Mioforum
7 Februari 2012, 23:51:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn ervaringen met de c520t  (gelezen 1685 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mr.Abarth
Gast
« Gepost op: 11 Juli 2007, 12:23:26 »

Ik heb sinds een maandje ook een C520t en het is wel even wennen t.o.v. de oude 268.
Toen ik m wou proberen, kreeg ik maar geen ontvangst. Na een uur ben ik maar ergens gestopt en heb m uit- en aan gedaan.
Toen de stem en alles opnieuw ingevoerd en ineens was daar een gesproken instructie! Na wat testen, kwam ik er achter dat ik alleen instructies krijg, wanneer ik de taal van de instructies opnieuw aangeef! Dat is toch belachelijk.
Iedere keer dat ik weer ergens naar toe wil, moet ik het hele menu weer door... pfff  angry1
De taal die ik ingesteld heb, is Marijke. Dat klinkt behoorlijk goed, maar ik ga nu de Vlaamse Ullah proberen, want die Marijke heeft een eigenaardige woordenschat.

Als ik een kruising, afslag of zo nader, zegt ze "Ga vooraf de eerste rechts".. Beetje onzinnig, of is dat meer een Belgische zin, die op een of andere manier in de Nederlandse Marijke is geslopen?

Verder liet ie me bij Leeuwarden, komende uit de richting Harlingen, bij het Europaplein ṿ̣r het verkeersplein linksaf slaan. Heb dat niet gedaan, want ik moest gewoon over het verkeersplein.. Wou ie me verdorie via smalle straatjes ̣m de rotonde heen hebben. Er was geen file of wat dan ook en de instellingen waren wel goed.
Denk je recente kaarten te hebben en bovendien ligt dat plein daar al eeuwen zo.. Erg vreemd!

Wat in favorieten staat, pakt ie wel op met gesproken instructies. Ik heb er verder nog niet mee genavigeerd, maar dat komt nog wel. Voordeel van de Mio vind ik het platte formaat. De 268 was iets smaller, maar weer iets dikker, maar ook handig op te bergen.

Ben benieuwd hoe ie me gaat bevallen, want de 268 beviel me uitstekend, maar het kaartmateriaal en software was verouderd en om nou nog eens €104,- uit te geven, terwijl ie een paar jaar geleden €450,- kostte (geloof ik), dan maar de nieuwe C520t.

Mr.Abarth
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 13 November 2007, 11:21:19 »

Kleine update: Het is er lang niet van gekomen om de C520t te gebruiken (was eerder niet nodig), maar omdat er nu a.s. zaterdag een kleine meeting is met andere Italo-rijders, heb ik de navigatie weer nodig.

Zoals eerder vermeld had ik problemen om de gesproken instructies te krijgen bij de Nederlandse Marijke en heb ik de Belgische Ullah ingevoerd.
Vanochtend moest ik ergens naar toe en dat leek me een mooi moment de route alvast in te stellen. Van de week de route ingesteld en zostraks de Mio aangezet en vrij snel kreeg ik gesproken instructies!
Zag wel dat de extra info van de route in het Engels was, maar dat hindert niet.
Eerst maar naar Zeeland a.s. zaterdag met de tot nu toe correct werkende Ullah als co-pilote.

Lijkt er wat op dat er een foutje in de Nederlandse Marijke zit, waardoor je niet direct met gesproken instructies kunt navigeren...
« Laatste verandering: 13 November 2007, 11:23:43 door Mr.Abarth » Gelogd
Peter05
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 November 2007, 14:15:22 »

Bij rotondes zegt ze vaak niets. Heb Ulla erop staan
Mr.Abarth
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 13 November 2007, 23:12:22 »

Vreemd, zal t eens in de gaten houden. Moet zeggen dat ik de bestemming voor a.s. zaterdag via een POI heb ingevoerd. Mogelijk dat ie daarom ook direct begon te navigeren.
Dat had ik de eerste keer ook met bv het huisadres. Wat opgeslagen staat pikt ie zo op. Maar wel handig om via t schermpje de kaart te bewegen en de bestemming op te zoeken.
Ik moet nl. op een parkeerplaats zijn en zag aan die weg een tankstation staan, welke ik als POI heb ingevoerd en als bestemming heb aangemerkt.

Zal me zaterdag wel wat duidelijker worden hoe de 520t zich houdt Knipoog
Mr.Abarth
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 18 November 2007, 16:43:36 »

Gisteren naar Zeeland geweest en heb mbv Ullah de weg gevonden. Moet zeggen dat deze stem me zeer goed bevallen is! Correcte aanwijzingen (Marijke was soms hopeloos), rotondes e.d. gaf ze correct aan, de route op t schermpje staat goed aangegeven..

Had de route uitgezet dmv een POI en ik ben denk ik tot op de centimeter nauwkeurig er naar toe geleid! Bij het tankstation gaf ze keurig aan dat ik gearriveerd was. Je kan ook niet anders verwachten van een POI, maar het zou zo af kunnen wijken.
Eindelijk kreeg ik de antenne-sliert voor de TCM goed vastgeplakt, want tijdens mijn proefrit eerder dit jaar, wou t nie blijven zitten. Nu van half 8 'sochtends tot half negen 's avonds keurig blijven zitten!
De Mio houder viel er op de terugreis wel n paar keer af, maar dat kwam doordat hier en daar aan de weg gewerkt werd en er stukken asfalt ontbraken. Mijn auto is zeer stug geveerd, dus ja, dan kan dat gebeuren.

Dit was de eerste keer dat ik de C520t echt in de praktijk gebruikte en heb ook de nachtstand gebruikt, wat idd een rustiger beeld in de auto geeft.

zomer86
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 10 December 2007, 00:31:51 »

Ik ben tot nu toe redelijk tevreden, al ben ik toch meer fan van TomTom. Maar het werkt toch verrasend goed, voor een nette prijs.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: