je eigenlijk mijn posting, net boven jouw posting gelezen?
Daar kan je mijn praktische test lezen.
En vandaag nog gemerkt dat hij nog steeds héél precies en altijd op tijd aangeeft om af te draaien. Positie is altijd prima.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat hij op rotondes (vooral kleine) het wel eens moeilijk heeft om te volgen, volgens mij heeft dat iets te maken met het snel draaien van de wagen. Maar dat is peanuts in vergelijking met de luxe van een navigatietoestel.
Als ik hem eens een dag vergeet, ben ik gewoon in paniek. Dan moet ik weer beroep doen op de papieren versie, en dat is afzien.
Pure luxe dus.
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #42 Gepost op: 30 Juni 2007, 11:04:38 »

Zat gisteren in een volvo, met zo'n peperduur ingebouwd navigatie systeem.
Buiten de vreemde stand die het ding had, erg naar voren helllend... heb ik meteen zitten kijken hoe het pijltje daar de zaken aangeeft.
Nou.... ik zal het zaggies zeggen.....

BEN REUZE BLIJ MET MN MIO !!! mrgreen

Mopperen er hier een aantal dat onze Mio wat vertraging had ? dat ding loopt nog eens zo ver achter bij een afslag.
Zelfs de stem is daar niet duidelijk in , want die wacht rustig tot de aflsag op het scherm klopt en pas dan mag je "hier" afslaan....maar dan zou je hem allang gepasseerd zijn natuurlijk.
Zeer verwarrend bij straatjes/afslagen die minder dan een 50 meter uit/naast elkaar liggen en in een vreemde omgeving waar je op de weg moet letten ipv. naar het scherm kan kijken of er soms nog een straatje tussen zat.
De (mannen)stem was om aan te horen, dat wel, maar ook daar klopte de zinsopbouw voor geen meter.
Leuk is dan wel dat i ook de straatnaam/wegnummer noemt waar je af moet slaan natuurlijk....want zo heb je nog een kans dat je de goede afslag pakt ipv. voorbij rijd.

Het geheel bekijken aan aanhorend denk ik dat de Mio, zeker voor zijn prijs, het helemaal zo gek niet doet.(naast alle aanpasbare mogelijkheden als voordeel natuurlijk)

Nick
« Laatste verandering: 5 Juli 2007, 02:07:47 door Nick Altena » Gelogd

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov V735(T) ~tv ... nog helemaal origineel
marcos
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 4 Juli 2007, 13:00:40 »

Het is erg fijn dat na de upgrade naar map 3.2 er nu eerder aangegeven wordt wanneer een afslag te nemen(vooral bij rotondes) komt misschien ook door nieuwe stem maryke(die overigens wel weer wat andere probleempjes heeft maar je kan nie alles hebben) maar das weer een ander topic.  mrgreennono
edwin.w
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 10 Oktober 2007, 11:04:23 »

De genoemde verschillen worden mede veroorzaakt doordat de Mio de afstand aangeeft tot aan het puntstuk. Dat is het exacte punt waar de afslag echt afbuigt van de snelweg, dus het uiterste punt waar je nog kan kiezen om rechtdoor te gaan op de snelweg of om juist af te slaan.

De ANWB bewegwijzering daarentegen geeft telkens de afstand (1200 m, 900 m, 600m) aan tot aan het begin van de afslag.

In de meeste gevallen is de afslag zo'n 300 m "lang" dus begint de afslag 300 m eerder dan dat je het puntstuk tegen komt.

Als de Mio zegt "verlaat de snelweg na 100 m" dan moet je in het echt al lang op de uitvoeger rijden, want als je dan nog op de linkerbaan van de snelweg zou zitten is het onmogelijk (of gewoon levensgevaarlijk) om de afrit nog te kunnen halen . . .
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: