Mioforum
6 Februari 2012, 13:48:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ervaring met de Mio C320  (gelezen 2546 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
snappie
Gast
« Gepost op: 25 Juli 2007, 23:58:00 »

Ik heb de C320 nu ruim een week kunnen testen en heb er toch wat gemengde gevoelens over.
Dit is mijn tweede toestel, voorheen had ik een medion.

Waar het toestel voor moet dienen, doet het zeer goed.  Snelle GPS-fix en zeer snelle routeherberekening.
De shermlayout met de split-screen vind ik zeer overzichtelijk en goed afleesbaar mede doordat het scherm iets groter is tov de PND's met 3,5" display.  De GPS brengt je vlot waar je moet zijn.
Hij is wel wat groter dan een standaard PND maar ik heb het bijhorende lederen tasje bijgenomen en daarmee heeft hij de grote van een portefuille die zo in je binnenzak van je jas past.  In de zomer is het wel wat lastiger om hem weg te moffelen (geen jas).  In dat geval brengt de handtas van uw partner redding angel4

De bijgevoegde steun met zuignap is zeer degelijk en geeft geen trillingen.  Het is verbazend gemakkelijk om je PND te verwijderen en te plaatsen.  (eindelijk, want dit is een ramp bij de meeste PND's).  De stroomvoorziening blijft aan je steun zitten zodat je niet telkens met de draad moet zeulen maar ik verkies om steeds alles weg te nemen en niets zichtbaar te laten, maar indien gewenst hoeft dat dus niet.

Minpunten: (toch wel wat!)
Dat, volgens de media en MIO, de zon geen vat krijgt op het scherm heb ik nog niet echt kunnen ondervinden.  Lichtsterkte staat bij mij op maximaal om bij zonlicht toch de gegevens te kunnen aflezen.

Ik gebruik de vlaamse stem, maar die doet nogal hakkerig aan, de zinsbouw is niet vloeiend.  Ook zit er een vervelend gekraak in de stem.  Volgens mij een software probleem want MP3's afspelen gaat wel goed.  (heb hierover MIO gecontacteerd maar wacht nog op antwoord).  Het volume zeker niet te hoog zetten want dan vervormt het helemaal.  De stem is wel goed hoorbaar op de autosnelweg (dynamisch volume), maar door het hogere volume op de snelweg heb je ook meer van dat vervelende gekraak. 

Als je twijfelt tussen de mio C220E en de C320 omwille van de MP3 mogelijkheid, kies dan maar voor de C220.
De luidspreker is (zoals bij de meeste PND's) niet gemaakt om muziek mee af te spelen en om als draagbare MP3 speler te dienen met oordopjes is hij te groot.  Ik heb ook getest met een SD-kaart van 2GB vol muziek maar dat duurde minuten eer de MP3-speler opgestart was en nog veel langer eer ik hem terug kon afsluiten en MIOMAP opstarten.  Misschien dat kleinere kaartjes vlotter gaat, ik wil het in elk geval niet meer weten, de MP3 speler zet ik niet meer op.  Vind ik persoonlijk niet erg, daar koop ik hem niet voor.

MIOMAP vind ik niet echt gebruiksvriendelijk, maar valt mee te leven, Kwestie van even wennen.
Ook even wennen wat de stem soms bedoelt met ga links rijden op een 2-vaksbaan zonder voorsorteringszones en flauw afdraaien, maar een blik op het (grote) scherm en je snapt onmiddellijk wat hij bedoelt.

Met de bovenstaande minpunten kan ik nog leven.  Waar ik het echter enorm moeilijk mee heb is dat de C320 ongeloofelijk traag is bij het doorlopen van de menu's.  (dus niet de routeplanner, die werkt wel snel).  Soms duurt het echt verschillende seconden eer je iets ziet gebeuren na een klik op het scherm.  (als je gewoon bent om te klikken en onmiddellijk resultaat te hebben dan is dit wel ergerlijk!)

Ik ga zeker niet beweren dat de C320 een slecht toestel is.  Nomaals wat hij moet doen (navigeren) doet hij goed
Maar er zitten wat mij betreft toch wel veel "kleinere" minpuntjes in die op duur wel wat beginnen te vervelen.

Ik ga hem zeker nog een jaartje gebruiken, daarna zal ik zien of ik hem nog ga updaten naar nieuwere kaarten of meteen een nieuw toestel koop.
Sylvester
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juli 2007, 06:50:42 »

Dit is een mooie uiteenzetting. Altijd leuk om ervaringen van anderen te horen.
Dat Miomap iets anders is opgebouwd (igo), is nu eenmaal zo. De één vindt het handig, de ander minder.
Het is effe wennen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook wat moeite had, en ik ben zelf redelijk technisch en altijd bezig met zo'n dingen.

Die trage slome reactie horen we hier wel meer. Dat lijkt me ook niet zo'n goede zet. Wat ze precies hebben gedaan, weet ik niet. Maar dat lijkt me toch goed fout.
We zullen eens informeren bij Mio-tech, wat er aan de hand is, en of dat via een update op te lossen valt.
Sylvester
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2007, 22:30:16 »

We hebben reeds antwoord gehad van Mio-tech betreffende de slome werking van de menu's :

Citaat van: Mio-tech
Mogelijk is er een klein verschil in performantie. Binnenkort komen er updates voor de Cx20 serie, dus normaal wordt die toestellen daarmee geoptimaliseerd.
snappie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 2 Oktober 2007, 21:54:27 »

Alhoewel ik een mail heb ontvangen waarin beloofd werd dat de trage reactiesnelheid van de menu's en het probleem van de krakende stem zou opgelost worden met een update in augustus heb ik hiervan nog niets gezien of gemerkt.  Er is inderdaad wel een update beschikbaar gekomen eind juli maar deze heeft de problemen waarover hierboven sprake niet verholpen.

Ondertussen zijn er alweer nieuwere modellen (ook misschien vol met bugs) dus begin ik mij al af te vragen of we ooit nog zullen geholpen worden.

Eerlijk gezegd vind ik die service wel ondermaats en het ziet er naar uit dat mijn C320 mijn eerste en laatste MIO gaat worden.   s66
« Laatste verandering: 3 Oktober 2007, 22:46:27 door snappie » Gelogd
snappie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 23 November 2007, 14:01:30 »

Via dit forum kwam ik te weten dat de lang verwachte fix ivm de krakende stem en de slome menu's op de ENGELSTALIGE site van mio beschikbaar was (C320 en C520).  (Wel vreemd dat op de nederlandstalige site niks te vinden is).

Enfin ik heb hem gedownload en geinstalleerd EN .......

Op het eerste zicht zijn de problemen verdwenen.  Het doorlopen van de menu's gaat veel sneller en het gekraak in de stem lijkt verdwenen.  (nog niet echt op de baan getest vandaar dat ik hier nog wat voorzichtiger in ben)

Ik had eerlijk gezegd de hoop al opgegeven.  Tot nu toe gebruikte ik de GPS uit pure noodzaak, 't was nog altijd gemakkelijker dan de kaart te gebruiken maar prettig was anders.  Na de vele ergernissen over de traagheid en het gekraak is het nu echt een plezier om met de GPS te werken.

applause  Ik ben dus zeer blij met de fix, alleen had die volgens mij toch wel wat sneller beschikbaar mogen komen.
CPT chauffeur
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Januari 2008, 21:48:10 »

Eerlijk gezegd vind ik die service wel ondermaats en het ziet er naar uit dat mijn C320 mijn eerste en laatste MIO gaat worden.   s66

Jammer genoeg moet ik je hier in bijtreden. De service stelt niet veel voor. Je koopt een toestel en moet een betaallijn bellen om geholpen te worden...?  Heb al gemaild, maar het antwoord die kwam was onbruikbaar. Een antwoord op m'n reply heb ik er nooit gehad. Opnieuw mailen lukt blijkbaar niet meer :(

Nee, bij mij waarschijnlijk ook m'n eerste en tevens laatste Mio. :(
eddie1987
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 2 Mei 2008, 19:09:05 »

ik vind het een fijn apparaat laatst eens een tom tom mee gehad maar kwa herberekening van de route is de mio een stuk sneller beeld is veel overzichterlijker en makkelijk in te stellen (me moeder kan der zelfs me overweg Brede lach)

de raam houder heb ik me twijfels over want het geluid wat der uit komt is niet zeer goed of ik hem er wel of niet in heb het maakt geen verschil klopt dit wel ?

robbie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 2 Mei 2008, 19:37:41 »

ha eddie

ik heb dan de c320b en ik ben er heel tevreden mee,geen gekraak ofzo thumbs
maar het geluid is inderdaad in de houder niet echt mooi maar uit de houder is tie wel goed
ik gebruik alie osram en die klinkt zelfs in de houder heel goed! thumbs

heb de houder al uit elkaar gehad maar daar kan je eigenlijk niet zo veel mee,behalve misschien een gat maken in de achterkant
maar wacht ik ff mee tot na de garantie angel4

groet rob
juultoonen
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Mei 2008, 12:37:07 »

Ik gebruik mijn mio nu een maand en ben er uitermate tevreden over. Ik heb nog niet echt geexperimenteerd met alle mogelijkheden maar dat probeer ik nu met behulp van dit forum te doen.

Hebben jullie nog tips voor mij?
dummy
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Augustus 2008, 20:08:02 »

Ik heb reeds een jaar een Mio C320, en ben er uitermate tevreden over.
Pa van m'n vriendin heeft nu een nieuwe Moov 330 gekocht, en wou direct wisselen met de mijne Smiley, ofwel ontbreken daar veel opties op (vervoersmiddelenkeuze ed), ofwel zit alles zeer goed verstopt
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: