autorun
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Gepost op: 16 Oktober 2006, 16:43:25 » |
|
Wanneer mijn MIO C710 aangeeft dat ik af moet slaan staat er in het Cockpit-scherm (links bovenaan) aangegeven dat de afstand naar de afslag nog zo’n 25 tot 30 meter is. Ligt deze onnauwkeurigheid aan het aantal satellieten dat mijn GPS ontvangt of kan ik dit op één of andere manier in de software eenvoudig aanpassen ? of kan ik daar beter niet aan beginnen? 
|
|
|
|
|
|
Mio C710 - Miomap V3.3 - Hacked Mio Transfer - Standaard UI - Stem: Gonny
|
|
|
Norbert
Norbert, we zullen je steeds in gedachte houden.
Ere moderator

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Oktober 2006, 16:58:57 » |
|
Volgens mij is dat een combinatie van een aantal zaken:
1. Onnauwkeurigheid in het kaartmateriaal 2. Onnauwkeurigheid van de positiemeting 3. Exacte lokatie van het 'afslagpunt' in de kaart. Vooral dit kan bij grote kruispunten wel eens voor enkele 10tallen meters afwijking zorgen omdat het 'afslagpunt' aan de overzijde van het kruispunt ligt en jij nog vóór het kruispunt staat. 4. Startmoment van het commando. Het commando wordt gestart op een moment dat de afstand die in het commando genoemd wordt (in dit geval 0 meter!) bereikt wordt op het moment dat het (bijna) commando afgelopen is. Dit is om je de tijd te geven om te reageren, omdat je nog voorwaartse snelheid hebt kan dat enkele 10tallen meters verschil opleveren.
Norbert
Norbert
|
|
|
|
|
|
In Memoriam NorbertEen fijne en zeer sympathieke man, is helaas veel te vroeg heengegaan. Wij hopen dat zijn noeste werk voor het Mioforum in zijn geest zal worden voortgezet door anderen ...
|
|
|
|
JesusPassion
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Oktober 2006, 17:03:20 » |
|
Volgens mij is dat een combinatie van een aantal zaken:
1. Onnauwkeurigheid in het kaartmateriaal 2. Onnauwkeurigheid van de positiemeting 3. Exacte lokatie van het 'afslagpunt' in de kaart. Vooral dit kan bij grote kruispunten wel eens voor enkele 10tallen meters afwijking zorgen omdat het 'afslagpunt' aan de overzijde van het kruispunt ligt en jij nog vóór het kruispunt staat. 4. Startmoment van het commando. Het commando wordt gestart op een moment dat de afstand die in het commando genoemd wordt (in dit geval 0 meter!) bereikt wordt op het moment dat het (bijna) commando afgelopen is. Dit is om je de tijd te geven om te reageren, omdat je nog voorwaartse snelheid hebt kan dat enkele 10tallen meters verschil opleveren.
Norbert
Norbert
Het zit 'm in de interpretatie van miomap van het kaartmateriaal van TeleAtlas en de betrouwbaarheid van de kaarten. De gps nauwkeurigheid is goed. Ik had eerder een tomtom go en die navigeerde vrij correct bij afslagen en zo. Heb ook veel ermee genavigeerd in buitenland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ejgps
Lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Oktober 2006, 20:23:11 » |
|
Aangezien de afstand wel goed aangegeven is de nauwkeurigheid van de gps dus goed.
Het is eigenlijk wel prettig dat de stembegeleiding ruimschoots van te voren aangeeft dat je af moet slaan.
|
|
|
|
|
|
Mio C510E, Hacked UI v1.2, Kitty, MioMap 3.2 en TomTom 6.01
|
|
|
|
elchor
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Oktober 2006, 12:04:45 » |
|
Wanneer mijn MIO C710 aangeeft dat ik af moet slaan staat er in het Cockpit-scherm (links bovenaan) aangegeven dat de afstand naar de afslag nog zon 25 tot 30 meter is. Ligt deze onnauwkeurigheid aan het aantal satellieten dat mijn GPS ontvangt of kan ik dit op één of andere manier in de software eenvoudig aanpassen ? of kan ik daar beter niet aan beginnen?  Mio geeft zelf ergens aan dat de THEORETHISCHE nauwkeurigheid van hun GPS 5 à 10 meter is, maar dat die in WERKELIJKHEID moet gerekend worden op 25 à 30 meter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JesusPassion
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Oktober 2006, 18:48:54 » |
|
Mio geeft zelf ergens aan dat de THEORETHISCHE nauwkeurigheid van hun GPS 5 à 10 meter is, maar dat die in WERKELIJKHEID moet gerekend worden op 25 à 30 meter.
De betrouwbaarheid van een gps ligt aan de nauwkeurigheid van het kaartmateriaal. De miomap heeft wat problemen met de interpretatie van het kaartmateriaal van TeleAtlas maar onoverkomelijk is het niet. De volgende versie verwacht ik dat dit euvel grotendeels verholpen zal worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kalapjo
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Oktober 2006, 18:51:00 » |
|
|
|
|
|
|
|
mio 710 mio map v3.3 05-09-2007 europa 10-06-2008 Quicksilver reborn Igo 8 13-11-2008 europa 19-08-08 voice gonieva
|
|
|
|
JesusPassion
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Oktober 2006, 18:59:43 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magic
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Oktober 2006, 19:18:10 » |
|
het rare/mooie/gekke is dat de Mio de afrit tot b.v. een kruispunt/rotonde of stoplicht ook als snelweg weergeeft. Zo is de mededeling na 300 mtr rechts afslaan mij bijna "fataal" geworden! Ik dacht dus: na 300 mtr de volgende afslag nemen, maar bleek dus eerstvolgende afslag te moeten hebben (waar ik al langs reed) en aan het eind van die afslag moest ik dus idd rechts! Zo zie je maar: blijven opletten en zeker op het nummer van de afrit/plaatsnaam die de Mio boven in beeld aangeeft. misschien dat dat soort dingen in een volgende update verholpen zijn 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sigcafe
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Oktober 2006, 19:45:25 » |
|
het rare/mooie/gekke is dat de Mio de afrit tot b.v. een kruispunt/rotonde of stoplicht ook als snelweg weergeeft. Zo is de mededeling na 300 mtr rechts afslaan mij bijna "fataal" geworden! Ik dacht dus: na 300 mtr de volgende afslag nemen, maar bleek dus eerstvolgende afslag te moeten hebben (waar ik al langs reed) en aan het eind van die afslag moest ik dus idd rechts!
Als je op de A30 bij Ede rijdt en vanaf daar de A12 opgaat richting utrecht, heb je ook zo'n mooie. Het tussenstuk is nogal lang en je krijgt dan vlak (10 a 15 meter ) voordat je eraf moet zijn pas een melding. Gelukkig ken ik die route goed maar stond wel even te kijken... ... de afslag nummer optie is dan verrekte handig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elchor
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Oktober 2006, 10:45:02 » |
|
De afslag naar Sint-Niklaas vanop de snelweg vanaf Antwerpen is ook geen gemakkelijke : daar heb je "een afrit na een afrit"
Je hebt eerst de afrit van de snelweg (krijg je aangeduid met "verlaat de snelweg"), maar dan zijn er nog 2 "uitritten" : eentje naar Sint-Niklaas-Centrum en de volgende naar Sint-Niklaas-West. De laatste 2 kan hij uiteraard niet meer aanduiden als "verlaat de snelweg", want dan ben je er zogezegd al af, en dat doet ie dus met "neem volgdende rechts" of "neem tweede rechts". Hier hou je best wel de bewegwijzering in het oog (anders ook natuurlijk).
Enne ... JP je maakt me VERSCHRIKKELIJK nieuwsgierig :icon_confused: :icon_confused: :icon_confused:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robmig
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Oktober 2006, 18:47:46 » |
|
Hallo,
deze afslagnrs waar jullie het over hebben, zitten deze in versie 3.2 of ook in de oude versie. Ben namelijk afgelopen weekend weggeweest met mijn nieuwe mio, heb echter geen afslagnrs gezien.
Rob
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peter345
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Oktober 2006, 18:58:39 » |
|
Hallo,
deze afslagnrs waar jullie het over hebben, zitten deze in versie 3.2 of ook in de oude versie. Ben namelijk afgelopen weekend weggeweest met mijn nieuwe mio, heb echter geen afslagnrs gezien.
Rob
Deze worden sinds versie 3.2 aangegeven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robmig
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 19 Oktober 2006, 18:29:10 » |
|
Peter bedankt,
dan toch maar updaten.
Rob
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lapje
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Oktober 2006, 20:12:19 » |
|
De afslagnummers worden nu inderdaad weergegeven. Dit helpt zeker mee aan de gebruikersvriendelijkheid van de MIO.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|