Mioforum
24 Mei 2012, 05:01:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Met Mio naar de alpen in Frankrijk  (gelezen 1685 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cisse
Gast
« Gepost op: 2 Augustus 2007, 18:17:02 »

Onlangs ben ik naar Frakrijk gereden begeleid door mijn GPS mio c520t.
Ik heb ondervonden dat de GPS in de steden zoals Nice en Monaco regelmatig zijn weg kwijt was  angry1. Ik ben gereden naar Isola 2000 met als instelling snel en zonder tolwegen, voor iemand die niet te zot is van steile en smalle wegentjes zou ik voorstellen om goed zijn huiswerk te maken, deze kleine wegentjes staan namelijk bij tele-atlas kaarten als bereidbaar aan 90kmh, je mag al blij zijn  als je 40 tot 50kmh kan rijden waardoor je tocn nog enkele uurtjes verliest. Dus wie snel op zijn plaats wil wezen overloop eerst goed de simulatie en informeer goed welke wegen het zijn.
samalako
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Augustus 2007, 16:12:57 »

De simulatie gaan controleren zeg je... nono

Eigenlijk zouden we erop moeten kunnen vertrouwen dat dit correct is !
Als ik mijn route plan van punt A naar B zal ik wel nakijken waar ik overal voorbij ga komen,
maar ik wil niet nakijken of de snelheidsaanduidingen allemaal correct zijn hoor...

Foutje van Mio vind ik dan... 

geen foutje van mio maar van teleatlas,zij maken de kaarten
« Laatste verandering: 13 Augustus 2007, 18:47:07 door GTCab35 » Gelogd
cpthook78
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Augustus 2007, 16:19:30 »

D'r zitten wel meer fouten in hoor!!!     Heel veel snleheidslimieten zijn niet correct. Dit vooral bij binnen / buiten bebouwde kom situatie. Borden stad / dorp in/uit worden ook nog wel eens verplaatst.  Veelal zijn snelheden gewoon verkeerd ingevoerd. Daar is niets aan te doen!!!!!  5baby

Hook
Chopcom
Steunend Lid

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 9 September 2007, 16:38:13 »

Ben deze zomer in Italië geweest. Uiteraard ook naar de opera in Verona. Mio voerde mij zonder problemen naar de Arena, maar parkeren bleef een probleem.

mvg
Frans

MIO 520 met IGO 8
lucvb
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 9 September 2007, 22:00:28 »

Onlangs ben ik naar Frakrijk gereden begeleid door mijn GPS mio c520t.
Ik heb ondervonden dat de GPS in de steden zoals Nice en Monaco regelmatig zijn weg kwijt was  angry1. Ik ben gereden naar Isola 2000 met als instelling snel en zonder tolwegen, voor iemand die niet te zot is van steile en smalle wegentjes zou ik voorstellen om goed zijn huiswerk te maken, deze kleine wegentjes staan namelijk bij tele-atlas kaarten als bereidbaar aan 90kmh, je mag al blij zijn  als je 40 tot 50kmh kan rijden waardoor je tocn nog enkele uurtjes verliest. Dus wie snel op zijn plaats wil wezen overloop eerst goed de simulatie en informeer goed welke wegen het zijn.

Heb ik ook meegemaakt in het groot hertogdom luxemburg  mrgreen.
Moraal van het verhaal.
Een GPS is en blijft een hulpmiddel waar men niet blindelings  nono mag op vertrouwen en kritisch moet mee omgaan .

coffee2

gr

lucvb
Nactuil
Lid
**

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: 9 September 2007, 22:48:56 »

laatst mee in luxenburg (vianden)geweest met mijn c520 en hij heeft  mij zonder problemen terplaatse gebracht,en dit zonder simulatie.

een mio c520 & externe GPS antenne
gerard61
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Juli 2008, 22:20:05 »

Net ook terug uit de franse Alpen. Ik ben blij dat ik geen caravan bij mij had. Ik werd door de mio overal gebracht, maar het leek wel of ik op een berggeit zat. Voor een stukje site seeing was het heel leuk (totdat je er spuugzat van werd). Ik kwam op plaatsen waar ik normaal niet zou komen, dus wat dat betreft dit hij zijn werk. Ik heb wel geleerd, toch even de route van te voren controleren. Tevens heb ik getracht om middels de instelling vrachtauto iets aan de route berekening te veranderen, maar dit hielp niet.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: