|
Koen De Vuyst
Gast
|
 |
« Gepost op: 7 Augustus 2007, 16:55:30 » |
|
Ik heb begin vorige maand ook een MIO C320 gekocht waar ik tot hiertoe tamelijk tevreden ben.
Met tamelijk bedoel ik dat ik me soms erger aan enkele kleine foutjes. De flitscamera's worden niet altijd aangegeven zoals het hoort. Ze staan wel degelijk in de database aangezien ze op de weg worden aangegeven, maar ook al staat in het menu aangevinkt dat zowel een visuele als auditieve waarschuwing moet worden gegeven dit niet altijd gebeurt.
Ook wel er eventjes bij vermelden dat ik een TMC-module heb aangeschaft voor de C320. Hiermee worden de files wel degelijk vermeden zoals het hoort. Deze optie werkt perfect. Zo heb ik dit enorm drukke weekend naar zee kunnen rijden met een reistijd van maar een kwartiertje langer en heeft de C320 me mooi om de files heen geleid. Wel opletten bij het gebruik van de TMC-module. Hierbij moet je je C320 gebruiken met de lader, anders krijgt de TMC-module geen stroom en is het alsof die niet is aangesloten. Ik heb hier wel een tijdje achter zitten zoeken aangezien ik in het begin enkel gebruik maakte van de accu en dit nergens vermeld staat in de handleiding.
Ook een minpuntje is dat wanneer er niet van de route wordt afgeweken er regelmatig een nieuwe routeberekening gebeurt om nadien weer dezelfde route berekend te hebben. Wat de reden hiervan mag zijn is me niet duidelijk. Waarschijnlijk wordt de route te snel herberekend wanneer de C320 denkt dat je van je route bent afgeweken. Een langere time-out (of zelf in te stellen time-out) zou hiervoor niet slecht zijn.
Voor de rest een en al lof hoor, zeker wat de TMC betreft!
Groetjes,
Koen
|