Mioforum
7 Februari 2012, 23:46:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn Miootje en ik...  (gelezen 1694 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
scoobychopin
Gast
« Gepost op: 29 Juli 2007, 21:03:13 »

Graag had ik met jullie mijn eerste ervaringen met mijn mio c320 gedeeld.

Ik heb mijn toestelletje nu een viertal dagen, in afwachting voor het grotere werk ( we gaan met de auto op vakantie naar Italie binnen twee weken) kunnen testen op de dagelijkse korte afstanden die ik omwille van mijn verdiende verlof voorlopig doe.

Blij dat ik was toen ik mijn eerste gps kon aankopen die ik graag wou. Ik had een aantal ervaringen en specificatie op het internet doorbladerd en de nodige vergelijkingen gemaakt met andere toestellen.

Bij het buiten komen van de winkel waar ik mijn toestelletje gekocht had kon ik niet wachten om mijn Mio te testen ook al was het maar zes km van mij thuis af...mijn vrouw moest er nog mee lachen en zei iets van een kinderhand enzo.. 5baby

Na drie minuten kon ik vertrekken...nooit had ik een gps gehad of mee gewerkt dus ik was enorm verrast van de makkelijke manier van werken. Feilloos bracht de gps mij zes km verderop thuis.

Wel had ik dadelijk gemerkt dat er al iets niet klopte met de aangegeven snelheid en de reële snelheid die ik mocht rijden maar goed ...dat zou ik thuis wel eens even bekijken.

Thuis aangekomen heb ik alles rustig doorgenomen en inderdaad de bij gevoegde handleiding was heel kort maar wel genoeg om standaard verder te kunnen.
Na het bijgevoegde cd'tje erop nagekeken te hebben en een aantal aanpassingen uitgevoerd te hebben en uiteraard de nodige updates was ik wel te vree over de makkelijke manier van omgang.
Het is wel zo dat bij sommige instellingen het even (paar seconden) duurt alvorens hij deze opent maar goed ...ik kan geen vergelijk doen daar dat dit mijn eerste toestel is.
De uitlegt was meer dan goed en ik moet zeggen dat ik mijn nieuwe speeltje volledig ken.

Ook heb ik dus op deze site de nodige goede professionele ervaringen opgedaan om alzo als een tevreden man verder te kunnen...maar helaas nono

Ik ben wel van het principe dat wanneer ik 300€ uitgeef aan een toestel dat dit dan wel 100 en ik wil nog akkoord gaan met 99% goed moet zijn.

Al de dingen die mijn gps goed deed vielen bij mij in duigen wanneer ik over het volgend probleem ga praten.

Heel vlug moest ook ik ondervinden dat mijn stem regelmatig kraakt bij het praten ...ik heb dan ook de raad opgevolgd die ik hier kon terug vinden en heb  mijn geluid minder gezet. Nu ik hou van muziek in de auto (en dan praat ik niet over zware of luide muziek) maar door dat ik mijn Mio c320 moet stiller zetten om minder ergernis te krijgen van het gekraak dat mijn Ulla soms uitbrengt begin ik wel het plezier hierin te verliezen. Persoonlijk is de stem toch één van de belangrijkste dingen na het navigeren op mijn Mio en moet ik blindelings hierop verder kunnen gaan zonder me hierin te moeten storen.

Op de mp3 speler hebben ze verschillende equalizers geplaatst(6 dacht ik) die je kan regelen terwijl dat ik niet denk om dit ooit te gaan gebruiken als je de kwaliteit hoort die er maar uit die boxjes komen.

Dit stelt me zwaar teleur en ik loop zelfs met het idee indien ik hier geen antwoord op vind om mijn toestel toch maar in te ruilen en naar een ander merk gaan uit te kijken tegen mijn zin hoor want ik had alles op alles gezet op mijn Mio c320 maar dit probleem wil ik niet en zeker niet daar het om een algemeen probleem gaat. Ik hoop dat het software matig is maar ik begin al te twijfelen of het niet met de (licht) boxjes zelf te maken heeft en dan ligt er wel niet zo een oplossing voor de hand. Ik heb veertien dagen de tijd om een oplossing te zoeken daar ik mijn toestel binnen de veertien dagen mag terug brengen.

Ik heb dit ook willen melden aan de support van Mio zelve maar wanneer ik mijn mail wil sturen wil hij maar niet vertrekken. Ik heb alles netjes ingevuld maar hij blijft een "ERROR on page" aangeven...ik probeer het morgen nog maar eens en anders zal ik het telefonisch moeten melden.

Wat ik ook nog wel wil melden maar dit ligt dan niet aan de Mio maar aan "Tele Atlas" dat is dat de aangegeven snelheid dikwijls niet overeenkomt met de werkelijke snelheid en hiermee bedoel ik dat wanneer de gps aangeeft dat je 50 per uur mag rijden dat de werkelijke snelheid die je daar mag rijden 70 is b.v. . Dit is nu wel makkelijk te begrijpen daar dit zo dikwijls veranderd maar de plaatsen waar ik over praat die bestaan toch al ruim vier jaar en ja....misschien verwacht ik wel te veel.

Ook kwam ik tot de conclusie dat de plaats waar ik nu reeds vijf jaar woon zelfs niet bestaat en dat gelde ook voor het adres van mijn schoonouders die daar nu al ruim 35 jaar wonen.

Ook hier heb ik netjes een melding van gedaan bij Tele Atlas en heb ik bevestiging hiervan gekregen met het antwoord dat ze de nodige aanpassingen zouden doen.

Ik hoop echt dat er een oplossing uit de bus komt en dat ik wel te vree verder kan gaan met mijn Mio...

Alleszins contacteer ik Mio hier zelf nog eens over en hou jullie hier graag van op de hoogte...

Gegroet "Miochatters"...

Bert
Sylvester
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2007, 14:19:45 »

Bedankt voor jouw mooie uiteenzetting.
Kort samengevat heb je vooral een probleem hebt met de stem, en bijkomend ook de snelheden.
Over die stem kan ik niet veel vertellen, dat blijkt inderaad een probleem te zijn, dat we reeds aan onze contactpersonen binnen Mio-tech hebben voorgelegd.
We wachten op een antwoord.

Wat die snelheden betreft : daar heb je gelijk in.
Dat is niet Mio-tech zijn fout, wel Tele-atlas. Ik was ook verrast toen ik laatst kwam te horen dat er bij Tele-atlas in België 350 werknemers zijn.
Mijn reactie was al heel snel : wat doen die mensen dan? Sigaretten roken en koffie drinken? Met zo'n bezetting moet het mogelijk zijn om elke week (eventueel tegen betaling) een up-to-date wegenkaart online uit te brengen.
50% van de snelheden klopt niet meer, en dit al meerdere jaren.
Verder kan ik daar ook niks zinnig meer op zeggen.
snappie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 2 Augustus 2007, 10:40:18 »

Hallo,

Ter info, ik erger me ook aan de stem.  Ik  heb een e-mail gestuurd naar MIO over dit probleem en dit was hun antwoord:

Geachte Heer/Mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail aan Mio Technology Support.

Momenteel wordt er aan een update gewerkt die de stemproblemen zouden
moeten oplossen. De update zou medio augustus beschikbaar moeten zijn.
Houd hiervoor de website van Mio in de gaten.

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben.

Met Vriendelijke groet,

Unquote

Ik heb inmiddels al de eerst verschenen update voor de C320 opgeladen maar die veranderd niets aan het slome gedrag en aan de stemkwaliteit.  Hopen dus maar dat de update waarvan sprake ook komt en die de problemen oplost.

Sylvester
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 2 Augustus 2007, 13:43:50 »

Zoals al elders in dit forum al vermeld werd, werken ze nog aan die update.
Van zodra die er is, zullen we de leden via dit forum inlichten. Op het moment is dat probleem dus nog niet opgelost.
scoobychopin
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 2 Augustus 2007, 21:13:28 »

Wel Snappie,

Ben blij voor jou dat je antwoord hebt gehad van de Mio site.

Ik ook heb dit gerapporteerd maar ben helaas nog steeds aan het wachten op hun antwoord.

Het was nogthans een constructief mailtje dat voldoende uitleg gaf over mijn probleempje... angel5

Maar goed...gelukkig was ik door deze Mio forum meer dan voldoende ingelicht over een eventuele oplossing die eraan komt.

Dit heeft me ook doen beslissen om mijn C320 te behouden en niet in te ruilen voor een ander merk.

Buiten de stem vind ik dit een zeer aangenaam en makkelijk in omgang gps'je thumbs

Grz,
« Laatste verandering: 2 Augustus 2007, 21:15:24 door scoobychopin » Gelogd
scoobychopin
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Augustus 2007, 21:30:45 »

Ik heb ondertussen ook een mailtje gekregen van Mio.com met de nodige excuses voor het late antwoorden...

Maar dus tevens ook de bevestiging dat er een update gaat komen voor de Cx20 reeksen die mijn probleem zouden moeten verhelpen. thumbs

Door sterke toename van e-mail is het niet mogelijk geweest uw email eerder te beantwoorden onze excuses hiervoor.
Binnen 4 tot 6 weken zal er een ROM update komen welke ook een verbetering bevat in verband met het crackend geluid wat u uit de speaker hoord
Wat er allemaal nog  meer aan  verbetered en aangepast in zitten daar hebben we nog geen informatie over.
We adviseren u de Mio nieuwsbrief hiervoor in de gaten te houden via deze weg zult u ook op de hoogte gehouden worden over Mio hardware en software en updates nieuws.
En natuuurlijk waar en wanneer u deze ROM update kunt downloaden.
Excuses voor het ongemak

Spijtig dat ik deze pas zal kunnen doen na mijn geplande vakantie waar ik de Mio meer dan voor nodig zal hebben ...welverdiende vakantie naar Italie met de auto... Super14

Na deze trip zal ik mijn eindbeoordeling van mijn miootje c320 graag met jullie delen. Nu hopen dat deze update iets afdoet.

Grz,

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: