Mioforum
7 Februari 2012, 23:44:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Software database
Route database
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gewoon goed!  (gelezen 737 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
®oel
Gast
« Gepost op: 16 Augustus 2007, 22:39:11 »

Gebruikservaringen van de Mio P350 PDA

In het kader van de voorbereidingen van onze vakantie de kaart van o.a. CZ (Tsjechië) geïnstalleerd en de bestemming opgegeven zodat de navigatie bij aanvang van de reis onmiddellijk kon beginnen.

Omdat ik best een beetje bekend ben in Europa, parttime vrachtwagen chauffeur om mijn schoonzoon uit de brand te helpen, was ik zeer benieuwd naar de routes die TT voor mij bedacht. Zolang je over bekende west Europese wegen rijdt is er geen probleem maar o wee als je in CZ een instellinkje verkeerd hebt staan. Dan kom je over wegen waar je toch minstens enige rijervaring moet beschikken omdat je anders als een slak door de heuvels gaat. Zeker als er ook nog een caravan achter de auto hangt. Dat heeft overigens wel zijn charme want je komt op en in plaatsen waar je nooit van geweten hebt dat ze bestaan, met vergezichten zo mooi dat het me af en toe ontroerde.
Ook vond ik zo de mooiste plekken om te gaan vliegvissen. Plekken die ik anders nooit gevonden zou hebben.
Het klopte wel allemaal, absoluut foutloos. En waar de 201 nog wel eens vast liep bleef de 350 maar gaan en gaan en gaan.

Een buitengewoon handig dingetje is de calculator tevens ook valuta en decimalen calculator. Het duurde even voor ik uitgevonden had hoe ik de instellingen op kon slaan maar daarna was het een genoegen. Werkte ook weer foutloos. Ik vraag me alleen af of de koers instellingen bij het synchroniseren aangepast worden en zo ja welke website ze daar voor gebruiken. Omdat het met de CZ kroon makkelijk rekenen is heb ik er verder geen problemen van gemaakt. Het was me wel goed zoals het ging. Dertig kronen in een euro. De werkelijke koers is geloof ik iets van 28 kronen voor een euro.

Verder heb ik, in het kader van het testen, een dagboekje bijgehouden in Word Mobile en een kostenstaatje in Excel Mobile.
Met Word geen enkel probleem, prima te doen en trouwens ook een aanrader voor nieuwe PDA gebruikers om het toetsenbord te leren gebruiken. Je word echt handig als je consequent je dagelijkse belevenissen in een dagboekje zet. Hetzelfde geldt voor Excel. Samen met de calculator uitermate geschikt om met het apparaat om te leren gaan. Natuurlijk deed ik het weer fout en kon niet vinden waar de fout lag, maar eenmaal thuis was het snel gevonden en heb ik alsnog die dingen gedaan die ik wilde doen. De fout was dat ik punten gebruikte waar het komma’s moesten zijn. Kortom; voor zo ver ik het nu kan bekijken: een perfect apparaat!

Ik ben me ervan bewust dat ik lang niet alle mogelijkheden van de 350 heb benut. Dat was ook niet nodig.
Maar wat hij voor mij doen moest, deed hij foutloos.

Roel
« Laatste verandering: 16 Augustus 2007, 22:42:53 door ®oel » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: