Mioforum
8 Februari 2012, 21:41:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mio C210 en iPod op auto radio.  (gelezen 2160 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jahzman
Gast
« Gepost op: 28 Juli 2007, 13:40:16 »

Ik gebruik al een tijdje een iPod op m'n auto radio via een FM zendertje.
Via een mini jack kabeltje sluit ik die aan op de phones out van m'n iPod.

Nu heb ik ook een Mio C210 en als je de muziek lekker aan hebt staan hoor je die niet meer.
Ik heb toen via een mini jack split blokje die ook aangesloten op het FM zendertje.
(2 hoofdtelefoon uitgangen parallel op de FM zender ingang.)

En nu hoor ik luid en duidelijk op de autoradio muziek, en de instructies van de Mio.
Leuk extra effect is dat waneer de Mio spreekt de muziek aan een kant
op de autoradio een stuk zachter wordt. En als de Mio uitgesproken is weer harder wordt.

Greetings: JAHZman
Ebrahi87
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 7 Augustus 2007, 11:20:45 »

Hoe wordt dan de muziek zachter
mevita
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 7 Augustus 2007, 17:33:05 »

zou ik ook wel willen weten
Sylvester
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 7 Augustus 2007, 19:37:09 »

dat lijkt mij ook straf. Wat voor een splitterblokje is dat dan?
Een gewone splitter kan dat niet. Dat moet dan een splitter met ietwat meer intelligente elektronica zijn, anders is dat niet mogelijk.
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #4 Gepost op: 7 Augustus 2007, 19:53:14 »

Als je twee uitgangen aan elkaar knoopt (van de iPod en van de Mio) kun je van alles verwachten.
Ligt er maar net aan hoe de versterkertjes in beide apparaten in elkaar zitten.
In het ergste geval kan zelfs de ene uitgang de andere opblazen, maar dat zal wel meevallen.

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
jahzman
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Augustus 2007, 20:17:36 »

Het is een gewoon mini-jack splitblokje.

Het toeval wil dat waneer de mio geluid gaat maken de versterker pas ingeschakeld wordt, en daar door de impedantie van de hoofdtelefoon uitgang lager wordt. De uitgang van de i-Pod die daar op parallel staat wordt dus zwaarder belast. En het geluid zal dus iets zachter worden. (als ik moet gokken een dB of 6 zachter.) Netjes is het niet om twee uitgangen aan elkaar te hangen, je veroorzaakt (meer dan) kortsluiting. Maar beide apparaten zijn voldoende beveiligd hier tegen, en gaat het toch goed.

NB: (wel erg belangrijk is het om te controleren of er geen gelijkspanning op de uitgang staat om bijv. een remote te voeden.)

Sylvester
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 7 Augustus 2007, 21:31:58 »

Het toeval wil dat waneer de mio geluid gaat maken de versterker pas ingeschakeld wordt, en daar door de impedantie van de hoofdtelefoon uitgang lager wordt.
Ik weet niet of dat zo is, maar dat kan een mogelijke verklaring zijn. Als het versterkertje in de Mio inschakelt (is dat zo?), kan de impedantie veranderen waardoor dat ook effect heeft op de inwendige weerstand/impedantie van de iPod.
Een kortsluiting maak je niet, audio uitgangen hebben allemaal een hogere impedantie dan een luidspreker-uitgang. Ook koptelefoon uitgangen zijn doorgaans iets hoger van impedantie. Waarom je dat maar aan één kant hoort, is me een raadsel, want de audio wordt zowel links als rechts op de Mio uitgestuurd. Misschien een slechte connectie?

In principe staat nooit gelijkspanning op audio uitgangen, koptelefoon uitgangen en luidspreker uitgangen. Gelijkspanning betekent sowieso de eeuwige jachtgronden voor koptelefoons en luidsprekers.

Wat gebeurt er als je de MP3 speler op je Mio opzet, in combinatie met je iPod? Gaat het geluid dan ook zachter? Aan één kant, of beide kanten?
« Laatste verandering: 7 Augustus 2007, 21:34:46 door Sylvester » Gelogd
jahzman
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 8 Augustus 2007, 20:32:05 »

Citaat
Wat gebeurt er als je de MP3 speler op je Mio opzet, in combinatie met je iPod? Gaat het geluid dan ook zachter? Aan één kant, of beide kanten?

Waarom zou ik dat dan doen ?
Ik heb toch al een iPod.  happy7
Sylvester
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 8 Augustus 2007, 21:02:10 »

Bij wijze van test, om te zien of we zo iets meer kunnen achterhalen van de techniek en impedanties.
MIOFREAK
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Oktober 2007, 13:36:01 »

het maxinale uit de mio halen is toch super tongue3
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: