Ik heb de C320 nu ruim een week kunnen testen en heb er toch wat gemengde gevoelens over.
Dit is mijn tweede toestel, voorheen had ik een medion.
Waar het toestel voor moet dienen, doet het zeer goed. Snelle GPS-fix en zeer snelle routeherberekening.
De shermlayout met de split-screen vind ik zeer overzichtelijk en goed afleesbaar mede doordat het scherm iets groter is tov de PND's met 3,5" display. De GPS brengt je vlot waar je moet zijn.
Hij is wel wat groter dan een standaard PND maar ik heb het bijhorende lederen tasje bijgenomen en daarmee heeft hij de grote van een portefuille die zo in je binnenzak van je jas past. In de zomer is het wel wat lastiger om hem weg te moffelen (geen jas). In dat geval brengt de handtas van uw partner redding

De bijgevoegde steun met zuignap is zeer degelijk en geeft geen trillingen. Het is verbazend gemakkelijk om je PND te verwijderen en te plaatsen. (eindelijk, want dit is een ramp bij de meeste PND's). De stroomvoorziening blijft aan je steun zitten zodat je niet telkens met de draad moet zeulen maar ik verkies om steeds alles weg te nemen en niets zichtbaar te laten, maar indien gewenst hoeft dat dus niet.
Minpunten: (toch wel wat!)
Dat, volgens de media en MIO, de zon geen vat krijgt op het scherm heb ik nog niet echt kunnen ondervinden. Lichtsterkte staat bij mij op maximaal om bij zonlicht toch de gegevens te kunnen aflezen.
Ik gebruik de vlaamse stem, maar die doet nogal hakkerig aan, de zinsbouw is niet vloeiend. Ook zit er een vervelend gekraak in de stem. Volgens mij een software probleem want MP3's afspelen gaat wel goed. (heb hierover MIO gecontacteerd maar wacht nog op antwoord). Het volume zeker niet te hoog zetten want dan vervormt het helemaal. De stem is wel goed hoorbaar op de autosnelweg (dynamisch volume), maar door het hogere volume op de snelweg heb je ook meer van dat vervelende gekraak.
Als je twijfelt tussen de mio C220E en de C320 omwille van de MP3 mogelijkheid, kies dan maar voor de C220.
De luidspreker is (zoals bij de meeste PND's) niet gemaakt om muziek mee af te spelen en om als draagbare MP3 speler te dienen met oordopjes is hij te groot. Ik heb ook getest met een SD-kaart van 2GB vol muziek maar dat duurde minuten eer de MP3-speler opgestart was en nog veel langer eer ik hem terug kon afsluiten en MIOMAP opstarten. Misschien dat kleinere kaartjes vlotter gaat, ik wil het in elk geval niet meer weten, de MP3 speler zet ik niet meer op. Vind ik persoonlijk niet erg, daar koop ik hem niet voor.
MIOMAP vind ik niet echt gebruiksvriendelijk, maar valt mee te leven, Kwestie van even wennen.
Ook even wennen wat de stem soms bedoelt met ga links rijden op een 2-vaksbaan zonder voorsorteringszones en flauw afdraaien, maar een blik op het (grote) scherm en je snapt onmiddellijk wat hij bedoelt.
Met de bovenstaande minpunten kan ik nog leven. Waar ik het echter enorm moeilijk mee heb is dat de C320 ongeloofelijk traag is bij het doorlopen van de menu's. (dus niet de routeplanner, die werkt wel snel). Soms duurt het echt verschillende seconden eer je iets ziet gebeuren na een klik op het scherm. (als je gewoon bent om te klikken en onmiddellijk resultaat te hebben dan is dit wel ergerlijk!)
Ik ga zeker niet beweren dat de C320 een slecht toestel is. Nomaals wat hij moet doen (navigeren) doet hij goed
Maar er zitten wat mij betreft toch wel veel "kleinere" minpuntjes in die op duur wel wat beginnen te vervelen.
Ik ga hem zeker nog een jaartje gebruiken, daarna zal ik zien of ik hem nog ga updaten naar nieuwere kaarten of meteen een nieuw toestel koop.