Mioforum
8 Februari 2012, 21:46:32
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
De
activerings e-mail
gemist?
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar
Startpagina
Help
Inloggen
Registreren
Mioforum
>
Mio algemeen
>
Mio gebruikerservaringen
>
C220
> Topic:
Gebruikservaring C220
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Print
Auteur
Topic: Gebruikservaring C220 (gelezen 1532 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
fredo
Lid
Geslacht:
Gebruikservaring C220
«
Gepost op:
20 Juli 2007, 20:21:49 »
Ik bezit de C220 al vanaf de start van de verkoop (eind mei 2007) en gaf een 8/10. Ik beschouw dit cijfer wel als een beoordeling van het toestel zelf in verhouding tot zijn (relatief) lage prijs. (Mio's met een hoger nr. & prijs kunnen natuurlijk meer en werken waarschijnlijk sneller gezien meer intern geheugen etc..)
Ervaring:
- Prima Cockpitscherm (zelfs in vergelijking met concurrenten, zag eens een Michelin gps ..., dat was wel heel rudimentair !) Ook het gewone kaartscherm is nog vrij goed.
- Gebruiksgemak is behoorlijk tot goed zeker in overweging nemende dat het toestel toch beschikt over veel instelmogelijkheden en dat voor een basismodel. Het enige grote minpunt hierbij is de optie 'een weg selecteren welke niet meer mag opgenomen worden in de route' (bv omdat je weet dat er daar wegenwerken zijn en je toch moet omrijden). Dat kan wel maar om dat in je traject aan te passen met je behoorlijk diep gaan in de menu's (het kan immers alleen vanuit het geschreven routeoverzicht ... !).
- Enkele minpuntjes in de software (mio v3.3) zijn meer bijkomstig (te klein lettertype voor de details van de flitspalen, achtergrondverlichting 's nachts uitschakelen geeft nog een te licht beeld, de beste nederlandse stem (ulla) heeft enkele schoonheidsfoutjes die, zo las ik op deze site, al jaren bestaan ...
Er is wel een probleem wanneer men kiest voor automatische tijdssynchronistatie tss. gps en pda. De pdatijd (welke nodig is voor berekening aankomsttijd en dergelijke) wordt dan overgenomen van het gps signaal. Helaas blijkt het gps uur soms net 1 uur foutief te zijn. Men kan dit wel uitschakelen en af en toe eens manueel synchroniseren.
- Berekenen/herberekenen van de route gaat vrij snel. Gps signaal werd nog nooit onderbroken tijdens mijn ritten behalve dan in tunnel (kennedy).
- De sofware beschikt ook nog over fietsmodus, voetgangersmodus en dergelijke. Hiervoor moet je het toestel echt niet kopen. De fietsmodus stuurt je toch ook langs grote wegen ook al zijn er alternatieven langs kleinere wegen (en dan heb ik het nog niet over fietspaden). De voetgangersmodus is iets beter bruikbaar maar daar merkte ik dan weer dat men al behoorlijk door moet stappen voor het toestel jouw beweging in de gaten heeft ! Verder is het toestel niet degelijk (sterk) genoeg om lang op een fiets te gebruiken.
De software beschikt ook over vele Points-of-interests (adressen van vb. toeristische plekken, (dieren)(tand)artsen, winkels en dergelijke. Handig maar de inhoud daarvan is niet altijd even correct voor het doelgebied. Zo worden voor winkels de blokkerketens in Nederland getoond (ik woon in Gent en daar zijn er ook een paar maar dus niet volgens mijn mio.) De sectie artsen is dan weeer wel gevuld met adressen in de nabijheid.
- Uitzicht/hardware: het toestel heeft een aardige look en zoals al iemand anders terecht opmerkte: zijn grijze kaderkleur past perfect bij vele autodashboardkleuren. Maar uitzicht is 1 zaak. De aan/uit/resetknop is de enige knop op het toestel. Deze is te vinden rechts bovenaan het toestel. Wanneer men het toestel grijpt dan stel je het dikwijls al in werking terwijl je dat niet wou ! Ook in de binnenzak kan het toestel zo zichzelf inschakelen, ik kwam het al meermaals tegen. Je zit dan met iemand te praten en plots komt uit je broek(zak) de stem 'GEEN GPS-SIGNAAL' :-) Leuk voor 1 keer maar niet voor herhaling vatbaar. Door het gestroomlijnde uitzicht is het toestel ook letterlijk glad. Het kan dus snel uit je handen vallen. Ik zal liever een gegroefde rubberrand. Je krijgt ook geen tasje bij aankoop en kan er tot op heden ook geen vinden op maat. Toch is het aan te raden om onmiddellijk een tasje aan te schaffen.
- De batterij: ik las ergens in de handleiding of op de mio site dat de batterijduur 4 uur zou zijn. Zoals zo vaak mag je daar gerust de helft af doen, dat is toch mijn ervaring.
- Updates via website: de miowebsite is niet echt foutenvrij. De flitscamera update werkt al eens niet. Updates van kaarten is momenteel nog niet beschikbaar (toestel bezit de nieuwste kaarten 2007.3). Het is me ook niet duidelijk hoe lang je kaarten zal kunnen updaten (flitspalen = 1 jaar).
Besluit: indien je een gps zoekt voor in de wagen en je enige vereiste is dat het toestel je duidelijk visueel toont hoe je moet rijden dan is dit toestel een aanrader. Binnen zijn prijsklasse (200 euro detailBeneluxkaarten) zag ik nog geen beter routescherm ...
Indien je de kaarten van heel Europa wil kan je dan beter al bij aankoop voor het eu-model gaan, dat kan je vinden voor een 260 euro. De Eu kaarten achteraf moeten kopen is veel duurder !
Mio C220 - IGO8 - kaarten 2010.12 - op SD kaartje
erto1
Gast
Re: Gebruikservaring C220
«
Antwoord #1 Gepost op:
26 Juli 2007, 14:12:47 »
Klopt als een bus je verhaal, ik heb bij het Kruidvat een schoenpoetsset gekocht afgeprijsd voor 1.50 euro,in
het schoenpoetsetui wat er bij zit, past je mio 220, tasje is zwart en met rits, zelf bekleed met stof van
zo'n vezelstofdoekje ook van het kruidvat, ik had eerst een Mio 268+, deze is minder geavanceerd, maar heeft veel meer mogelijkheden zoals adresboek veel meer favorieten, groetjes erto1
egerards
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
18 Oktober 2007, 09:44:06 »
Zelf heb ik op ebay een tasje voor de C220 gevonden. Weliswaar geen 1,50 euro, maar $10,94 incl. verzendkosten naar NL, maar daar krijg je een lederen tasje voor met een goedogende sluiting en mogelijkheid tot bevestiging aan de riem.
Mediamarkt had ook speciale tasjes, maar die kosten iets van 25 euro.
Als je zoekt op ebay op 'c220' dan heb je 'm zo gevonden...
TL@
Gast
«
Antwoord #3 Gepost op:
29 Februari 2008, 21:44:16 »
Zit er dan geen tasje bij?
Dat is wel heel gierig.
Ik hoop dat de mijne er snel is, kan ni wachten om er mee te prullen
Pagina's: [
1
]